توصیه ­هایی در جهت مدیریت زمان برای مدیران بازاریابی پر مشغله 

Time-Management-

(مدیران بازاریابیMarketing managers) همواره یک کوه کار برای انجام دادن دارند- از برپایی کمپین­های تبلیغاتیِ اقناعِ مشتری تا خرده وظایف اّدمین­ها که هر مدیری با آن­ها رو به روست. وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن دارید ممکن است این احساس به شما دست دهد که هیچ گاه زمان کافی در یک روز را در اختیار نخواهید داشت، پس برخی از این توصیه ­ها در جهت مدیریت زمان که به شما کمک می­کند در حرفه­ تان نیرومندتر شوید را امتحان کنید- ممکن است به یاری آن­ها حتی بتوانید یک یا چند ساعت در روز را هم ذخیره کنید. چرا که نه.

برای آشنایی بهتر با مدیریت بازاریابی در دوره جامع مدیریت تبلیغات و بازاریابی این موسسه ثبت نام نمایید. ثبت نام در این دوره هم اینک مشمول 50 درصد تخفیف ویژه تابستانه می­باشد.

1. از روش همیشگی­تان خلاص شوید.

دیگر جلوی خودتان را برای مولد و خلاق بودن سد نکنید. باور کنید امکان پذیر است. تنها بستگی دارد به تمرکز بر روی یک وظیفه در زمان واحد و کنار گذاشتن نگرانی و استرس. آن گاه است که در می­یابید اساسا از آنچه که فکر می­کردید به دقت بسیار بیشتری نیاز دارید.

2. از زل زدن مدام به ساعت دست بکشید.

بدین معنا که نگرانی در مورد مدت زمان روزانه را کنار بگذارید و برگردید سر کارتان. اگر هنوز دنباله رو قواعد سخت و نامنعطف ساعات کاری روزانه به شیوه سنتی آن هستید، احتمالا هرگز کاری را به سرانجام نخواهید رسانید.

3. اهداف دشوار برگزینید.

اگر می­خواهید به عنوان یک مدیر بازاریابی موفق شوید، پس باید از وقت­تان بهینه استفاده کنید. بازاریابی کارزار سختی است و موفقیت در آن نیازمند نظمی راستین.

اگر برای خود اهداف دشوار در نظر بگیرید، احتمال بیشتری وجود دارد که مجذوب کارتان شوید و وظایف بیشتری را به سرانجام خواهید رساند.

4. با زمان خود بی رحم باشید.

اگر چنین نکنید، زمان از شما خواهد گریخت. رفتارهایِ مخرب خود نسبت به زمان را زیر پا بگذارید. پیش از آنکه زمان کاری روزانه­ تان را بیش از پیش هدر دهید.

5. نه بگویید.

اگر ظرفیت­تان تکمیل است، بار اضافی بر خود تحمیل نکنید. محدودیت­هایتان را بشناسید و نسبت به آنچه که قادرید در باقی مانده روز به دست آورید واقع بین باشید. اگر جدول زمان بندی­تان هشت ساعت کار روزانه است، 10 ساعت کار نکنید. این که خودتان را بکُشید تا کاری را تمام کنید، به کسی کمکی نمی­کند. قطعا به خودتان هم.

6. وظایف را از آن خود کنید و سپس به دیگران واگذار نمایید.

قبول، شما جلال و جبروتی در محل کار خود دارید، اما چه کسی گفته است باید تمام کارها را خودتان انجام دهید؟ سیستمی طراحی کنید که در آن اولین و آخرین کسی باشید که یک محصول یا پروژه را بررسی می­کنید. سپس افرادی را در تیم خود بیابید که در کارهای مورد لزوم از شما بهتر اند.

گمان نکنید پادشاه یا ملکه مدیریت بازاریابی هستید. تیم دارید، بسیار خب، از اعضاش استفاده کنید.

7. استراحت کنید.

وقت آن رسیده که به خودتان استراحت دهید. منظور ما سی دقیقه استراحت روزانه نیست، بلکه مقصود این است که مطمئن شوید لباس­های رسمی محل کارتان را درآورده­اید بر روی بخش­های دیگر زندگی­تان متمرکز شده ­اید.

استراحت کردن نه تنها کمک می­کند تا آرامش بگیرید و نیروی خود را بازیابید، بلکه آمادگی بیشتری می­یابید تا مشکلاتی را حل کنید که در طول هفته شما را در منگنه قرار داده بودند. چرا که به ذهنتان بخت و مجال آرام شدن می­دهد.

8. از طریق دسترسی­ هایتان ارتباط برقرار کنید.

وقتی آدم­ها موقع کار به شما نگاه می­کنند، آیا متوجه می­شوند که ایجاد وقفه در کارتان در آن لحظه امکان پذیر است یا نه؟ ممکن است بگویید، نه. بسیار خب، می­توانید گامی به پیش بگذارید و شروع کنید به اعلان دسترسی­ یا عدم دسترسی به شما. معمولا این کار را از طریق پیام­های از پیش آماده انجام می­دهند. در دسترس(سبز)، کار در جا (زرد) و مشغول و گرفتار(قرمز).

9. فهرستی از کارهایتان تهیه کنید.

از ابزارهای برخط مدیریت کارها استفاده کنید. ابزارهایی این چنینی به شما کمک می­کنند تا:

*فهرستی از کارهایتان تهیه کنید.

  • با افراد دیگری که درگیر کار شما هستند تعامل سازنده برقرار کنید.
  • وظایف­تان را با ابزارهای آنلاین متعدد به یک جا منتقل و در آنجا متمرکز کنید.

10. سعی کنید چند کار را با هم انجام ندهید.

بسیاری از مردم می­پندارند که چند کاره­های فوق العاده ­ای هستند، اما با یک دست چند هندوانه برداشتن در آن واحد، سبب از دست رفتن تمرکز می­شود. به همین جهت است که واگذاری و تقسیم وظایف در میان اعضای گروه اهمیت می­یابد.

11. از برون سپاری نهراسید.

برون سپاری خدمات به خصوص، مانند بازاریابی، روشی عالی برای خالی کردن زمان به شمار می­آید. به این شیوه می­توانید اطمینان حاصل کنید از اینکه تمرکزتان بر روی وظایفی است که تنها در تخصص خود شماست. یک مدیر کارا بودن به این معناست که بدانید چه زمانی درخواست کمک حرفه­ای بکنید.

12. مدیریت زمان را تمرین کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مدیران بازاریابی مرتکب می­شوند این است که زمان خود را با پرداختن به کارهای غیر ضروری هدر می­دهند. یک مدیر بازاریابی باید (مدیریت زمانTime management) را مجدانه تمرین کند.

Managers-time-management-min_11zon

13. میزان ظرفیت کاری­تان را بسنجید.

این کار را با استفاده از یک دفترچه یا تخته وایت بُرد شروع کنید تا به وسیله آن­ها همه چیز را روی صفحه بیاورید. سپس بر اساس اهمیت الویت بندی­شان کنید. این صفحه می­تواند به عنوان یک طرح و برنامه کاری در جهت پیشبرد موثر جریان کاری روزانه­ تان به کار رود.

14. برخی کارهایتان را واگذار کنید.

تنها به این خاطر که قادرید از پس هر کاری که در فهرست وظایف­تان موجود است بربیایید، دلیل نمی­شود که باید چنین کنید. واگذاری برخی از آیتم­های سطوح پایین­تر به دیگر اعضای گروه شما را قادر خواهد ساخت تا زمان­تان را به شیوه راهبردی­تری مدیریت کنید.

15. به منظم بودن متعهد باشید.

یک استراتژیِ مدیریت زمان تنها موقعی کارگر می­افتد که خود را متعهد کنید به عادات کاری­تان نظم و دیسیپلین دهید.

شما به عنوان یک مدیر بازاریابی پُر مشغله، همواره عادت داشته­اید که با یک دست چند هندوانه بردارید. تماس­های تلفنی، ایمیل­ها، جلسات با مشتریان، وبینارها و… . فقدان دیسیپلین به راحتی کارتان را به آشفتگی می­کشاند.

سخن آخر

هدف هر مدیرِ بازاریابیِ موفقی به ارمغان آوردن سودی استثنایی برای هر دویِ مشتری و کمپانی است. همراه ساختن هر یک از دقایق جدول زمان بندی کاری­تان با مدیریت بهتر زمان، شما را در نیل به این هدف یاری خواهد کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن