تبلیغات بومی چیست؟

native-ads-min_9_11zon

تبلیغات بومی که یکی دیگر از انواع تبلیغات آنلاین است چیزی مشابه تبلیغات حمایت شده است. شاید مشابه این مدل از تبلیغات را در وبلاگ‌ها یا وب سایت‌ها نمایش داده شده و دیده اید اما توجهی نکرده اید چرا که آنها تأثیر خود را از ظاهر خود به عنوان نوعی پیشنهاد می گیرند. وقتی مردم تبلیغات شما را بینند اگر به سایت اعتماد کنند، شما میتوانید شروع به جذب فالوور یا جذب بازدید کننده از سایت کنید که همین امر منجر به ترافیک بازدید از تبلیغات محلی شما خواهد شد. این واقعیت که یک تبلیغ اگر تبلیغ بومی باشد حائز چند ویژگی خاص است عبارت است از؛

  • شامل مقالاتی مانند ” مقالات منتشر شده و توصیه شده”، “داستان های شناخته شده و تبلیغاتی”، “توصیه شده برای شما” وجود دارد.
  • آیکون های کوچکی وجود دارد. با کلیک بر روی نمادها میتوان فهمید که داخل محتوا یک تبلیغ پولی است.
  • کلمات کلیدی وجود دارد.

تبلیغات شما در این بخش از تبلیغات همچون مقاله پیشنهادی به مخاطب یا کاربر اینترنت نشان داده می شود و مخاطب بدون آنکه متوجه باشد در حال مطالعه مقاله ای است که تبلیغاتی است اما از آنجایی که این دسته از تبلیغات در غالب مقالات و بسته به طرح و حتی شکل و رنگ صفحه مبدا تبلیغ یا محل تبلیغ طراحی شده و ارایه میشود و دیگر آنکه به جای ظاهر تبیلغاتی ظاهر محتوا و مقاله ای دارد مخاطب که کاربر اینترنت باشد متوجه تبلیغی بودن آن نمایش نخواهد شد.

نحوه استفاده از تبلیغات بومی برنامه ای

تبلیغات بومی نوعی تبلیغات است که خستگی تبلیغاتی افراد را می گیرد. زیرا مردم، زمانی که از دیدن تبلیغات خسته می شوید، خستگی تبلیغات رخ می دهد و نمی خواهند تبلیغات را ببینید. این در حالی است که در تبلیغات بومی مخاطب در معرض نام تجاری پنهان است و در حال مطالعه محتوای سرمقاله مربوط به تبلیغ است لذا محتوای تبلیغ بومی به مردم اجازه خسته شدن نمیدهد مگر اینکه مخاطب از مطالعه محتوای تبلیغ بومی خسته شده باشد. به همین دلیل باید به تبلیغات محلی اهمیت دهید و مشاوره تبلیغاتی بگیرید و می توانید تبلیغات برند و محصولات خود را شروع کنید.

همچنین باید یادآور شد که سازندگان و منتشرکنندگان تبلیغ و برند بی شک علاقه زیادی به تبلیغات بومی دارند چرا که تبلیغات بومی یا همسان نوعی روش نوین در تبلیغات است که برای این دسته از سازندگان تبلیغ و انتشارکنندگان تبلیغ از قدرت جذب فالوور و بازدید کننده بالایی برخوردار است.  روش نوینی در جذب مخاطب  که محتوای آن ارزش بیشتری برای خوانندگان در مقایسه با تبلیغات سنتی دارد. همچنین باید تصریح کرد براساس  آمار به دست آمده ، ۷۰ درصد مردم مایلند از طریق محتوا در مورد یک کالا آگاه شوند و نه تبلیغات سنتی. تبلیغات بومی بیشتر براهمیت محتوای و کیفیت تبلیغ تولید شده تاکید دارد تا بدین وسیله با ایجاد اعتماد در مورد کالای عرضه شده به مخاطبان آگاهی لازم را ارایه بدهد.

تبلیغات بومی از نظر اندازه به مراتب محدودیت‌های کمتری ایجاد می کند و به بازاریاب ها و طراحان اجازه می‌دهد که آزادانه و با خلاقیت بیشتری عمل کنند. در واقع درست است که با یک بنر به ابعاد ۲۵۰ در ۲۵۰ پیکسل میتوان کارهای زیادی انجام داد، اما با اینفوگرافیک‌های بی پایان می توان صدها روش مختلف را برای تبلیغات در پیش گرفت.

برای استفاده هر چه بهتر از تکنیک‌های این مدل از تبلیغات با عنوان « تبلیغات بومی»  میتوانید ضمن بهره مندی از خدمات مشاوره تبلیغاتی، در خصوص چگونگی طراحی یا تولید این دسته از تبلیغات از مهارت و تخصص مشاورین تبلیغاتی برای عرصه هر چه بهتر « تبلیغات بومی » خود در فضای مجازی استفاده بکنید و با مخاطبان جامعه هدف خود تعامل بیشتری داشته باشید. چرا که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به تبلیغات محلی روی آورده اند. همچنین باید خاطرنشان کرد که تبلیغات بومی 53 درصد بیشتر از تبلیغات نمایشی بازدید دارند، لذا قصد خرید را 18 درصد افزایش می دهند.

native-advertising-examples-2-min_11_11zon

استفاده از تبلیغات محلی یا بومی چگونه است

  • ابتدا کاربر از یک وب سایت بازدید می کند و فضایی برای نمایش تبلیغات ایجاد می شود.
  • از سمت SSP، یعنی از سمت پلتفرم عرضه، درخواست های پیشنهادی را از طرف ناشر ارسال می کند.
  • TTP، یعنی پلت فرم سمت تقاضا. از طرف تبلیغ‌کننده یا تبلیغ دهنده با معیارهای فراداده و پیشنهادات پاسخ می‌دهد.
  • پلت فرم سمت عرضه (SSP)SSP؛ ساختار تبلیغات بومی با انتخاب برند براساس پیشنهاداتی دال بر داده، مشغول ایجاد الگویی متناسب با وب‌سایت یا برنامه میشود.

همه این فرآیندها؛ در کمتر از یک ثانیه نمایش داده می شود. این زمان واقعی برای هر کاربری است لذا در همین مدت زمان شروع به کار کرده و در همین اثنا بازگشت به تبلیغ بومی افزایش می یابد. باید خاطر نشان کرد که ارائه تبلیغات بلادرنگ و استفاده از فرصتهای تبلیغات در غالب تبلیغات بومی یا تبلیغات محلی از طریق مشاوره تبلیغاتی حرفه ای برای کسب و کار شما، سطح بالایی از ارایه کار به مخاطب به معنای افزایش فروش و افزایش ترافیک است.

ارائه خدمات محلی به مخاطبان جامعه هدف با انواع دیگر تبلیغات متفاوت است. ارائه تبلیغات در زمان واقعی و هدفمند در یک مقیاس بزرگ به مصرف کنندگان خاص دشوار است، لذا اگر کارهای بدرستی انجام نشود، همه چیز وارونه می شود.

تبلیغات بومی برنامه ای (تبلیغات بومی عملی)

این به برندها و مشاغل اجازه می دهد تا تبلیغات خود را از طریق مناقصه زمان واقعی بهینه کنند. برای این کار باید مشاوره تبلیغاتی دریافت کرده و از خدمات مشاوران متخصص بهره مند شوید. برای این منظور استفاده از تجارت و تخصص مشاورین تبلیغاتی آژانس برندینگ ایده را به شما توصیه می کنیم.

با این تفاسیر ممکن است فکر کنید ، “تفاوت تبلیغات بومی با تبلیغات چیست؟” در بیان این تفاوت باید گفت؛ برای اینکه یک تبلیغ بومی واقعی در نظر گرفته شود ، محتوا باید با سبک و لحن تحریریه سایت یا نشریه انتشار دهنده تبلیغ مطابقت داشته باشد و همچنین باید نوع اطلاعاتی را که مخاطبان نشریه یا محل انتشار تبلیغ به طور معمول انتظار دارند ارائه دهد. چنین ویژگی‌هایی، تشخیص تبلیغات بومی را برای کاربر اینترنت دشوار می کند چرا که این محتوا برای شکاربر اینترنت اغلب با محتوای “ارگانیک” به خوبی ترکیب شده است.

این مسئله از آنجائیکه هیچ قانون یا دستورالعمل مشخصی در مورد چگونگی برچسب گذاری ناشران تبلیغ به تبلیغات بومی ارایه نداده است چالش برانگیز است. همچنین از استانداردهای شفافیت نیز از یک انتشارات تبلیغ به نشریه یا محل انتشار دهنده تبلیغ دیگر بسیار متفاوت است. همچنین لازم به ذکر است که تبلیغات بومی لزوماً همان تبلیغات محتوایی نیست. متأسفانه همپوشانی بین این دو رشته و شباهت نام آنها اغلب منجر به سردرگمی می شود. همچنین در خصوص مزایا و معایب این روش از تبلیغات نیز باید گفت

what-is-native-advertising-min_1_11zon

مزایا و معایب استفاده از تبلیغات بومی یا همسان

مهم‌ترین مزیت استفاده از تبلیغ همسان، بهتر دیده‌شدن و افزایش نرخ کلیک خوردن در این روش از تبلیغات است. اما این تنها مزیت تبلیغات همسان نیست. مزیت دیگر تبلیغات محلی در تمیز‌تر شدن شکل ظاهری است. چرا که با استفاده از این نوع تبلیغ، ظاهر همگن‌تر و یکنواخت‌تری به وجود می‌آید.شاید به همین دلیل نیز باشد که این روش از تبلیغات با کلماتی همچون Ad و Sponsored به مخاطب یادآوری می‌شود. این کلمات که در بالا یا مجاور بنر تبلیغی به مخاطب یا کاربر نشان داده میشود به مخاطب یادآور میشود که محتوای مورد نظر، در ازاء پرداخت پول توسط تبلیغ‌دهنده، برای شما نمایش داده شده است.

در خصوص نقطه ضعف این روش از تبلیغات نیز باید گفت؛ در این روش از تبلیغات ممکن است  محتوای تبلیغ، با استانداردهای بستر عرضه‌کننده همخوان نباشد. البته معمولاً رسانه‌هایی که تبلیغات همسان منتشر می‌کنند، تا حدودی مراقب هستند که چنین اتفاقی نیفتد. اما همیشه این احتمال وجود دارد که تصویر برند، در ذهن مخاطب تضعیف شده و یا حتی تخریب شود.

همچنین براساس آمار ارایه شده از آمار بازدیدکنندگان تبلیغات بومی باید گفت براساس  این آمار هنوز بخشی از مخاطبان یا کاربران اینترنت شناخت کافی از تبلیغات بومی یا محلی ندارند همچنین؛

آمار تبلیغات بومی

  • تقریبا نیمی از مصرف کنندگان نمی دانند تبلیغات بومی چیست
  • از بین مصرف کنندگانی که این کار را می کنند ، ۵۱٪ بدبین هستند
  • از هر چهار ناشر سه نفر نوعی تبلیغات بومی را در سایت های خود ارائه می دهند
  • ۹۰٪ ناشران یا برنامه های تبلیغاتی بومی را دارند یا قصد راه اندازی دارند
  • ۴۱٪ از مارک ها در حال حاضر از تبلیغات بومی به عنوان بخشی از اقدامات تبلیغاتی گسترده تر استفاده می کنند

نتیجه گیری

با توجه به تعریفی که از تبلیغات محلی یا بومی شد با توجه به شرایط ارایه کنندگان این دسته از تبلیغات و شیوه ارایه مقالات که هم باید تبلیغی باشد و هم در برگیرنده محتوایی باشد که مخاطب را نه به عنوان خواننده یک تبلیغ بلکه به عنوان خواننده یا مخاطب یک مقاله درخواستی یا مورد نیاز تحت تاثیر قرار دهد و از قدرت تاثیرگذاری و مطالعه برخوردار باشد توصیه میکنیم برای تهیه چنین محتواهای تبلیغاتی حتما از مشاوره مشاورین تبلیغات بهره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن