بزرگداشت دکتر احمد روستا

مصاحبه با مدعوین بزرگداشت دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی ایران در موسسه فرهنگی هنری ایده:

به مناسبت برگزاری بزرگداشت مرحوم دکتر احمد روستا به همت موسسه فرهنگی هنری ایده، با اساتید و افراد شاخص این رشته همچون دکتر نادر عشقی پور، دکتر سعیدنیا، مهندس مافی و… که از ایشان دعوت به عمل آمده بود تا در مورد شخصیت تاثیرگذار مرحوم دکتر روستا سخنرانی کنند مصاحبه هایی به عمل آوردیم که در اینجا متن این گفت و گوها خدمت شما ارائه می گردد:

دکتر نادر عشقی پور، مدرس دانشگاه و دارنده دکترای بازاریابی، که مدیریت مجموعه بازاریابی و مشاوره را بر عهده دارند و شاگرد مستقیم دکتر روستا نبودند آخرین خاطره خود را در مورد جناب دکتر مربوط به پروژه ملی گردشگری ایران دانسته و از حضور استاد به نیکی یاد می کنند. ایشان معتقد هستند ویژگی های شاخص دکتر روستا؛ نظریه ورزی در رشته بازاریابی، ایرانیزه کردن دانش بازاریابی بر طبق بازار ایران، پایه گذاری این رشته، تحریر بیش از 80 جلد کتاب، راهنمایی بیشمار پایان نامه دانشجویی، اولین ایرانی سخنران در اجلاس جهانی بازاریابی در گروه پرفسور کاتلر در میان نخبه های این رشته و بسیاری عناین دیگر است. دکتر عشقی پور تحول دکتر روستا در رشته بازاریابی را در حقیقت، حضور ایشان می دانند؛ زیرا دکترآغازگر این نهضت و بزرگ بازاریابی ایران بودند، همه مجموعه ها از مشاوره ایشان استفاده کرده اند و می توان ایشان را بازاریاب بازاریابی ایران برشمرد. دکتر روستا برند بازاریابی ایران هستند. از لحاظ اخلاقی نیز تواضع و فروتنی زیاد، صراحت کلام و لهجه و مسئولیت پذیری بالا را از ویژگی های ایشان می دانند.

در مصاحبه با جناب مهندس رضا مافی نیز که در حوزه مارکتینگ و تبلیغات استراتژی کسب و کار فعال هستند و آخرین خاطره خود از حضور استاد را مربوط به پروژه یزد می دانند به نکات مهمی در مورد دکتر روستا اشاره شد. ایشان معتقدند تاثیر حضور دکتر روستا بیشتر مربوط به آینده هست و در مورد تحولاتی که دکتر روستا در بازاریابی ایران ایجاد کردند حمایت و تربیت دانشجویان این رشته نوپا و پیچیده را دو امر مهم می دانند. از لحاظ اخلاقی نیز بردباری، هدفمندی، اثرگذاری حضور دکتر در بازار بلبشوی مارکت ایران، الگو بودن در تدریس و آموزش را نکات قابل تاملی برشمردند و در آخر معتقد بودند که ما باید اهداف دکتر روستا را در این حوزه با همان خلوص نیت ادامه بدهیم و همواره به ایشان تاسی بجوییم.

دکتر ارش سلطانعلی، دکتر عشقی پور،دکتر امیرکمالی
نشست یادبود دکتر احمد روستا

دکتر سعید نیا نیز از شاگردان مستقیم دکتر روستا در سال 75 و در مقطع دکترای دانشگاه آزاد بودند. ایشان تحولی که دکتر روستا در آموزش بازاریابی داشتند را مربوط به ساده سازی مدل های کاربردی مفاهیم علمی و انتقال آن به دانشجویان با کلمات و لغات ساده فارسی و همچنین جا انداختن بازاریابی در فضای دانشگاه می دانند. از لحاظ اخلاقی نیز فروتنی، ارتباط خوب با دانشجویان با یافتن تشابهات با آنها و حکومت کردن بر قلب ها را ویژگی های شاخص دکتر روستا برشمردند و یاداوری کردند که جناب دکتر همواره خصائص اخلاقی همچون درستکاری و صداقت را به دانشجویان بازاریابی خود در ارتباط با مشتریان توصیه می کردند.

در واقع تمام این اساتید بزرگوار معتقد بودند لقب «پدر بازاریابی ایران» در حقیقت تنها شایسته مرحوم جناب دکتر روستا است هرچند که ایشان هیچ وقت این لقب را درعین فروتنی نپذیرفتند و خود را همیشه «بازاریاب بازاریابی ایران» می دانستند. یادشان گرامی و روحشان غرق در آرامش خداوند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن