بایدها و نبایدهای بازاریابی محتوایی

content-marketing-min-min_12_11zon

برای ایجاد محتوا، به ابزارهای مناسب نیاز دارید، اما تمایل به ارائه کار با کیفیت بسیار مهم‌تر است. هنگامی که یک برند به آژانس بازاریابی محتوایی نزدیک می‌شود، در درجه اول به مشتریان بیشتری نگاه می‌کند و فروش را افزایش می‌دهد. اما برای اینکه تیم بازاریابی از مهارت‌های خود استفاده کند، باید وبلاگی بنویسد که برای مردم مفید باشد.

مهم نیست که یک شرکت چقدر روی وبسایت سرمایه گذاری می‌کند، اگر محتوا مرتبط نباشد، معماری سئو موفق نخواهد بود. به همین دلیل است که نادیده گرفتن نیازهای بازاریابی محتوا عاقلانه نیست. شما نیاز به یک استراتژی مناسب دارید.

داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی در هر شکلی ساده‌تر از انجام آن است. داشتن یک استراتژی قطعی برای دستیابی به مخاطب هدف و برآوردن خواسته‌ها ضروری است. به طور مشابه، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان مقاله را برای تضمین بازاریابی محتوای مؤثر مرتبط می‌دانند. از این رو، داشتن یک استراتژی محتوا بر اساس تجربه کاربر، تحقیق و کلمات کلیدی به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا صفحه وب را بالاتر ببرند. بنابراین، بایدها و نبایدهایی را که می‌توانید برای متمایز کردن کسب‌وکار دنبال کنید، محدود کرده‌ایم.

بایدهای بازاریابی محتوا

ابتدا، اجازه دهید قبل از اینکه به جنبه‌های دیگر برویم، در مورد آن بحث کنیم:

1. یک طرح بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید.

مانند طراحی یک ساختمان، مهم است که با نشستن با نمایندگان شرکت برای بحث در مورد هدف آنها، ایده‌ای از آنچه باید انجام دهید داشته باشید. گردآوری دانش در مورد کسب و کار به شما کمک می‌کند تا محتوای باکیفیتی برای ایجاد آگاهی از برند ایجاد کنید.

شما باید تحقیق کنید که چه پست‌هایی توجه بیشتر مصرف کنندگان را برای تعامل بهتر با مخاطب هدف جلب می‌کند. همچنین، مراقب سایت‌های رقیب با مخاطبان مشابه باشید تا متوجه شوید چه کاری را به خوبی انجام می‌دهند. باید توجه داشته باشید که رسیدن به موفقیت به زمان نیاز دارد، بنابراین، به استراتژی پایبند باشید و با توجه به روندهای کاربران به تکامل خود ادامه دهید.

2. از منابع استفاده کنید.

اکنون برای هدایت وبسایت در مسیر درست، باید از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. به همین دلیل نکته قبلی کلیدی است. به هر حال، داشتن یک استراتژی به شما کمک می‌کند تا در زمینه‌هایی که نیاز به اصلاح دارند کار کنید. شما باید با نمایندگان شرکت صحبت کنید و مسائلی را که می‌خواهند فوراً به آنها رسیدگی کنند، محدود کنید. هنگامی که برند نکات اصلی صحبت را برجسته کرد، می‌توانید لیست را به تیم توسعه دهندگان تحویل دهید.

علاوه بر این، اگر از پیشنهادات همه در رابطه با این فرآیند استقبال کنید، کمک خواهد کرد؛ زیرا هرگز نمی‌دانید چه زمانی یک جرقه ممکن است، روند را شعله ور کند. این مسئله، همچنین ایده‌ای در مورد منابع موجود و اینکه آیا شرکت برای موفقیت نیاز به استخدام توسعه دهندگان وب سایت بیشتری دارد یا خیر را ارائه می‌دهد.

3. استخدام افراد مناسب

برای اطمینان از اینکه وبسایت محتوای باکیفیت را تبلیغ می‌کند، وجود افراد مناسب – پرشور و مشتاق برای یادگیری – ضروری است. به عنوان مثال، داشتن یک مدیر ارشد محتوا به ساده‌سازی فرآیند کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که پست‌ها و مقالات وبلاگ خواسته‌های مشتریان را برآورده می‌کنند. ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم گروهی از محققان داشته باشید که کارشان مطالعه کلمات کلیدی، داده‌های موتور جستجو و گزارش‌های فروش برای یافتن محتوایی باشد که عملکرد بهتری دارد. به طور کلی، یک تیم خوب باید متشکل از نویسندگان، طراحان وبسایت و استراتژیست‌ها باشد تا اطمینان حاصل شود که کار به طور پیوسته پیش می‌رود.

content-2--min_5_11zon

4. توجه کنید.

گاهی اوقات ساده‌ترین راه برای اطمینان از درست بودن استراتژی محتوای شما، یادگیری در مورد سایر سایت‌های آنلاین است. ما به طور خلاصه اشاره کرده‌ایم که چگونه به شما کمک می‌کند عملکرد وب سایت را اندازه گیری کنید، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد.

این یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد نبض صنعت را احساس کنند. متوجه خواهید شد که چه کلمات کلیدی در گوگل رتبه بالاتری دارند و چه روندهایی باعث می‌شود مصرف کنندگان صحبت کنند. در نتیجه، به برندها این امکان را می‌دهد که به‌جای اینکه پشت سر بمانند، به سرعت به تغییر چشم‌انداز واکنش نشان دهند.

5. مخاطبان

هنگامی که بیشتر دقت کنید، جذب مخاطب آسان‌تر خواهد بود. داشتن یک مخاطب منتخب برای افزایش فروش و برجسته شدن برای هر کسب و کار یا شرکت تجاری حیاتی است. این موضوع به برندها فرصتی می‌دهد تا مقاله یا پست جدیدی را آزمایش کنند و مطمئن باشند که از پشتیبانی مخاطبان برای عقب نشینی برخوردار است. اگر دو یا چند شرکت مخاطبان هدف یکسانی داشته باشند، این امر ضروری می‌شود، زیرا آنها انواع محتوای مشابهی را منتشر می‌کنند. استراتژی سئو باید الزامات مخاطب را برای ارائه اطلاعات مرتبط و بهبود بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرد.

6. رسانه‌های اجتماعی

یکی دیگر از منابع ارزشمند که بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی است، رسانه‌های اجتماعی است. داشتن محتوای با کیفیت در وبسایت کافی نیست و تعامل مشتری را محدود می‌کند. برای بهترین نتایج باید مقاله را در پلتفرم‌های متعدد منتشر کنید. از آنجایی که مردم دائماً از طریق فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ مرور می‌کنند، این یک فرصت عالی برای تبلیغ برند است. این سایت‌ها برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان رایگان هستند و به افراد اجازه می‌دهند مشترک شوند و محتوای کسب‌وکارهای مختلف را مطالعه کنند. به طور خلاصه، رسانه‌های اجتماعی ایجاد آگاهی از برند و متمایز شدن از رقبا را امکان پذیر می‌کند.

۷. شیوه های سئوی پایدار

در تجربه ما، کسب و کارهایی که بر اهداف کوتاه مدت سئو تمرکز می‌کنند، نمی‌توانند به موفقیت برندهای برتر دست یابند. در بازاریابی محتوا، صفحه وب همیشه برای تعامل با مشتریان در سراسر جهان فعال است.

8. بازخورد مخاطب

علاوه بر تمام کارهایی که در بالا در مورد بازاریابی محتوا انجام باید داد، گرفتن بازخورد کاربران کلید ارتقای کسب و کار است. هیچ کس بهتر از خود مخاطب ایده‌ای از نیاز مشتریان ارائه نخواهد کرد. کسب‌وکارها می‌توانند با پاسخ دادن به سؤالات و ارائه پیشنهادات، مشتریان را احساس کنند که بخشی از شرکت هستند.

ناگفته نماند، اگر بتوانید استراتژی‌های خود را مطابق با خواسته‌های کاربران تغییر دهید، موتورهای جستجو محتوای مرتبط را پیدا کرده و صفحه را بالاتر می‌برند. به عبارت دیگر، گوش دادن به مخاطب باعث ارتقای محتوا می‌شود و به هدایت تلا‌ش‌های شما در جهت درست کمک می‌کند.

content-marketing-course-min_6_11zon

بازاریابی محتوایی، خبرنویسی و تولید محتوا

نبایدهای بازاریابی محتوا

پس از انجام کارهای بازاریابی محتوا، به همان اندازه ضروری است که بدانید چه کاری را نباید انجام دهید. بنابراین، برای مراجعات بعدی می توانید به نکات زیر توجه کنید.

1. خاص باشید.

جمله معروفی از فیلم شگفت‌انگیز به ذهن خطور می‌کند: «شما نمی‌توانید زمانی که به دنیا آمده‌اید سعی کنید شبیه دیگران باشید. زیرا دیگر متمایز و خاص نمی‌شوید». این نقل قول ممکن است برای بازاریابی محتوا نیز صادق باشد، نه اینکه بیش از شعاری به نظر برسد. به یاد دارید که چگونه در مورد تحقیق در مورد وبسایت های دیگر صحبت کردیم؟ برای جذب مشتری هنوز باید درجه خاصی از اصالت داشته باشید. مطمئن شوید که همه داده‌ها را دارید، اما در آزمایش هم آزاد باشید؛ زیرا یک محتوای منحصر به فرد در اکثر سیستم عامل‌ها موفق خواهد بود.

2. هیچ کس یک قلدر را دوست ندارد.

به جای انباشته کردن کمپین‌های بازاریابی یکی پس از دیگری، اگر بازدیدکنندگان سایت کمی فضای تنفسی داشته باشند، کمک خواهد کرد. ترفند بازاریابی محتوای موثر این است که به مشتریان اجازه می‌دهد وبلاگ را مطالعه کنند و اطمینان حاصل شود که می‌توانند تصمیم آگاهانه بگیرند.

به عنوان مثال، پر کردن صفحه با تبلیغات، مردم را از هدف اصلی خود منحرف می کند. بنابراین، اجازه دهید مخاطب با ایجاد محتوایی که ارزش زمان و هزینه خود را داشته باشد، به سمت شما بیاید.

content--min_7_11zon

3. خودخواه نباشید.

پیشنهاد می‌کنیم به جای تمرکز بر فروش، وبلاگ را بهبود ببخشید؛ زیرا نمی‌خواهید خودخواه به نظر برسید. مشتریان کسب و کاری را ترجیح می‌دهند که به جای سود به تجربه کاربر اهمیت می‌دهد. صحبت بیش از حد در مورد محصولات یا نام تجاری شما ممکن است شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و گوگل را جریمه کند.

4. سرقت ادبی

در حالی که الهام گرفتن از محتوای آنلاین ضروری است، باید بدون هیچ هزینه‌ای به دلیل سرقت ادبی جریمه شوید. کپی کردن محتوا یک تخلف است و به شدت بر شهرت کسب و کار تأثیر می‌گذارد.

5. از محدوده خود تجاوز نکنید.

برای موفقیت در بازاریابی محتوا باید برنامه و استراتژی داشته باشید و محدودیت‌های خود را بشناسید. به همین دلیل است که باید کار را به طور مساوی بین تیم‌های مختلف توزیع کنید تا کسب و کار به طور سیستماتیک به اهداف خود برسد.

این بهتر از رسیدگی به مسائل مختلف به طور همزمان، جلوگیری از هرج و مرج و منجر به مدیریت بهتر منابع است. برای بهره وری، باید عناصر بازاریابی را که نیاز به توجه فوری در مقایسه با سایر وظایف دارند، اولویت بندی کنید.

با اطمینان از اینکه محتوای خود را با کلمات کلیدی پر نمی‌کنید، این یک استراتژی است که در آن شما تعداد زیادی از کلمات یا عبارات دقیق را به طور غیر طبیعی وارد می‌کنید.

6. سفت و سخت نباشید.

برای رسیدن به اوج یک بازاریاب محتوای موفق، باید خود را با شرایط مختلف وفق دهید. این بدان معناست که به کارکنان خود اجازه دهید استرس و فشار خود را خارج کنند نه اینکه آنها را تحت فشار زیاد قرار دهید.

ایجاد یک محیط کار سالم و احترام به نظرات مردم باعث افزایش بهره وری می شود. همچنین، از بزرگی کار آگاه باشید و به گروه بازاریابی اطلاع دهید که با چه چیزی روبرو هستند. به این ترتیب، می‌توانید افرادی را انتخاب کنید که فشار را بهتر تحمل کنند بدون اینکه خلاقیت به خطر بیفتد.

با نگاهی به آینده، می‌توان گفت که ارائه محتوای با کیفیت باید یک اولویت باشد تا یک انتخاب. از آنجایی که مشتریان بیشتری خواستار اطلاعات معتبر هستند، بازاریابی محتوا اغلب تفاوت بین موفقیت و شکست یک کسب و کار است. اگر مشتاق هستید که درباره این حوزه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید در کارگاه بازیابی محتوایی مدرسه ایده ثبت‌نام کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن