بازاریابی اینفلوئنسری چیست و چه کاری برای کسب‌وکار شما انجام می‌دهد؟

What-is-the-brand-of-influence-

امروزه همه ما کمابیش می‌دانیم که اینفلوئنسرهای چه کسانی هستند؛ آن‌ها کارشناسانی در یک جامعه خاص هستند که محصولات، نرم افزارها یا حتی افکاری را در حوزه تخصصی خود تأیید یا بررسی می‌کنند. دیگران در جامعه هنگام انتخاب‌ها یا خریدهای خود به آنها مراجعه می‌کنند.

اینفلوئنسرها قدرت زیادی دارند. اگر بتوانید از یک اینفلوئنسر استفاده کنید تا به محصول یا برند شما مهر تأیید بزند، می‌توانید از مخاطبان اینفلوئنسر، بهره‌ ببرید، که این کار ممکن است بسیار گسترده‌تر از فالوورهای خودتان باشد.

بنابر آنچه گفته شد، اینفلوئنسر مارکتینگ، حوزه‌ای از بازاریابی است که در آن به اینفلوئنسرها (از طریق مالی یا سایر مشوق‌ها) برای تبلیغ یک برند یا محصول پرداخت می‌شود.

اینفلوئنسر کیست؟

در زمانه‌ای که توصیه‌ها و انتقادات دهان به دهان از طریق رسانه‌های اجتماعی سریع‌تر از آتش در یک میدان خشک پخش می‌شود، اینفلوئنسرها بیش از همیشه مهم هستند. آن‌ها معمولاً دنبال کنندگان زیادی در رسانه‌های اجتماعی و طرفداران برند و همچنین تبلیغ کنندگان خاص هستند.

با این حال، ارتباط گرفتن با هر اینفلوئنسری کافی نیست. اگر می‌خواهید یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه اندازی کنید، باید فردی را پیدا کنید که در صنعت شما شناخته شده باشد. اگر آنها متناسب با زمینه نباشند، پست یا توییت آن‌ها می‌تواند در هدایت سرنخ‌ها کاملاً بی تأثیر باشد.

چرا برند شما به اینفلوئنسرها نیاز دارد؟

مصرف کنندگان به توصیه‌های شخص ثالث بیشتر از خود برند اعتماد دارند.

اگر به این مسأله در زندگی روزمره نگاه کنیم کاملا قابل درک می شود. فرض کنید شما با شخصی در یک مهمانی روبه‌رو می‌شوید و این فرد شروع به تعریف و تمجید از خودش می‌کند و حقایق جالبی درباره شخصیتش می‌گوید تا شما را متقاعد کند که دوست و فردی معتمد است. اما حالا به این فکر کنید که یکی از دوستان معتمد شما درباره او خوبی‌های او با شما صحبت می‌کند. شما کدام را راحت‌تر باور می‌کنید؟

اینفلوئنسر، همان دوست مشترکی است که واسط ارتباط مصرف‌کنندگان با برند شما می‌شود.

وقتی با یک اینفلوئنسر همسو می‌شوید، نه تنها مخاطبان خود را، بلکه شبکه مخاطبان خود را نیز به همراه می‌آورند. به دلیل وفاداری مخاطبان خود، اینفلوئنسرها این توانایی را دارند که ترافیک را به سایت شما هدایت کنند، در معرض دید رسانه‌های اجتماعی شما قرار بگیرند و محصول شما را از طریق توصیه یا داستانی در مورد تجربه خود به فروش برسانند.

با سقوط بازاریابی سنتی برون‌گرا، اینفلوئنسر مارکتینگ در حال تبدیل شدن به یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب مشتریان و مشتریان است. مصرف کنندگان امروزی نسبت به بیلبوردها کور و نسبت به تبلیغات ناشنوا هستند. آن‌ها خودکفا هستند و می‌خواهند خودشان درباره یک برند تحقیق کنند و در مورد آن از کسی که به آن اعتماد دارند بشنوند.

اینفلوئنسرها چگونه به بازاریابی داخلی شما کمک می‌کنند؟ آن‌ها در مورد برند شما محتوا تولید می‌کنند، نام تجاری شما را به دنبال کنندگان وفادار خود توصیه می‌کنند و خود را وارد گفتگوهای پیرامون برند شما می‌کنند. گرفتن آنها قبل از رقیب شما می‌تواند تفاوت بزرگی در موفقیت (یا عدم موفقیت) شرکت یا محصول شما ایجاد کند.

دوره آموزشی بلاگر و اینفلوئنسر

چگونه می‌توان اینفلوئنسر مناسب برای برند خود را تعیین کرد؟

اینفلوئنسر برای هر برندی متفاوت است، زیرا، اول از همه، آن‌ها متناسب با زمینه و فعالیت کاری باید انتخاب شوند. این مهم‌ترین ویژگی در هنگام هدف قرار دادن اینفلوئنسرهای مناسب برای برند شما است. به عنوان مثال، جاستین بیبر با بیش از 37 میلیون فالوور خود به عنوان یکی از “تأثیرگذارترین” کاربران رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. آیا توییت او در مورد نرم افزار شما واقعاً باعث فروش می‌شود؟ احتمالاً نه، زیرا مخاطبان هدف نرم افزارهای فناوری و مخاطبان هدف جاستین یکسان نیستند. انتخاب او واقعا با موفقیت محصول شما مرتبط نیست.

علاوه بر این که شما به یک اینفلوئنسر در حوزه خود نیاز دارید، همچنین می‌خواهید که آنها قابل دسترس باشند. این به این دلیل است که آن‌ها می‌توانند محتوای عالی یا توصیه‌های مثبت خود را در مورد نام تجاری یا محصول شما به گونه‌ای به اشتراک بگذارند که واقعاً مصرف شود. اگر کسب‌وکار آنلاین شما لباس‌هایی را برای نوجوانان تهیه می‌کند، شاید اظهارنظر جاستین بیبر 37 میلیونی در این زمینه چندان بد نباشد.

توانایی اینفلوئنسر برای وادار کردن مخاطبان خود به اقدام از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویژگی زمانی به‌طور طبیعی به وجود می‌آید که شما افرادی را هدف قرار می‌دهید که با برند شما همسویی دارند و به اندازه کافی دسترسی دارند.

اینفلوئنسرها خودشان را به مخاطبان تحمیل نمی‌کنند. مخاطبان آنها وبلاگ یا توییتر آن‌ها را دنبال می‌کنند. بنابراین، مخاطبان آنها درگیر موضوع آن‌ها هستند و برای شنیدن موضوع مورد بحث در آنجا حضور پیدا می‌کنند.

micro-influenceur-min_11zon

نکاتی برای شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب:

تیپ شخصیتی: تصمیم بگیرید که آیا برای تبلیغ کمپین یا محصول خود به یک فعال، یک مطلع، یک مرجع و غیره نیاز دارید یا خیر.

ژانر: اینفلوئنسر مورد نظر خود را از یک یا دو ژانر انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توان به فناوری، مد، سفر، بازاریابی و غیره اشاره کرد.

طاقچه یا نیچ: اینفلوئنسر همکار شما، می‌تواند در دو یا سه جایگاه قرار گیرد. برای تبلیغ محصول خود، معمولاً اینفلوئنسرهای بازاریابی و روابط عمومی را هدف قرار می‌دهم، زیرا ژانر من و جایگاه من شرکت‌هایی هستند که در مورد گسترش وبلاگ نویسان و هدف گذاری اینفلوئنسرها می‌نویسند.

موضوعات: موضوعی را انتخاب کنید که اینفلوئنسر ایده آل شما گاهی در رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ خود درباره آن صحبت می‌کند. وقتی به این موضوع اشاره می‌کنید و توضیح می‌دهید که چرا شما دو نفر تا این حد مناسب هستید.

نوع دسترسی: آیا این ترافیک سایت است که دنبال آن هستید یا دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی؟ آیا اینفلوئنسر یک وبلاگ‌نویس فعال است؟ آیا یک کمپین بصری دارید و نیاز دارید که اینفلوئنسرتان در پینترست و اینستاگرام باشد؟ آیا این توییت‌هایی است که دنبال آن هستید؟ هر چیزی که فکر می‌کنید برای برند شما بهترین است، کانال‌ها و تعداد دنبال کنندگان آن کانال‌ها را محدود کنید.

نظارت بر رسانه‌های اجتماعی

حامیان برند پر سر و صداترین تأثیرگذارانی هستند که برند شما خواهد داشت. مخاطبان آنها نه تنها آنها را دنبال می‌کنند زیرا آنچه می‌نویسند با برند شما همسو است، بلکه با صدای بلند و فعالانه در مورد اینکه چقدر برند شما را دوست دارند صحبت می‌کنند. با تطبیق با اشاره‌های رسانه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ در مورد برند خود، تأثیرگذاران و طرفداران تازه‌ای را خواهید یافت.

نظارت بر رسانه‌های اجتماعی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تأثیرگذارانی را پیدا کنید که از ژانر یا جایگاهی که در مرحله 1 بیان کردید حمایت می‌کنند. برای مثال، شخصی ممکن است درباره وسایل یوگا پست و توییت کند اما از وب‌سایت شما به عنوان مکانی عالی برای خرید پوشاک یا تجهیزات یوگا نام نبرد. خوب، این کسی است که می‌خواهید با او درگیر شوید و برند خود را در معرض دید او قرار دهید.

تحقیق در مورد هشتگ‌ها

هشتگ‌هایی را که اینفلوئنسرهای هدف شما استفاده می‌کنند، شناسایی کنید. وقتی شروع به یافتن اینفلوئنسرهایی کردید که برای برند شما مناسب به نظر می‌رسند، توصیه می‌کنم آنها را در لیست توییتر قرار دهید تا بتوانید آنها را به بهترین شکل سازماندهی و دنبال کنید.

بازارهای اینفلوئنسری

بازارهای اینفلوئنسر مانند AspireIQ و Famebit برندها را با اینفلوئنسرهای صنعت خود پیوند می‌دهند. آن‌ها اغلب به ردیابی ROI کمپین‌ها، مدیریت پرداخت‌ها و ردیابی معیارهای تعامل کمک می‌کنند. اما در هر صورت قبل از سرمایه‌گذاری مطمئن شوید که برای کمپین شما مناسب است.

AspireIQ_Logo-300x157-min_11zon

تشویق به تولید محتوا

یک اینفلوئنسر برند واقعی به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند است و به آن اشتیاق نشان می‌دهد. و این اشتیاق به کسانی که سخنان اینفلوئنسر را می‌خوانند یا ویدیوهای آنها را تماشا می‌کنند سرایت می‌کند. این منجر به سرنخ‌های بالقوه برای شرکت شما می‌شود.

هدف شما این است که هر چه بیشتر از مشتریان خوشحال به صورت زنده و در حضور هر چه بیشتر مردم محتوا دریافت کنید. در اینجا چند راه برای حذف محتوای تولید شده توسط مصرف کننده از مشتریانی که می دانید قبلاً نام تجاری شما را دوست دارند آورده شده است:

از مشتریان خود بخواهید که عکس‌ها و ویدیوهای خود را با استفاده از محصول شما آپلود کنند: اگر قولی برای به اشتراک گذاشتن محتوای آپلود شده آنها ارائه می‌دهید، قول می‌دهم که خودشیفتگی که در رسانه‌های اجتماعی است آنها را از بین خواهد برد و شما پیروان بسیار خوشحال کننده‌ای خواهید داشت.

محتوای تولید شده توسط کاربر را با هدیه محصول یا تخفیف در خدمات خود تشویق کنید: میزبانی یک مسابقه یک راه ساده برای تشویق تعامل و آگاهی از برند است.

از مشتریان خوشحال بخواهید به سؤالات مطالعه موردی پاسخ دهند و به آنها اطمینان دهید که می‌توانند محتوای شما را قبل از انتشار آن تأیید کنند: وقتی کارت‌های هدیه ارائه دهید، نرخ پاسخ بهتری را دریافت می‌کنید زیرا پاسخ دادن به این سؤالات بخش مناسبی از وقت آنها را می‌گیرد.

در همه اشکال انجمن‌های گفتگو شرکت کنید: با درگیر شدن در بحث با مخاطبان خود، می‌توانید از پست‌ها یا کلمات آنها به عنوان نقل قول و حتی الهام بخش پست وبلاگ استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آنها بخواهید که بر اساس نظر خود پستی بنویسند و آن را منتشر کنند. قول می‌دهم وقتی حرف‌هایشان را زنده ببینند، دیوانه‌وارانه آن را به اشتراک بگذارند.

محصولات رایگان یا نسخه آزمایشی رایگان نرم افزار خود را بدون هیچ گونه تعهد قبلی از سوی اینفلوئنسر ارسال کنید: اگر آنها آن را دوست داشته باشند، ممکن است از شما نام ببرند یا درباره شما بنویسند و محصول فوق العاده را توصیه کنند.

پست‌های مهمان را با آنها عوض کنید: وبلاگ نویسی مهمان مرده نیست، فقط مطمئن شوید که محتوای با کیفیت ایجاد می‌کنید.

مطالعه بیشتر⇐ چگونه یک اینفلوئنسر اینستاگرام شویم؟

نحوه پرداخت به اینفلوئنسرها

اگر کسی می‌خواهد چیزهای خوبی در مورد برند شما مطرح کند، باید جبران شود. لازم نیست حتما مالی باشد، اما می‌تواند مالی هم باشد. نکته این است که شما می‌خواهید اینفلوئنسر شما احساس پاداش، تأیید، دوست داشتن، مهم بودن یا هر ترکیبی از اینها کند. در اینجا چند راه برای جبران تأثیرگذارانی که برای برند خود پیدا می‌کنید آورده شده است:

به اشتراک گذاشتن پستی که آنها در مورد شما می‌نویسند در رسانه‌های اجتماعی شما، ترافیک بیشتری را به سایت آنها وارد می‌کند و باعث می‌شود آنها احساس مهم بودن کنند. همچنین، چیزی به سادگی توییتی که می‌گوید «متشکرم برای حمایت، بهترین اینفلوئنسر» (یا چیزی در این زمینه) معجزه می‌کند.

تخفیف یا هدایای محصول: ارائه تخفیف به خدمات خود یا ارائه محصولی از برند خود به آنها واقعاً یک اینفلوئنسر را تشویق می‌کند که به صحبت کردن در مورد شما ادامه دهد.

کمیسیون: برای اینفلوئنسرهایی که به طور فعال خود را وارد مکالمات برند شما می‌کنند و فروش بالایی برای شما به ارمغان می‌آورند، این ایده دور از ذهن نیست که به آنها نوعی پورسانت برای مشتریانی که می‌آورند بدهید.

سؤالات متداول در مورد استفاده از اینفلوئنسرها در بازاریابی

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ برای اکثر برندها، بله. در ادامه مواردی وجود دارد که دانستن آن‌ها به انتخاب معقول اینفلوئنسرها کمک می کند:

از کجا می‌توانم اینفلوئنسر مناسب برای صنعت خود پیدا کنم؟

می‌توانید از بازارهای تعامل اینفلوئنسر یا جستجوی هشتگ‌ها و مارک‌های مرتبط با پلتفرم مورد نظر خود بهره بگیرید.

چگونه ROI را برای کمپین‌های تأثیرگذار دنبال کنم؟

همراه کردن کمپین‌های اینفلوئنسری با بازاریابی وابسته ساده‌ترین راه برای ردیابی بازگشت سرمایه است. با اختصاص دادن یک پیوند منحصربه‌فرد به اینفلوئنسرها، ردیابی فروش و تعامل را آسان می‌کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر موفق است؟

مانند هر کمپین بازاریابی، به استراتژی و اهداف شما بستگی دارد. با این حال، 80 درصد از بازاریابان بازاریابی تأثیرگذار را مؤثر می‌دانند و 89 درصد می‌گویند که به همان اندازه مؤثر یا مؤثرتر از سایر کانال‌ها است.

اینفلوئنسر مارکتینگ از زمانی که برای اولین بار به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال تبدیل شد، تکامل بسیاری پیدا کرده است، اما این تکنیک همچنان برای بسیاری از برندها موفق عمل کرده و عمل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن