اولین میز در کجا ساخته شده است؟

Old-15th-century-dining-table-min_10_11zon

بسیاری بر این باورند که اولین میز در کشور مصر ساخته شد. به عبارتی اولین نجاری که به فکر ساختن میز برای صرف شام و ناهار افتاد از مردمان این سرزمین بود. اما واقعیت و تاریخ ساخت میز همین چهارگوش چوبی چه به ما می گوید؟

بین مصریان باستان « میز»، چیزی بود که از سطح سنگی ساخته شده بود و مصریان برای نگه داشتن اشیاء بالای زمین از آن استفاده می کردند، و این « میز»  به معنای امروز برای نشستن مردم استفاده نمی شد. غذا و نوشیدنی روی کاسه های بزرگ قرار می گرفت. چینی ها همچنین به نمایش آثار هنری و نوشتاری با استفاده از سطوح « میز مانند » معروف هستند. یونانی‌ها و رومی ها بیشتر از چینی‌ها و مصری‌ها از میز استفاده میکردند. همچنین در آداب یونان استفاده از میز برای صرف غذا مرسوم بوده و هست و آنان بیشتر از میز مخصوص غذا خوردن استفاده می کردند.

میزهای استفاده شده بیشتر با استفاده از چوب، مرمر یا معمولاً برنز یا نقره ساخته می شدند. همچنین آنچه که در ساخت و طراحی این میزها به کار رفته زبانزد است. چرا که پایه‌های میزها به طرز چشمگیری گلدوزی شده بودند و طراحی ها بر مبنای چنین طرح هایی رقم خورده میشد.  بعدها، میزها تغییر ساخت دادند. به عبارتی پس از مدتی میزهای مستطیلی بزرگ، دارای سکوها و ستون های متعدد بودند.

Ancient-table-min_2_11zon

همزمان رومی‌ها میزهای نیم دایره ای بزرگ را در ایتالیا اختراع کردند. باید یادآور شد که در خصوص میزان استفاده از میز در قرون وسطا اطلاعات زیادی وجود ندارد. به عبارتی مشخص نیست در دوران قرون وسطی آیا اصلا از میز استفاده می‌شده یا خیر؟ در مورد استفاده از میز در قرون وسطی به اندازه قبل یا بعد از دوران قرون وسطی اطلاعاتی وجود ندارد. بسیاری از منابع می گویند که استفاده از میز در قرون وسطی به طور کلی توسط اشراف ترجیح داده می شد. و تا قبل از قرن 15، میزهایی که برای ناهارخوری استفاده می شد، عموماً بزرگ و نیم دایره بودند. که باز هم بیشتر توسط اشراف، استفاده می‌شده است. همچنین معمولاً از میزهای گرد کوچک مانند منبرها برای نوشتن استفاده می شد. شاید استفاده از چنین میزهایی کاربرد عام تری داشته باشد.

بد نیست بدانید در اروپای غربی، تهاجمات و جنگ‌های مرگبار منجر به از دست رفتن بسیاری از اطلاعات عصر کلاسیک شد. در آن دوره نیز بیشتر میزها به صورت میز قهوه خوری بودند، چرا که براحتی جابه جا می شدند. در قرن 15 به بعد، میزهایی که با ظرافت و نازک ساخته شده بودند دوباره ظاهر شدند. در عصر گوتیک، استفاده از صندوقچه‌ها رواج یافت و این صندوق‌ها به عنوان میز شروع به کار کردند.

میزهای سفره خانه در اوایل قرن 17 ظاهر شد. این میزها جایگزین میزهای کوچکتر میز قهوه خوری شدند. به دلیل ظاهر و اندازه بزرگی که داشتند، میزهای سالن غذاخوری در اتاق‌‌های خدمات کاخ ها برای کمک به پذیرش تعداد زیادی از مردم استفاده می شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن