آینده دیجیتال مارکتینگ چه خواهد شد؟

آینده-بازاریابی-دیجیتال-چه-خواهد-شد؟مدرسه-تبلیغات-ایده-min_10

آینده دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی امروزه بسیار پویا و قابل انعطاف شده است. زمانی فکر می کردیم که بیلبورد می­تواند همه محصولات ما را به فروش رساند اما تکنولوژی، این حوزه را مثل همه وجوه دیگر زندگی برای همیشه تغییر داد.

این روزها، هم روش خلق تبلیغات تغییریافته و هم تغییرات بزرگی در نحوه خرید محصولات ما اتفاق افتاده است. اکنون روش ایده‌­آل برای افزایش فروش، همراه بودن با مشتری و نه لزوما حضور فیزیکی در کنار آن است.

استراتژی‌های بازاریابی نوآورانه در مقابل استراتژی‌های قدیمی

بازاریابی دیجیتال مثل بقیه شکل‌­های بازاریابی در حال تغییرات مداوم است و دیگر نمی‌توان مانند سابق اطمینان داشت که مجلات کاغذی و بیلبوردها برای ما مشتری بیاورند. کمی پیشتر شرکت‌های موفق با عرضه مستقیم محصولات و صحبت درباره روش‌­هایی که به مشتری کمک می­‌کردند مشکلش حل شود و همچنین نشان دادن مزیت­‌های رقابتی به موفقیت دست پیدا می‌کردند.

امروزه اما مردم بیشتر از تبلیغات برند، به مشتری­‌های دیگر برند توجه نشان می‌­دهند. از بعضی نظرات می‌­توان گفت که ماموریت کنونی ما، درک این مساله است که مردم دیگر علاقه­‌ای به خرید چیزی که به عنوان محصول ارایه می شود، ندارند.

شرکت‌ها هر روزه به دنبال راه‌­های جدیدی هستند تا مردم را متقاعد کنند، آن‌­ها خواهان ارائه محصولاتشان هستند. مشتریان ولی می­‌خواهند خودشان انتخاب‌کننده باشند و چیزی را بخرند که دلایل شخصی برایش داشته باشند. مطابق مطالعاتی که از سوی سازمان OMD صورت گرفته، بیش از ۷۰ درصد مردم پیش از خرید، از رسانه‌های اجتماعی برای مشورت کمک می­‌گیرند. بنابراین مردم به تنهایی دست به اقدام نمی‌­زنند بلکه اغلب به دنبال نظرات دیگران هستند.

اینجا دو استراتژی موثر و عمقی را برای فروش محصولات یا خدمات به شکلی ظریف مشاهده می­‌کنید:

داستان تعریف کنید

دیدن لحظاتی از تجربه شخصی و سناریوهایی از زندگی واقعی، به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب، غیرمتعارف، تکان‌دهنده یا دارای باراحساسی می‌­تواند مشتری را به مشارکت و همراهی با برند شما وادارد. نایک از طریق داستان­‌گویی، محصولاتش را به­ شکل فوق ‌العاده‌­ای تبلیغ کرده است. این برند پس از آن، ویدئوهایش را از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و داستان‌­های فروتنانه و قدرت­‌بخشی از افراد ناشناس، ورزشکاران و سلبریتی‌­ها را ارائه کرد.

آینده-بازاریابی-دیجیتال-min_13

چگونه نایک تصمیم گیری پررنگ در تبلیغات انجام داد

بالا بردن میزان نظرات کاربران

دلایل زیادی وجود دارد که ما را وا‌می‌دارد تا نظرات کاربران ناشناس یک سایت را باور کنیم. مطابق نظرسنجی شرکت BrightLocal ، بیش از۸۵درصد مشتریان به بررسی­‌های آنلاین، درست به اندازه پیشنهادات شخصی اعتماد دارند.

فضایی را برای ثبت بررسی­‌های کاربران در پلتفرم شبکه‌­های اجتماعی راه‌اندازی کنید. این راهکار، راهکاری مفید و معتبر برای مصرف‌کنندگان شماست تا اطلاعات بیشتری از شرکت شما به دست بیاورند.

کسب اعتبار

روش دیگری در بازاریابی حال حاضر، چیزی است که از آن به بازاریابی همهمه‌ای (Buzz Marketing) یاد می‌شود، مهم­ترین اصل در اینجا اعتبار، همان دلایلی است که چرا اینفلوئنسرها در حال حاضر از چنین محبوبیتی برخوردار هستند.

برندها، برای بالا بردن مشارکت کارکنان دیگر نباید به دنبال حرف زدن باشند بلکه باید به دنبال راهی برای نشان دادن باشند. اگر شما اعتبار داشته باشد، مشتریانتان در بازاریابی به شما کمک می‌کنند. یک روش برای خلق چنین عشق و علاقه‌ای به برندتان، انتخاب پرسونای مناسب برای محصولات‌تان است. مطابق آمارهای سیسکو، تا سال ۲۰۲۱، ۸۰ درصد محتوای آنلاین به ویدئوها اختصاص خواهد داشت. معنایش این است که نه فقط فرصت­‌ها برای اینفلوئنسرهای یوتیوب افزایش پیدا می­‌کند که نشان از این دارد که اعتبار و کاریزما، یکی از عوامل سودآوری بیشتر است.

چطور می­توان از ظرفیت مخاطب اعتبار بیشتری به دست آورد؟

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را با لینک‌ها و کدهای تبلیغاتی اندازه بگیرید

یکی از بهترین روش‌­ها برای اینکه بفهمید آیا اینفلوئنسری که انتخاب کرده‌­اید سود‌آوری دارد یا خیر، دادن لینک­‌های قابل بررسی و کدهای تبلیغاتی به آنان است. شما در پایان هر ماه می‌­توانید میزان فروش مرتبط با فرد تأثیرگذار خود را بررسی کنید.

فرد مناسب را انتخاب کنید

افرادی را انتخاب کنید که درباره این موضوع آگاهی لازم را دارند. باید حواستان باشد و فردی را پیدا کنید که ویژگی­‌هایش با ویژگی­‌های مخاطب شما همخوانی داشته باشد. همه دوست دارند از نظرات فردی مطمئن برای خرید استفاده کنند. مطابق تحقیقات، ۸۲ درصد مشتران «به شدت» تحت تاثیر پیشنهادات خرده اینفلوئنسرها هستند.

فرد-مناسب-برای-دیجیتال-مارکتینگ-min_14

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید استراتژی های بازاریابی سازمان را تدوین کرده و بر اجرای آن نظارت داشته باشد

نقطه ضعف دیجیتال مارکتینگ

امروزه کمابیش همان قدر که محتوا تولید می‌­شود به همان اندازه هم رقبا بر سر تصرف جایگاه بالاتر در ذهن خریدار در حال نبرد هستند. اشتباه رایجی که وجود دارد و موجب می‌شود که مشتریان بالقوه برند از دست بروند، تولید بیش از حد محتوا است. مشتریان از دیدن تبلیغات مشابه و زیاد، درست شبیه کارکرد سابق بیلبوردها، خسته می‌­شوند. خبر خوش آنکه دیجیتال مارکتینگ فوق­‌العاده قابل انعطاف است و معنایش این است که شما همچنان شانس تجدید استراتژی خود را دارید.

به یاد داشته باشید که تولید محتوای باکیفیت بهتر از بمباران مخاطب با محتوای زیاد است.

روند تکاملی دیجیتال مارکتینگ

ما باید تجربه خرید مشتری را دگرگون کنیم. بیشتر از لذت خرید، مردم نیاز به احساس قدردانی دارند. شما باید استراتژی­‌های خود را به گونه­‌ای تنظیم کنید که گویی آن‌­ها مشتری کنونی شما هستند.

فرآیند بازاریابی در حال حاضر، نشان‌دهنده این است که سیستم خرید و فروش بر پایه سیستم فلایویل Flywheel وسیلهٔ مکانیکی سنگینی است که برای ذخیره‌سازی انرژی دورانی به کار می‌رود. سیستم قدیمی، فقط و فقط به مشتریان، پیش از خرید توجه دارد. پیشتر در فرهنگ شرکت­‌ها، اولویتی برای خدمات به مشتری یا استراتژی بازاریابی پس از خرید وجود نداشت. سیستم فلایویل برپایه قابلیت­‌های مشتریان ما در بازخورد دادن در همه زمان، پیش، حین و پس از خرید است.

ما در برهه‌ای از تاریخ زندگی می‌کنیم که امکان یافتن مخاطبان بیشتر و بهتری برای محصولات ما فراهم است. اگرچه راه دسترسی به افراد آسان‌تر شده اما معنی‌اش این نیست که همه عاشق شرکت ما باشند، پس تمهیدات و استراتژی­‌ها باید به‌روز شوند.

نویسنده : آرش سلطانعلی

۲۵ تیرماه ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن