آیا اهمیت توسعه UI/UX را می‌دانید؟

UI-UX-development-min_11zon

با پیشرفت تکنولوژی در قرن بیست و یکم، همه مایلند بدون صرف زمان زیاد و خسته کردن مغز، بهترین فناوری را تجربه کنند. همین امر در مورد گشت و گذار در وب سایت‌ها یا برنامه‌های تلفن همراه نیز صدق می‌کند و همچنین در جایی که وب سایت یا برنامه تلفن همراه سریع و کارآمد پاسخ دهد، نتایج موفقیت آمیزی به دست می‌آورد. به طور خلاصه، این موضوع در مورد مصرف کنندگان امروزی است! و وقتی نوبت به رضایت کاربر از اپلیکیشن موبایل یا وبسایت می‌رسد، بیشتر شرکت‌های فناوری به سمت رابط کاربری (UI) و طراحی تجربه کاربری (UX) برنامه‌ها روی می‌آورند. با این حال، اکثر اوقات مردم اصطلاحات UI و UX اشتباه می‌گیرند. بنابراین، ما اینجا هستیم تا مفهوم طراحی UI و UX را رمزگشایی کنیم!

توسعه UX چیست؟

توسعه تجربه کاربری (UX) روشی برای بهبود تجربه کلی کاربران هنگام تعامل با برنامه یا وب سایت به منظور دستیابی به هدف آن برای ارائه حداکثر رضایت مشتری است. مشتریان را در ذهن نگه می‌دارد و اسکلت اولیه هر برنامه‌ای را ایجاد می‌کند. عمدتاً بر روی قاب بندی یک برنامه کاربردی و ساختاربندی مناسب همه اجزا و عناصر آن برای ایجاد جریان کاربر تمرکز دارد.

توسعه UI چیست؟

از سوی دیگر، رابط کاربری (UI)، فرآیند بهبود ارائه و تعامل وب یا برنامه تلفن همراه است. این برنامه بر ظاهر برنامه تمرکز دارد و با کاربران تعامل دارد. هر صفحه، دکمه‌ها و سایر عناصر بصری که هنگام استفاده از یک برنامه می‌بینید، رابط کاربری آن برنامه است.

اهمیت استفاده از طراحی UI و UX

هدف اولیه هر کسب و کاری افزایش فروش و افزایش رشد کسب و کار است. طراحی UX/UI نقش اساسی در دستیابی به این هدف دارد. طراحی UX/UI اپلیکیشن تجربه کاربر و رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد که در نهایت به افزایش تعداد کاربران اپلیکیشن خاص کمک می‌کند. از آنجایی که کاربران انتخاب‌ها و جایگزین‌های زیادی برای محصولات و/یا خدماتی که به آنها ارائه می‌دهید، دارند، مدت زمانی که شما برای جلب توجه کاربران خود به دست می‌آورید بسیار کمتر است و باید در این بازه زمانی کوتاه به غرور خود غلبه کنید. طراحی UI و UX به جلب اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند و آنها را وادار می‌کند از برنامه یا وب سایت شما استفاده کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند به آنها ارائه می‌دهد. تعداد مشتریانی که در وب سایت / برنامه خود دریافت می‌کنید می‌تواند موفقیت UI و UX عالی را اندازه گیری کند.

برای یک استارت‌آپ یا یک سرمایه‌گذاری کوچک، اهمیت طراحی UI و UX بسیار مهم‌تر می‌شود، زیرا اولین برداشت طولانی مدت طول می‌کشد و استفاده از طراحی UI و UX می‌تواند باعث شناخته شدن برند شود یا آن را از بین ببرد.

دوره آموزشی طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری UX/UI

اجزای اصلی طراحی UI/UX

برخی از اجزای اصلی UX Design وجود دارد که به شرح زیر است:

  • ساختار اطلاعات
  • طراحی تعامل
  • قابلیت استفاده
  • وایرفریمینگ
  • طراحی بصری
  • ساختار اطلاعات

معماری اطلاعات، همچنین به عنوان IA شناخته می‌شود، همه چیز در مورد ارضای استراتژی‌های تجاری با طراحی ساختار اطلاعات برنامه یا سایت است. نقش اصلی IA این است که بدون توجه به مرورگری که از آن استفاده می‌کنند، یک ناوبری آسان برای کاربران خود فراهم کند. این عامل در مورد استفاده از حداکثر جایگشت‌ها و ترکیب‌ها، یک منوی ناوبری سطح بالا ارائه می‌دهد.

۱. طراحی تعامل

طراحی تعامل در مورد ایجاد طرح مفهومی است که با آن کاربران با محصول و/یا برنامه تعامل دارند. این تعامل شامل عناصر مختلفی مانند زیبایی شناسی، رنگ، فونت، آیکون‌‌ها، تصاویر، حرکت، صدا، فضا، گرافیک و غیره است.

۲. قابلیت استفاده

قابلیت استفاده را می‌توان به عنوان کاربر پسند بودن نیز نام برد. در کنار تشخیص اینکه آیا کاربران با استفاده از برنامه یا بازدید از سایت برای اولین بار اطلاعات مورد نظر خود را به دست می‌آورند و آیا برنامه / وب سایت به راحتی قابل پیمایش است، قابلیت استفاده نیز راه‌های رسیدگی به خطاها را درک می‌کند.

UIUX-development-min_11zon

۳. وایرفریمینگ

Wireframing ایجاد نمونه‌ای از برنامه برای آزمایش ویژگی‌ها، ظاهر و قابلیت استفاده برنامه قبل از راه اندازی واقعی آن است. این یک راه ارزان برای آزمایش عملکرد و ارزیابی اینکه آیا برنامه در خدمت هدف است یا خیر است.

۴. طراحی بصری

طراحی بصری اپلیکیشن یا وب سایت مانند تعریف برند شرکت است. نهایی کردن طراحی بصری می‌تواند بر رفتار کاربران تأثیر بگذارد و از این رو مهمترین مؤلفه طراحی UI است. طراحی ویژوال نه تنها در مورد انتخاب بهترین تصاویر، رنگ‌ها، آیکون‌ها، فونت‌ها است، بلکه شناسایی ظاهر برنامه نیز بر تعامل کاربران آن تأثیر می‌گذارد.

مطالعه بیشتر ⇐ شباهت‌ها و تفاوت‌های بین طراحی UI و طراحی UX چیست؟

اکنون که از اجزای UI/UX آگاه هستید، می‌خواهیم به شما بگوییم که این روش واقعاً چگونه کار می‌کند. همانطور که می‌دانید توسعه UI و UX، اجزای اصلی برای طراحی و ساختار بخش جلویی برنامه، نه‌تنها انعطاف‌ناپذیری را بهبود می‌بخشد، بلکه ارائه و قابلیت استفاده برنامه را نیز افزایش می‌دهد. با این حال، وقتی نوبت به پیاده سازی ویژگی‌های هیجان انگیز در برنامه می‌رسد، AngularJS و ReactJS پاسخگو هستند. ReactJS و Angular J S به همراه زمان اجرا Node.js و تعالی MongoDB تبدیل به یک چارچوب قدرتمند و پایدار شده و به اتصال UI به سرور کمک می‌کند.

چرا توسعه UI/UX برای رشد کسب و کار ضروری است؟

از آنجایی که توسعه UI و UX تا حد زیادی بر رضایت و لذت کاربران تمرکز دارد، نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد. از دیدگاه یک کسب و کار، تاکید بر رضایت کاربران برای ایجاد ارزش برند و شهرت کسب و کار ضروری است. با توجه به اینکه فناوری اطلاعات یک عرصه رقابتی است، نیاز به خدمات طراحی UI UX برای جلب توجه مصرف کنندگان و درآمد حاصل از محصولات این شرکت بسیار مهم است. اگر کاربران در وب‌سایت‌های شما گشت و گذار می‌کنند یا از برنامه‌های شما استفاده می‌کنند، این مسئولیت شما و توسعه‌دهندگان UI UX شماست که آنها را به سمت هدف از پیش تعیین‌شده‌شان به کارآمدترین روش هدایت کنند. از این رو، توسعه UI و UX به بخش مهمی از توسعه وب امروزی تبدیل شده‌اند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن