آموزش عکاسی تبلیغاتی برای مبتدیان

Teaching-advertising-photography-

اگر یک عکس ارزش هزار کلمه را داشته باشد، عکسِ محصول یا عکس تبلیغاتی ارزش هزار بازدید از یک وبسایت را دارد. اگرچه اطلاعات آماری دقیقی برای پشتیبانی از این بیانیه نیست اما عکاسی تبلیغاتی می‌تواند برای استراتژی وبسایت و تجارت الکترونیک شما بسیار ارزشمند باشد.

شما برای دستیابی به مخاطبان هدف خود که خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند، باید عکس‌هایی واضح و چشم نواز از محصولات خود به مخاطبان خود ارائه دهید.

اما عکاسی تبلیغاتی آنقدر هم ساده نیست،‌ حتی عکاسی ابتدایی از محصول هم به تجهیزات نوری و فضای مناسب برای تولید تصاویری نیاز دارد تا بتواند مستقیم از صفحه وبسایت، محصولات را به فروش برساند.

۶ نکته برای عکاسی تبلیغاتی موفق

ما در دوره عکاسی تبلیغاتی در آموزشگاه ایده نکات، مثال‌ها و لوازمی مورد نیاز برای عکاسی مؤثر و بازاریابی محصولات را به شما آموزش می‌دهیم تا بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی را به مشتریان دایم تبدیل کنیم:

  1. از استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود نترسید.

در این قسمت از  دوره عکاسی تبلیغاتی قرار نیست شما را متقاعد کنیم تا روی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی (MP) با کیفیت بالا با لنز ۱۰۰ میلی متری سرمایه گذاری کنید.

اگر از قبل دوربینی دارید که با این توضیحات مطابقت دارد، از آن بهره ببرید. برای بسیاری از انواع محصولات، عکسبرداری از محصول در گوشی هوشمند کاملاً قابل قبول است.

گوشی‌های هوشمند جدیدتر دارای لنزها و تنظیمات دوربین قدرتمندی هستند که به شما امکان می‌دهد عکس‌های خود را برای انواع مختلف نور و محیط‌هایی که ممکن است در آنها عکس بگیرید، بهینه کنید.

  1. برای عکس واضح با سه پایه عکس بگیرید.

قبل از توضیح سه پایه، با یک قانون اساسی شروع کنید: از هر چیز محکمی برای ثابت کردن گوشی و عکاسی استفاده نکنید.

این تنظیم موقت خیلی آسان می‌تواند در حین عکاسی به اطراف سُر بخورد و باعث ناهماهنگی در عکس‌های شما شود. اگر دوربین خود را مثلاً روی یک دسته کتاب قرار می‌دهید، حتما مطمئن شوید که این ترتیب در طول عکسبرداری تغییر نمی‌کند.

هنگامی که فقط چند عکس محصول را برای وب سایت تجارت الکترونیک خود می‌گیرید، ثابت نگه داشتن دوربین شما با ابزارهای دم‌دستی هیچ ضرری ندارد. اما همانطور که کسب و کار شما رشد می‌کند و عکس‌های بیشتری از محصولات می‌گیرید، استاندارد کردن فرآیند عکاسی محصول در هر عکس می‌تواند دشوار باشد.

خیلی ساده، برای اطمینان از وضوح محصولات خود، به یک سه پایه نیاز دارید و خوشبختانه، خرید یکی از آنها همیشه سرمایه گذاری بزرگی است.

  1. نور طبیعی یا نور مصنوعی، یکی را انتخاب کنید. 

هرگز فراموش نکنید که چگونه استفاده از انواع خاص نور می‌تواند باعث بهبودی (یا تضعیف) عکاسی تبلیغاتی شما شود. به یاد داشته باشید، خریداران به صورت حضوری بهترین نگاه را به یک کالا می‌اندازند، و می‌توانند قبل از خرید، هر چیزی را که نیاز دارند ببینند. چیدمان نور مناسب، به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های مهم محصول را آشکار کنید.

دو نوع نور وجود دارد که می‌توانید به عنوان منبع نور اصلی خود انتخاب کنید: نور طبیعی و مصنوعی.

نور طبیعی به نور خورشید اشاره دارد، به همین سادگی. این نور همچنین به عنوان «نور نرم» شناخته می‌شود زیرا خورشید طیف نوری وسیع‌تر و ملایم‌تری از لامپی که مستقیماً به محصول می‌تابد، ایجاد می‌کند.

نور مصنوعی شامل شمع، آتش و معمولاً لامپ است. از آن به عنوان «نور سخت» نیز یاد می‌شود زیرا سطح نوری کوچکتر اما متمرکزتری تولید می‌کند. این نوع نور برای محصولات دارای جزئیات فیزیکی مناسب است و جزئیات آن را برای یک خریدار آنلاین برجسته می‌کند.

به عنوان یک قاعده کلی، در هر عکس فقط به یک نوع نور، طبیعی یا مصنوعی پایبند باشید. اضافه کردن نور طبیعی به یک عکس با نور مصنوعی می‌تواند محصولی را که قرار است واضح به نظر برسد، مبهم می‌کند و افزودن نور مصنوعی به یک عکس با نور طبیعی می‌تواند محصولی را که قرار است نرم به نظر برسد، وضوح نابجایی ببخشد و شما را از نتیجه دلخواهتان دور می‌کند.

Teaching-advertising-photography2--
  1. با اضافه کردن نور سایه‌ها را نرم کنید.

در دوره آموزش عکاسی تبلیغاتی شما یاد می‌گیرید که از چه نوری استفاده کنید، خواه طبیعی، خواه نور مصنوعی باشد. شما در این دوره یاد می‌گیرید سایه‌هایی را که هر نور سخت احتمالی روی محصول ایجاد می‌کند، کاهش دهید.

منبع نور دیگری را با شدت کمتر، برای تکمیل و متعادل کردن نور اصلی خود وارد کنید. این نور اضافی، نور پر کننده (FILLER) نامیده می شود و عاملی متعادل کننده برای نرم کردن سایه طبیعیِ نور اصلی است که پشت یک جسم ایجاد می‌شود.

برای انجام این کار، چراغ پرکننده خود را مقابل نور اصلی قرار دهید تا محصول شما بین هر دو منبع نور قرار گیرد.

  1. از حالت sweep یا پرتره برای جلوه دادن بیشتر استفاده کنید. 

یادتان باشد که فقط یک راه درست برای قرار دادن محصول، و تنظیم نور و چراغ وجود ندارد، این نورپردازی بسته به پس‌زمینه شما می‌توانند به‌طور چشمگیری تغییر کند. اما پس‌زمینه‌ را بر اساس آسان‌ترین چیزی که دست می‌دهد، انتخاب نکنید. ابتدا در نظر بگیرید که آیا یک پس‌زمینه سفید می‌خواهید یا یک پس‌زمینه پویاتر و واقعی‌تر.

استفاده از پس‌زمینه‌های سفید، به سادگی چیدن یک میز در مقابل یک دیوار سفید نیست. حتی دوربین‌های گوشی هوشمند نیز می‌توانند لکه‌های کوچکی را که روی یک دیوار سفید وجود دارد و با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست، ثبت کند. برای ثبت یک پس‌زمینه سفید کامل و بدون لک، از سوئیپ (Sweep) استفاده کنید.

Sweep یک صفحه کاغذ بزرگ قابل خم شدن است که کف آن به عنوان سطح زیر محصول شما عمل می‌کند و سپس به دیوار سفید پشت محصول تبدیل می‌شود.

منحنی Sweep در دوربین، قابل مشاهده نیست واین اجازه را می‌دهد تا بر جزئیات کلیدی محصول تاکید شود. پس‌زمینه‌های پویا و واقعی هنگام عکس‌برداری از محصولاتی که کاربرد خاصی دارند یا توسط یک فرد مدل‌سازی می‌شوند بسیار جذاب هستند اما، پس‌زمینه دنیای واقعی به راحتی می‌تواند فوکوس عکس را بدزدد، و این امر باعث می‌شود که مشخص نباشد کدام مورد در عکس را واقعاً برای فروش است.

با حالت پرتره، تنظیم تصویر در اکثر دوربین‌های حرفه‌ای و همچنین در بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید، به محصول خود عمق و تاکید بدهید. این تنظیم پس‌زمینه را محو می‌کند، بنابراین زمینه محصول واضح است اما با خود محصول رقابت نمی‌کند.

  1. متنوع عکس‌ بگیرید. 

آخرین نکته برای عکاسی تبلیغاتی این است که به یک عکس بسنده نکنید. همانطور که مشتریان شما در یک فروشگاه، کالا را نگاه می‌کنند، نگه می‌دارند، استفاده می‌کنند و حتی آن را امتحان می‌کنند، وبسایت یا کاتالوگ شما نیز باید تصاویر مختلفی را برای شبیه سازی این تجربه ثبت کند.

به عنوان مثال، اگر در حال عکاسی از لباس هستید، عکس لباس را به تنهایی (یعنی روی سطح سفید پهن شده) و همچنین روی مانکنی که رنگ آن با رنگ محصول متضاد است، بگیرید.

سپس برای عکس‌های بیشتر، لباس را از روی یک شخص الگوبرداری کنید تا بتوانید از ژست‌ها و زوایای مختلف از محصول عکس بگیرید.

مطالعه بیشتر⇐ عکاسی تبلیغاتی چیست؟ تکنیک های گرفتن عکس تبلیغاتی

نتیجه گیری 

در این بخش اجازه دهید نکاتی را که در دوره عکاسی تبلیغاتی با هم بررسی کرده‌ایم، مرور کنیم. در اینجا لیستی از نکات و تنظیمات سریع برای عکاسی تبلیغاتی وجود دارد که می‌توانید در ادامه آن‌ها را مرور کنید:

  • در مورد دوربین تصمیم بگیرید، حتی از گوشی هوشمند هم می‌توانید استفاده کنید.
  • سه پایه‌ای بگیرید که با دوربین انتخابی شما خوب کار‌کند.
  • نور طبیعی یا مصنوعی را، یک کدام را انتخاب ‌کنید. به این فکر کنید که کدام گزینه برای محصول و محیط شما بهترین است.
  • تعیین کنید که آیا نور تک را می‌خواهید یا از پر کننده‌ها استفاده می‌کنید.
  • حالت افقی یا عمودی را امتحان ‌کنید.
  • چندین عکس مختلف بگیرید تا تنوع را به بینندگان خود ارائه دهید.

با شرکت در دوره عکاسی تبلیغاتی موسسه ایده نکات و آموزش‌های بسیار بیشتری درباره عکاسی تبلیغاتی دریافت خواهید کرد. عکاسی از محصول صرفا بخش بسیار کوچکی از آموزش‌های عکاسی تبلیغاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن