۶ گرایش مهم طراحی داخلی در سال 2023

6 important interior design trends in 2023-min_2_11zon

اگر قصد دارید امسال چند بازسازی خانه بلندپروازانه انجام دهید، ممکن است از خود بپرسید که آخرین روند طراحی داخلی در سال 2023 چیست. چه بخواهید آشپزخانه را زیباتر کنید یا به اتاق نشیمن رنگی ببخشید، ما چند نکته برتر را برای مد روز ماندن در سال جاری گردآوری کرده ایم.

تماشای اینکه روند طراحی خانه در سال 2023 به کدام سمت خواهد رفت، بسیار جالب شده است، زیرا در چند سال گذشته، مردم شروع به سرمایه‌گذاری مالی و زمانی زیادی روی خانه‌هایشان کرده‌اند و به این فکر می‌کنند که خانه‌هایشان چگونه باید ظاهر و احساس شود. این مشارکت فقط در حال رشد است، زیرا درک بیشتری از تأثیر مستقیم محیط‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم بر خلق و خو و رفاه ما وجود دارد. خانه جایی است که در گذشته نزدیک به آنجا آمده ایم تا زمان بیشتری را سپری کنیم. و البته، همه عاشق طراحی داخلی مد روز برای خانه های خود هستند.

صدها نفر از تأثیرگذاران (اینفلوئنسرهای) طراحی داخلی به TikTok و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رفته‌اند تا هک‌ها و ایده‌هایی را با سایرین به اشتراک بگذارند و به دیگران کمک کنند تا خانه‌شان را دوباره تزئین کنند. از نکات ساده‌ای مانند استفاده از بازار فیس بوک برای آن دسته از معاملات داخلی گرفته تا چالش‌های پیچیده‌تر مانند تبدیل مبلمان تخت IKEA به یک محصول کاملاً جدید.

به تبعیت از این موضوع، کارشناسان طراحی داخلی در  موسسه ایده نکاتی را برای طراحی امسال با شما به اشتراک می‌گذارند تا از آن در تزئین و بازسازی خانه خود استفاده کنید:

۶ گرایش مهم طراحی داخلی برای سال 2023

کارشناسان می گویند که TikTok بر روند طراحی داخلی تأثیر می‌گذارد زیرا تأثیرگذاران هر جنبه‌ای از زندگی خود را نشان می‌دهند، از جمله اینکه خانه‌هایشان چگونه است. با توجه به اینکه بسیاری از اینفلوئنسرها ولاگرهای زیبایی و سبک زندگی هستند، یک متخصص پیش بینی می‌کند که یک قطعه مطمئن از مبلمان اتاق خواب می‌تواند در نتیجه بازگشت داشته باشد.

لوسی ماتر از آریگی بیانچی می‌گوید: «این فقط محتوای داخلی نیست که روند استایل خانه را شکل می‌دهد. تولیدکنندگان محتوای مد و زیبایی نیز بر خانه‌های ما تأثیر می‌گذارند زیرا دنبال‌کنندگان همه جنبه‌های زندگی‌شان را جذب می‌کنند.

به لطف افزایش آموزش‌های زیبایی در TikTok، میزهای آرایش در حال بازگشت هستند – ما پیش‌بینی می‌کنیم که این یک روند کلیدی اتاق خواب در سال 2023 باشد به ویژه در محدوده اتاق خواب، ما با افزایش 200 درصدی جستجو برای این مجموعه روبه‌رو بودیم که در شش ماه گذشته تقاضای زیادی داشته است.

گرمای ارگانیک و آسایش لوکس

کارشناسان گفته‌اند که پارچه‌های نرم و گرم برای سال 2023 مد هستند. در حالی که روند جدید با بحران هزینه زندگی و گرم نگه داشتن در خانه همراه است. کارشناسان همچنین می گویند که محصولات دست بافت نیز امسال سهم بزرگی از بازار را از آن خود خواهند کرد.

6 important interior design trends in 2023--min_2_11zon

دانیل پرندرگاست، فروشنده فرش از سایت  Shabby می‌گوید: «آرامش پادشاه است» هم در سطح عملی، به دلیل افزایش هزینه گرمایش خانه‌ها، و همچنین در انتخاب رنگ‌های گرم و دلنشین. موادی که اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند شامل فرش‌های بزرگ و لایه‌بندی زیاد با بافت‌های فوق‌سایز است که یک روند کلیدی برای سال 2023 به شمار می‌رود.

طراحی الهام گرفته از طبیعت و مواردی که خلق و خو را تقویت می‌کند

کارشناسان می‌گویند طرح‌های طبیعی همچنان یک روند کلیدی برای سال 2023 خواهد بود. استفاده از مواد نزدیک به حالت طبیعی و بافت آنها در کنار گیاهان داخلی بیشتر مد خواهد شد.«در دنیایی که احساس می‌کنید دائماً همه چیز در حال تغییر است، هیچ چیز مانند این نیست که بتوانید در فضایی آرام به خانه برگردید، خانه‌ای که شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد کاملاً آرام شوید. در سال 2023، تغییری حتی بیشتر به سمت توجه‌آگاهی (mindfulness) وجود خواهد داشت و اینکه چگونه می‌توانیم آن را از طریق خانه‌ها و فضاهایی که در آن زندگی می‌کنیم، نه فقط حمام‌هایمان که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ دیدیم، در زندگی خود بگنجانیم.

مواد مراقبه و ریکلسیشن مانند سنگ‌های طبیعی، چوب و گچ در اینجا به چشم می‌خورد که به ایجاد مکانی آرام برای آشپزی و زندگی کمک می‌کند، حالتی که تقریباً آرام و منزوی است.».

تزئینات ماکسیمالیسم و دوپامین

رنگ‌های روشن و دکورهای عجیب و غریب برای این یکی دست به دست هم می‌دهند، اما کارشناسان می‌گویند آنچه مردم می‌خواهند کیفیت است و نه کمیت.

دانیل گفت: «ماکسیمالیسم تغییر کرده و به یک فضای جدید ارتقا یافته است. پیش از این این روند دیگر مربوط به تضاد کاغذدیواری‌ها و رنگ‌ها بر روی هر دیوار نیست، بلکه بیشتر مربوط به بازگشتی است که موج جدیدی از ویژگی‌های لوکس را به همراه دارد. اتاق‌هایی با پارچه‌های غنی، بافت‌های جالب و کارهای تکمیلی دلپذیر. بیشتر به کیفیت یک کالا مربوط می‌شود تا کمیت. حاشیه‌های طرح دار و تزئینات پرده خبر بزرگی در سال 2023/24 است که به اتاق‌های نشیمن گرمی می‌دهد.

دوره جامع طراحی داخلی

استایل جهانی و انزوا (escapism)

اکنون مردم زمان‌های بیشتری را در خانه می‌گذرانند، گرایش‌های طراحی داخلی نشان می‌دهد که مردم به دنبال آوردن بخشی از تعطیلات به خانه خود و به دنبال اندکی انزوا هستند.

کارشناسان می‌گویند: «نفوذ بین‌المللی فروکش کرده است، به جای سفر به خارج از کشور برای فرار، مردم فقط سعی می‌کنند وارد اتاق خود شوند. آثاری که نه تنها بر روی فضا تأکید می‌کند، بلکه فضا را خلق می‌کند، سفری حسی از رنگ و احساسات که در عین حال شیک نیز هست.»

مطالعه بیشتر⇐ معرفی سبک‌های طراحی داخلی

خانه‌های هیبریدی

خانه‌ها هیچ‌گاه به اندازه کنونی در زندگی ما نقش‌ به عهده نگرفته‌اند. مردم در حال ایجاد سالن‌های ورزشی خانگی، دفاتر خانگی و حتی سینمای خانگی هستند و این‌ها دیگر مانند گذشته غیرعادی نیست. با افزایش هزینه بنزین و انعطاف پذیری بیشتر در مورد کار اداری هیبریدی، مردم بیش از هر زمان دیگری زمان خود را در خانه سپری می‌کنند.

لوسی توضیح می‌دهد: «پیش از این هرگز خانه‌های ما تشخص زیادی به خود نگرفته بود – از دفتر تا باشگاه گرفته تا فضای سرگرمی و استراحتگاه سلامتی، هیچ بازگشتی در مورد چگونگی تکامل خانه‌های ما در طول سه سال گذشته وجود ندارد.»

«اکنون زمان آن است که این تغییر را مستحکم کنیم. افزایش هزینه‌های سوخت، اعتصاب قطارها و ادامه مشکلات و بیماری‌ها و پذیرش اینکه کار هیبریدی برای ماندن در اینجاست، به این معنی است که در سال 2023 بالاخره زمان آن فرا رسیده است که این تغییرات با جایگزینی دفاتر موقت و ارزیابی مجدد فضاهای کار و زندگی دائمی شود.

نویسنده و گردآورنده: زیبا مغربی

منبع: glascoworl

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن