۵ مورد از مزایای یادگیری UI/UX

ux-ui-courses-

دنیای ما در حال تغییر است و فناوری به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از روال روزانه ما است. از خرید محصولات گرفته تا پرداخت قبوض، ما بیشتر آن را به صورت آنلاین از طریق دستگاه‌های مختلف خود انجام می‌دهیم. از آنجایی که کاربران بیشتری به این پلتفرم‌های آنلاین متکی هستند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا UX بسیار مهم است. نحوه تفکر و احساس ما در مورد تجربیات دیجیتالی خود تا حد زیادی به نحوه عملکرد و ظاهر این محصولات و پلتفرم‌ها بستگی دارد – و این تقاضای زیادی را برای افرادی که مسئول آن طراحی هستند ایجاد می‌کند. طراحان گرافیک، طراحان UX/UI و طراحان حرکت تجربه کاربری یک محصول را شکل می‌دهند و شرکت‌ها اکنون به اهمیت این نقش‌ها پی برده‌اند. اگر در این زمینه متخصص هستید (یا آرزو دارید که باشید)، بسیار مهم است که با زمان همگام باشید. در این مقاله، پنج مزیت اصلی یادگیری طراحی UX/UI و آنچه شما باید بدانید را مورد بحث قرار خواهیم داد.

1.شما بیشتر از مهارت‌های طراحی یاد خواهید گرفت.

طراحی UX دقیقا چیست؟ به عنوان یک رشته، طراحی UX ترکیبی از روش‌ها و ابزارهایی است که به طراحان اجازه می‌دهد تا مشکلات واقعی را حل کنند و محصولات کاربردی، قابل اعتماد و لذت بخش را تولید کنند. اگرچه هر فرآیند طراحی مختص پروژه است، اما چند مرحله اساسی وجود دارد که آنها به اشتراک می‌گذارند:

– تحقیق: یادگیری در مورد نیازهای کاربر و کسب و کار و یافتن یک مشکل برای حل.

– ایده پردازی: تشکیل یک فرضیه در مورد چگونگی حل مسئله.

– نمونه سازی: ایجاد یک نمونه اولیه یا یک راه حل کامل.

– آزمایش: اعتبارسنجی یک نمونه اولیه یا یک راه حل کامل با کاربران.

همانطور که این فرآیند را طی می‌کنید، مهارت‌های اضافی زیادی نیز به دست خواهید آورد. این مهارت ها عبارتند از:

حل مسئله

طراحی UX هنر و علم حل مشکلات کاربر است. قبل از ایجاد چیزی، طراحان باید بدانند که چه مشکلی را حل می‌کنند و برای چه کسی. وقتی افرادی را که برای آنها طراحی می‌کنید درک کنید، طرح‌های شما بسیار قدرتمندتر می‌شوند.

ارتباط

اکثر طراحان در یک تیم کار می‌کنند، بنابراین شما احتمالاً با افراد مختلفی از جمله توسعه دهندگان، متخصصان بازاریابی و دیگر طراحان ارتباط خواهید داشت. شما باید یاد بگیرید که چگونه با هم کار کنید، ایده‌ها را به اشتراک بگذارید و به خوبی ارتباط برقرار کنید.

طراحی

طراحی UX بدون طراحی UI نمی‌تواند وجود داشته باشد. بنابراین، ایده خوبی است که برای یادگیری طراحی UI نیز وقت بگذارید. با اصول طراحی UI شروع کنید، مانند استفاده از رنگ‌ها و تایپوگرافی، و سپس می‌توانید به کارهای پیچیده‌تری مانند طراحی الگوهای UI بروید.

2. می‌توانید روی زندگی یک نفر تأثیر بگذارید.

طراحی برای مهندسان یا ذینفعان وجود ندارد. برای افرادی که از یک محصول استفاده می‌کنند وجود دارد. به همین دلیل است که مهمترین چیز در مورد طراحی تجربه کاربر، رویکرد کاربر محور آن است. به عنوان مثال، همین یک دهه پیش، خدمات تاکسی تجربه کاربری خوبی را ارائه نمی‌کرد. برای درخواست تاکسی مجبور بودید با یک شرکت تاکسیرانی تماس بگیرید، و سواری‌ها گاهی محدود می‌شد – و سپس اسنپ آمد و صنعت را متحول کرد. با اسنپ، سفارش یک سواری کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد. همه اینها به این دلیل اتفاق افتاد که اسنپ یا تپسی از دیدگاه کاربر به مشکل نگاه کرد و یک برنامه و تجربه کاربری شگفت انگیز برای حل آن ایجاد کرد. این رویکرد کاربر محور، افراد را در قلب فرآیند طراحی قرار می‌دهد. تحقیقات کاربر و تست قابلیت استفاده بخش جدایی ناپذیر کاری است که طراحان UI/UX به عنوان بخشی از این فرآیند انجام می‌دهند و به شما در تعیین نیازهای پروژه کمک می‌کنند. با انجام این کار، شما این فرصت را دارید که تأثیر زیادی بر نحوه انجام کارهای روزمره افراد بگذارید.

ux-ui-courses 2-min_25_11zon

3. شما باعث رشد کسب و کار خواهید شد.

همچنین رابطه مستقیمی بین تجربه کاربر و موفقیت محصول در بازار وجود دارد. وقتی کاربران شما تجربه کاربری خوبی داشته باشند، به احتمال زیاد به استفاده از محصول ادامه می‌دهند و آن را به دیگران توصیه می‌کنند. طراحی UX مناسب برای انواع پلتفرم‌ها، برنامه‌ها و وب سایت‌ها مهم است. وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک را به عنوان مثال در نظر بگیرید: می‌خواهید یافتن کالای مورد نظر و ثبت سفارش را برای کاربران تا حد امکان آسان کنید. طراحی UX به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

4. با فناوری‌های جدید کار خواهید کرد.

طراحی UX زمینه‌ای است که به سرعت در حال رشد است و توسط LinkedIn به عنوان یکی از 10 مهارت برتر مورد نیاز شرکت‌ها مورد توجه قرار گرفته است. حرفه‌ای که در طراحی تجربه شما را در مرز نوآوری دیجیتال قرار می‌دهد، زمینه‌ای جذاب که مفاهیم و فناوری‌های جدید تقریباً هر روز ظهور می‌کنند.

دوره ux ui در مدرسه هنری ایده
دوره آموزش UI/UX

در چند سال آینده، ما انتظار داریم که شاهد افزایش تقاضا برای طراحانی باشیم که تخصص خود را در تجربه کاربری واقعیت افزوده و به ویژه رابط‌های مبتنی بر صدا به کار می‌برند. واقعیت فیزیکی ما با فضای دیجیتال ادغام می‌شود تا محیط‌های جدیدی برای مردم ایجاد کند و اکنون زمان مناسبی برای درگیر شدن است.

5. پتانسیل درآمد شما افزایش می یابد.

تقاضای بالا برای طراحان UX نیز افزایش یافته است. امروزه، میانگین حقوق دستمزد طراح UX در ایالات متحده 85000 دلار در سال است، در حالی که طراحان با تجربه می‌توانند تا 128000 دلار در سال درآمد داشته باشند.

نویسنده و گردآورنده: بهاره ابهری

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن