کلسیونرها چگونه آثار هنری را جمع آوری می کنند؟

collector-min_27_11zon

آیا دقیقاً می دانید چه افرادی آثار هنری را جمع آوری می کنند ؟ نقش آنها چیست و چگونه آنها آثار هنری را پیدا می کنند؟

پاسخ به این سوالات ساده، بینشی در مورد چگونگی کار دنیای هنر فراهم می کند و همچنین سفر آثار هنری از استودیوی هنرمند به دست خریدار را. هرچه درک بیشتری از بازار داشته باشید، در خرید، فروش و جمع آوری هنر بهتر عمل خواهید کرد.

چه افرادی آثار هنری را می‌خرند؟

کلکسیونرها

فرقی نمی کند کلسیونر و مجموعه داران جوان باشند یا پیر ، نوظهور باشند یا باتجربه، آنها به دنبال خرید هنر برای ساختن مجموعه های شخصی خود هستند. آنها به هزاران دلیل از ارزش زیبایی شناسی گرفته تا سرمایه گذاری مالی خرید می کنند. بحث بیشتر در مورد این است که چه کسی در حال حاضر به دنبال خرید هنر است.

طراحان داخلی

بازار طراحی داخلی گسترده است و نیاز به هنر مدرن بی پایان است. بسیاری از طراحان وقتی خرید می کنند که سبکشان با زیبایی شناسی و طراحی یک هنرمند مطابقت داشته باشد.

مصرف کنندگان شخصی

این افراد اگرچه تمایل کمتری به ساخت مجموعه‌ای خاطره انگیز صرفاً برای اهداف سرمایه گذاری دارند ، اما این بخش از بازار هنر همچنان نماینده بخش قابل توجهی از خریداران است. این روزها فروش فردی  در گالری‌ها نشان دهنده، موفقیت یا شکست یک هنرمند در مسیر حرفه ای است و رسانه های اجتماعی، این ارتباط آنلاین را آسان‌تر و سریع‌تر می کنند. سعی کنید مشتریان خود را در نمایشگاه‌های هنری، از طریق طراحان داخلی یا با استفاده از پلت فرم های آنلاین پیدا کنید.

در مرحله بعدی ، بیایید به بازار هنر ثانویه نگاهی بیندازیم.

از طرف دیگر ، بازار هنر ثانویه متمرکز بر فروش مجدد اثر یک هنرمند است – قطعه‌ای که حداقل یک بار قبلا خریداری شده است. فروشندگان سعی می کنند از این اثر هنری سود ببرند ، اما قیمت‌ها می توانند با توجه به میزان موجود بودن اثر و زمان لازم برای فروش تأثیر بگیرند. هرچه تقاضا بیشتر باشد و کمتر قابل دستیابی باشد، فاکتورهای فروش بهتر است.

بازیگران اصلی این بازار عبارتند از:

خانه های حراج

خانه های حراج هنری را می پذیرند که فکر می کنند شانس بالایی برای فروش دارد – زیرا آنها در تلاشند تا تجارت هنر را ادامه دهند. هر قطعه فروخته شده برای آنها کمیسیون به همراه دارد.

مگر اینکه قطعه ای از یک هنرمند مشهور جهانی باشد که نام او به تنهایی برای دعوت از خریداران کافی است، این فروشندگان بررسی می کنند که فروش هنر در حراج ها یا گالری های قبلی چگونه بوده است. ممکن است هنرمندانی که تجربه کمی در حراج دارند قطعات خود را با قیمت ارزانتری بفروشند ، بنابراین خانه های حراج می‌توانند مطمئن باشند که سود بیشتری کسب می کنند.

موزه ها

متصدیان موزه همیشه منتظر نمایش آثار هنری جدید هستند. بسیاری از اوقات این افراد با گالری‌ها و فروشندگانی که می شناسند و چیزهای جذابی دارند، تماس می گیرند. کیوریتورها باید در نظر بگیرند که منتقدان، کیوریتورهای دیگر و موزه‌داران چگونه می‌توانند با توجه به دانش خود از هنر ، نسبت به قطعات هنری واکنش نشان دهند. این بازیکنان را باید در رویدادهای فرهنگی جامعه و سخنرانی برای برنامه های هنری پیدا کنید.

Museum-min_6_11zon

در مرحله بعد افرادی قرار دارند که هر دو بازار را بازی می کنند.

برخی از بازیگران اصلی در جهان کلکسیونری، هم در بازارهای اصلی و هم در بازارهای ثانویه نقش دارند. آنها مستقیماً از هنرمندان مطرح و نوظهور خرید می کنند، اما قصد ندارند این هنر را برای مدت طولانی حفظ کنند.

این بازیکنان عبارتند از:

گالری‌ها

گالری ها می‌توانند آثار را مستقیماً از استودیوی یک هنرمند به نمایش بگذارند یا می توانند انتخاب کنند که آثار هنری خود را از مجموعه‌های خود و سایر فروشندگان وارد کنند. گالری‌هایی باتجربه زیبایی شناسی، علایق و تمرکز ویژه خود، هنری را انتخاب می کنند که دارای داستان و زیبایی باشد و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و البته بفروشد. سپس وقتی یک قطعه هنری فروخته شد، گالری کارمزد فروش خودش را می گیرد.

خرده فروشان

خرده فروشانی که در عمده فروشی مشارکت دارند ، یک اثر هنری را مستقیماً از هنرمند خریداری می کنند (معمولاً با نصف ارزش خرده فروشی) و سپس ، آن اثر را برای فروش در مغازه خرده فروشی خودشان قرار می دهند و برای کسب سود تلاش می کنند.

فروشندگان هنر

فروشندگان آثار هنری باید در داشتن چیزهای جذاب، جدید یا کلکسیونی در صف اول باشند. آنها با روندها و سلایق در حال تغییر دنیای هنر هماهنگ هستند و از هر دو بازار خرید می کنند – خانه های حراج و هنرمندان. سپس آثاری را که به دست می آورند در گالری های خود می فروشند یا با مجموعه دارانی که علاقه مند هستند، ارتباط  برقرار می کنند.

مشاوران هنری

نکته آخر و مهمترین ، شغل یک مشاور هنری این است که هنر دقیق مورد نظر مشتری خود را پیدا کند و در عین حال مطمئن شود که متناسب با بودجه وی نیز هست. آنها این کار را با حفظ روابط در دنیای هنر و استفاده از تخفیفاتی که می گیرند برای پرداخت هزینه خدمات خود انجام می دهند.

بعد از شناسایی بازیگران اصلی بازار هنر باید چه کار کرد؟

از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید، اگر شما هم به گردآوری آثار هنری علاقه مند هستید، فرصت‌های بسیاری برای این کار وجود دارد.اما دنیای کلسیونری همچنان پیچیده است. در حالی که ارزش پول با افت و خیز همراه است، سعی کنید در هرصورت روابط خود را در دنیای هنر گسترش دهید، روابط در هر کسب وکاری حرف اول را می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن