چگونه طراح مد شویم؟

چگونه-طراح-مد-شویم

بر اساس گفته‌های ویکی‌پدیا طراحی فشن یا Fashion Design به انگلیسی یا طراحی مد به فرانسه، سبکی محبوب در نحوه لباس پوشیدن، انتخاب کفش، کیف، زیورآلات، آرایش و ایجاد طرح یا کاشتن زیورآلات روی بدن است. طراحی مد اغلب به دنبال متمایز کردن نوع پوشش بر اساس معیارهای زیبایی‌شناسانه است. طراحی مد متأثر از نگرش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جوامع مختلف و به همین اندازه متنوع است. طراحان مد به طرق متفاوتی در بخش‌های طراحی پوشاک و زیورآلات کار می‌کنند، بعضی به‌تنهایی و بعضی به‌عنوان بخشی از یک گروه به این حرفه مشغول هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با طرح‌های زیبا و باب طبع جامعه، سلیقه مخاطب را شناسایی و آن را با آن وفق دهند. سعی در ارضاء تمایل مصرف‌کنندگان دارند. به دلیل اینکه طراحی و ارائهٔ لباس‌های جدیدی که موردپسند عموم قرار بگیرند فرایندی زمان بر است، متخصصین این حرفه درعین‌حال باید بتوانند به‌طور دقیق زمان تغییر سلیقهٔ مصرف‌کننده را پیش‌بینی کنند. مد و رسانهٔ آن‌که پوشاک است نمادی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی جوامع هستند.

طراحان مد تلاش می‌کنند تا لباسی زیبا و خوشایند را طراحی کنند، آن‌ها باید در نظر داشته باشند که هر نوع لباسی چه مخاطبی دارد و همچنین در چه موقعیتی باید پوشیده شود و در چه فضاهایی بهتر دیده می‌شود. آن‌ها برای انجام این مهم محدوده‌ای وسیع از مواد و ترکیبات آن و همچنین طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، الگوها و سبک‌ها را در اختیار دارند.

چگونه-طراح-مد-شویم؟-min_3
مشهورترین طراحان مد دنیا

اگر شما هم به دنبال آموختن طراحی مد برای خودتان یا برای ایجاد یک کسب‌وکار هستید، ابزارهای مشخصی وجود دارد که می‌تواند شما را به هدف مورد علاقه‌تان برساند. در جهان دیجیتال امروز استفاده و دسترسی به یک نرم‌افزار در این زمینه یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند شما را به خواسته خودتان برساند و آن را به واقعیتی عینی تبدیل کند. استفاده از یک برنامه درست و یک فناوری هوشمند همان چیزی است که می‌تواند طرح‌های شما را از روی کاغذ گرفته و بر تن مدل‌ّهای تبلیغاتی ببرد. اگرچه برنامه‌های نرم‌افزاری بسیاری برای علاقه‌مندان و دانشجویان مد ایجاد شده اما بسیاری از دانشجویان از ادوب ایلوستریتور برای طراحی و کارهای خلاقانه خود استفاده می‌کنند.

ادوب ایلوستریتور استانداردهای بالایی برای دانشجویان این رشته دارد. این ویرایشگر گرافیکی که بر پایه بردار (VECTOR) عمل می‌کند می‌تواند تمام جنبه‌های طراحی مد را از اسکیس زدن تا ساخت، الگوسازی، بافت و غیره را پوشش دهد. ایلوستریتور و فتوشاپ دو برنامه پرکاربرد هستند که از برنامه‌های کَد (CAD) (طراحی رایانه‌ای) در این صنعت به منظور ارائه کیفیت بهتر استفاده می‌کنند.


دوره آموزشی طراحی لباس در نرم افزار ایلاستریتور

درهرصورت طراحی مد یا فشن یکی از رشته‌های هنری پردرآمد در همه دنیا است که به علت وجود ارتباطات و اینترنت موردعلاقه جوانان بسیاری قرارگرفته و این روند رشدی صعودی دارد. امروزه طراحانی که در خانه کار می‌کنند بیش‌ازپیش شده‌اند و این بدان معناست که همکاری با طراحان ممکن است دیگر مانند کار با صنایع یا آژانس‌ها سخت نباشد و به شیوه راحت‌تری بتوان با این طراحان کار کرد.

در چنین وضعیتی شما به‌عنوان طراح مد می‌توانید با کمترین سختی، گزینه‌های خود را به مرحله اجرا درآورید و از این‌که طراحان بزرگ شما را اجیر نکرده‌اند، ناراضی نباشید. شما متخصص و طراح هستید و باید مانند یک طراح واقعی رفتار کنید. برای هر مرحله از فرآیند طراحی، رویکردی فعالانه اتخاذ کنید و به‌سادگی فرصت‌ها را از دست ندهید. به تحقیقات تکیه کنید و تصمیم‌گیری‌های خود را مطابق با استدلال و حقایق انجام دهید. از نرم‌افزارهای درست برای کارتان کمک بگیرد و سعی کنید در طراحی رهبر باشید تا کارگر. این کار اگرچه ریسک بالاتری دارد اما ارزش این را دارد که نقش بالاتر و با اعتمادبه‌نفس بیشتری را در این حوزه بازی کنید. یک طراح عالی با همکاران و مشتریانش همکاری می‌کند و سعی می‌کند تا نگرانی‌های آن‌ها را درک کند. وقتی دریابد که نگرانی‌های افرادی که با آن‌ها کار می‌کند بالاست با دانش بیشتری طراحی خواهد کرد و درنتیجه نتایج بهتری به دست خواهد آورد زیرا مشارکت‌کنندگان و مشتریان او از نتیجه کار رضایت دارند.

گردآوری: مدرسه هنری ایده

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن