چهار مرحله برای تبدیل شدن به یک تصویرگر

Illustration-1-min_24_11zon

دوره ما زمان بسیار خوبی برای شروع شغل تصویرگری است. خوشبختانه روزهایی که رسانه‌های چاپی تنها رسانه برای تصویرسازی بودند، گذشته‌است. امروزه، کتاب‌های الکترونیکی بیش از ۱۷ درصد از درآمد کل شرکت انتشارات را تشکیل می‌دهند. این نه تنها نشان دهنده افزایش تقاضا برای کتاب است، بلکه در نهایت به این معنی است که نویسندگان و ناشران برای زنده کردن داستان‌های خود به تصویرگران مستعدی نیاز دارند.

اکثر افرادی که در مورد چگونگی تصویرگر شدن تحقیق می‌کنند، تمایل دارند دو چیز را یاد بگیرند. اول، همان‌طور که کیتی لیونس به ما گفت، برخی از تصویرگران، پیش از ورود به فضای کار حرفه‌ای، سال‌ها مشتاقانه به شکل پروژه‌ای کار می‌کنند و البته بسیاری از افراد به شما می گویند که برای تصویرگر شدن نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید.

ما قصد نداریم به شما بگوییم حرفه‌ای شدن در دنیای تصویرسازی کار ساده‌ای است و مطمئناً باید بدانید که با شروع این مسیر، کارهای زیادی پیش روی شماست. اما در آغاز قصد داریم به برخی از سؤالات شما پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم اولین قدم‌ها را برای تحقق رویای خود بردارید.

چهار مرحله برای تبدیل شدن به یک تصویرگر

گرچه مدرک تحصیلی پیش‌نیاز حرفه‌ای تصویرگری نیست، اما برای رسیدن به این هدف نیز راه مستقیمی وجود ندارد و گرچه بسیاری از توصیه‌هایی که در فضای مجازی با آن برخورد می‌کنید، ترسناک به نظر می‌رسد، چند مرحله ساده وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به اهداف خود در زمینه تصویرگر شدن در پیش بگیرید.

مرحله 1: اصول را بیاموزید

اولین قدم (و احتمالاً واضح‌ترین آن‌ها) یادگیری اصول است – و در حال حاضر، این به معنای سرعت گرفتن در مهارت‌های تصویرگری دیجیتال است.

در اینجا چندین دوره عالی برای بررسی وجود دارد:

تصویرگری دیجیتال: خط‌خطی‌ها را به طرح تبدیل کنید

برای ایجاد تصاویر عالی، بر اصول Adobe Illustrator تسلط داشته باشید

تصویر دیجیتالی: با رنگ، الگو و بافت ارتباط برقرار کنید

تصویرگری و الهام گرفتن: همیشه یک دفترچه طراحی همراه داشته باشید


⇐آموزش حرفه ای تصویرسازی⇒


مرحله 2: چیزهای دلخواهتان را ترسیم کنید

اکنون که به برخی نکات کاربردی تصویرگری رسیده‌اید، گام بعدی چیست؟ به گفته کاترین موی، تصویرگر مستقر در هلند، نکته اساسی در شروع کار ترسیم چیزهای دلخواه و موردعلاقه است.

بگذارید تصور کنیم شما به دنبال مشاوره در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک تصویرگر برای یک شرکت انتشاراتی هستید. گرچه ممکن است چند سال طول بکشد تا سرانجام به یکی از آن مشاغل برسید، اما درواقع یافتن پروژه‌هایی با درآمد کم که به تجربه زیادی هم نیاز ندارند، کار چندان سختی نیست. مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که جذب شدن در این نوع کارها واقعاً آسان است ولی پیش از اینکه وارد کار بشوید به پرتفلیویی با نمونه کارهای خوب احتیاج دارید.

البته، شما تازه‌کار هستید اما واهمه به دلتان راه ندهید و کارهایتان را که چندان ایده‌آل هم نیست در معرض دید قرار دهید. اما در این مرحله نیز به همان اندازه مهم است که مطمئن شوید وقت خود را برای طراحی چیزهایی صرف می‌کنید که به تکمیل پرتفلیوی شما کمک می‌کند. به‌این‌ترتیب شما هم تمرین می‌کنید و هم وقتی مشتری‌های ایده آل ظاهر می‌شوند، آماده خواهید بود که آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید.

مرحله 3: خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، ولی با سایر تصویرگران شبکه‌سازی کنید

آیا می‌خواهید چند نمونه عالی از تصویرسازی کتاب را ببینید؟ به یک کتاب‌فروشی بروید، جایی که هزاران قطعه از آثار هنری واقعاً باورنکردنی را در انواع کتاب‌ها پیدا خواهید کرد. و همین‌طور که شروع به جستجو می‌کنید، الهامات زیادی در کار آن‌ها پیدا خواهید کرد.

همان‌طور که نوریا بوج، تصویرگر به‌تازگی به ما گفته است، «تصویرگری یک کسب‌وکار است و شما باید خدمات خود را به دیگران اطلاع‌رسانی کنید.» چندین روش آسان برای شروع شبکه‌سازی وجود دارد، ازجمله استفاده از سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن کارهای خود و ارتباط با هنرمندان همفکر. علاوه‌براین، در رویدادهای مجازی شرکت کنید، جایی که شما با سایر تصویرگران آشنا می‌شوید و از طریق این ارتباطات به دانش و ارتباطات بالقوه برای کسب‌وکار دسترسی خواهید داشت.

illustration-facilities-banner-min_10_11zon

مرحله 4: مراحل رشد خود را ثبت کنید

همان‌طور که به‌عنوان یک تصویرگر پیشرفت می‌کنید، حتماً تمام مراحل رشد خود را ثبت کنید. مطمئناً، قسمت بزرگی از این کار به معنای نگه‌داشتن و مستند کردن بسیاری از کارهایتان است. هر هنرمندی به شما می‌گوید که تأمل کردن در کارهای قدیمی بسیار اهمیت دارد و این‌که و ببینید اگر دوباره این کار را انجام دهید چه تغییراتی خواهید کرد.

همچنین به داشتن یک روند روزانه نویسی و ثبت چیزهایی که در حال یادگرفتن آن‌ها هستید، فکر کنید. حتی یادداشت‌های کوتاه درباره مواردی مانند ترفندهای ویرایش، ضربات قلم‌مو، یا حتی فقط یک مفهوم تصویرگری که برای اولین بار اعمال کردید، تأثیر بسیار مهمی در روند رشد شما خواهد داشت.

مشاغل مرتبط با تصویرگری را از کجا پیدا کنید

به‌خصوص برای مشاغل تصویرگری آزاد کتاب، چند سایت شغلی وجود دارد که به شکل بین‌المللی کار می‌کند. Fiverr به‌ویژه در میان تصویرگرانی که قصد دارند وارد این صنعت شوند محبوبیت زیادی دارد. تصویرگران می‌توانند پروفایل «فروشنده» ایجاد کرده و موارد خاص را با قیمت تعیین شده ارائه دهند.

علاوه‌براین، سایت‌هایی مانند Upwork هم در مشاغل آزاد یا به عبارتی فریلنسری تخصص دارند. کارفرمایان می‌توانند تصویرگرها را بر اساس سطح مهارت و تجربه جستجو کنند، و فریلنسرها می‌توانند برای کارهای خاص پروفایل ایجاد و نرخ تعیین کنند، حتی کسانی که به دنبال کارهای تصویرگر کتاب یا یک کار نقاشی هستند.

در ایران هم چندین سایت وجود دارد که با قیمت ریالی می‌توان در آنجا کارهای تصویرگری گرفت یکی از معروف‌ترین این سایت‌ها پونیشا است. شما در این سایت خود را به‌عنوان یک تصویرگر معرفی می‌کنید و بر اساس پروژه‌هایی که کارفرما ارائه می‌دهد می‌توانید برای گرفتن کار پیشنهاد بدهید.

سایت دیگری که در این حوزه می‌توانید در آنجا خودتان را معرفی کنید، «انجام می‌دهم» است. انجام می‌دهم سایتی است که باز شما در آن خودتان را به‌عنوان یک تصویرگر معرفی می‌کنید و سپس افرادی که پروژه‌های مرتبط دارند برای سفارش کار به شما رجوع می‌کنند. شما در طول زمان و با توصیه‌نامه‌هایی که دریافت می‌کنید جایگاه بالاتری می‌گیرید و می‌توانید هزینه‌های بالاتری برای پروژه‌های خود بگیرید.

تصویرگری یک شغل خلاقانه و پر از ظرایف خیال‌پردازانه است. اگر شما هم خود را در آینده در این موقعیت تصور می‌کند، گام‌های ساده‌ای وجود دارد که ما با شما آن‌ها را در میان گذاشتیم. یک نقطه شروع وجود دارد که همیشه سخت‌ترین گام به‌حساب می‌آید و آن گرفتن تصمیم قطعی و برداشتن اولین گام است.

2 دیدگاه برای “چهار مرحله برای تبدیل شدن به یک تصویرگر

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن