چطور به‌عنوان یک هنرمند از اینستاگرام پول دربیاوریم؟

سلفی دختری با اثر هنری خودش

اینستاگرام بازی هنر و کسب و کار هنری را عوض کرده است.

اشلی لانگشور (ASHLEY LONGSHORE) که آثار در سبک پاپ آرت او مستقیماً با قیمت ۳۰ هزار دلار در اینستاگرام خریداری می‌شود، می‌گوید «من قبل از آنکه نقاشی‌ام خشک شود می‌توانم آن را بفروش برسانم.»

و البته او تنها هنرمندی نیست که از اینستاگرام درآمد دارد. کریس آستن هم از فروش‌های سریع‌السیر خود در اینستاگرام حرف می‌زند و خریداران بسیار پروپاقرصی در این پلتفرم دارد.

باوجوداین نمونه‌ها و تعداد بیشتری که حتماً شما هم در ذهن دارید، بسیار معقول است که بگوییم رسانه‌های اجتماعی و به‌ویژه اینستاگرام به بستری بسیار مناسب برای هنرمندان تبدیل شده است. این بستر حرفه‌های جدیدی را پایه‌گذاری کرده است و هنرمندان را از نیازمندی به نام‌های بزرگ و نوشته‌های تبلیغاتی منتقدان معروف بی‌نیاز کرده است و به هنرمندان کمک می‌کند تا مستقیماً با خریداران در ارتباط باشند.

با این ‌اوصافی که شد چگونه یک هنرمند می‌تواند پست‌های اینستاگرامی‌اش را به درآمد تبدیل کند؟

بیشترین کاری که باید در این راستا انجام داد، جلب‌توجه و بالا بردن مشارکت دنبال کنندگان است. هر چه صفحه شما طرفداران بیشتری داشته باشد، هنر شما هم پررونق‌تر خواهد شد. برای شروع این روند هفت نکته برای شما داریم که وضعیت اینستاگرامی شما را بهبود می‌بخشد و دنبال کننده‌های بیشتری را برای شما به همراه می‌آورد.

  • تصاویری باکیفیت بالا در صفحه خود بگذارید

شما وقتی یک اثر هنری خلق می‌کنید، دست از کار نمی‌کشید مگر آن‌که با تمام وجود از نتیجه کار رضایت داشته باشید، پس همین روند را هم در صفحه اینستاگرامی خود پیاده کنید.

حساب اینستاگرامی شما، امتدادی از خلاقیت و حرفه‌ای بودن شما است. استفاده از تصاویر تار و کم کیفیت، به مخاطب، حس بی خلاقیتی انتقال می‌دهد و این‌طور نمایش می‌دهد که شما درک درستی از دیزاین و طراحی ندارید. با این احوال چه کسی دوست دارد از چنین هنرمندی کار بخرد؟

داشتن تصاویری با پس‌زمینه تمیز و نور طبیعی همیشه گزینه بسیار مناسبی برای عکس‌برداری از کارهای هنری است. کارتان را کنار پنجره قرار دهید و به خاطر داشته باشید که اثرتان کاملاً واضح باشد.

 

چگونه از اینستاگرام پول دربیاریم

  • از برندینگ غافل نشوید

برندینگ می‌تواند یک مفهوم گمراه‌کننده باشد اما اساساً می‌تواند به این معنا باشد که از چیزهای مختلف تصویر بگیرید اما در یک استایل واحد آن‌ها را ارائه دهید، هم به لحاظ زیبایی شناسانه و هم به لحاظ نوشتاریم. زیرا با داشتن سبک و استایل واحد، مخاطب شما درک می‌کند که با چه سبک و سلیقه‌ای روبه‌رو است حتی اگر این جلب‌توجه کوتاه‌مدت باشد.

سو راپلی، هنرمند هم حساب اینستاگرامی بسیار روشن، رنگی، و خلاقانه‌ای دارد. خریداران می‌توانند به‌طور آنی با او هنرش ارتباط برقرار کنند و حتی تصمیم به خرید بگیرند. صفحه این هنرمند این حس را به آن‌ها می‌دهد که او هنرمندی فوق‌العاده است و می‌تواند توجه آن‌ها را جلب کند.

تا زمانی که شما در حال برندینگ تصاویرتان هستید، امکانات نامحدودی در اختیار شما است. چه شما از فیلتر خاصی، هشتگ خاصی یا زبان خاصی استفاده می‌کنید، می‌توانید به یک سبک خاص وفادار بمانید و هنرتان را به شکلی ارائه کنید که مشتریان مخاطب شما را هدف قرار دهد.

  • محتوای تولیدی خود را خلاقانه ایجاد کنید

در سال ۲۰۱۴ هنرمند راس سیمونز تمام سال خودش را وقف تولید اوریگامی و بهبود دادن تولیداتش در این زمینه در اینستاگرام کرد. او هر روز و به مدت ۱۸ ماه یک طرح اوریگامی متفاوتی را روی صفحه‌اش خلق کرد او توانسته از ۱۲۰ دنبال کننده به بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده برسد. او با محتوای قدرتمند و متناوبی که تولید می‌کرد توانست شغل کارمندی ۹ تا ۵ خود را کنار بگذارد و از پلتفرم اینستاگرام برای ایجاد کسب‌وکار شخصی‌اش بهره ببرد.

این موارد نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید قدرت پست‌های اینستاگرامی را با تولید محتوای قدرتمند نادیده بگیرید. زمانی که مردم به کارهای شما علاقه‌مند شدند و به آن توجه نشان دادند، شما را دنبال می‌کنند و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در این هنگام است که درهای فروش به‌سوی هنر و کارهای هنری شما باز می‌شود و شما می‌توانید از آن منتفع شوید.

  • شرح‌های فریبنده برای پست‌هایتان بنویسید

شما یکی از کارهای من را در صفحه اینستاگرامم می‌بینید و هیچ توضیحی در آن دیده نمی‌شود جز قیمت اثر. مخاطبی که به این شکل با هنر آشنا می‌شود، نمی‌تواند با کارهای شما ارتباط برقرار کند و به‌تبع از فروش هم اثری نخواهد بود.

هیچ قلابی برای اتصال مخاطب به کار شما طراحی نشده است. ممکن است این کار قطعه‌ای بی‌نظیر باشد اما همیشه چیزهای بیشتری هم می‌توان گفت. اجازه دهید مردم با آرزوهای شما، فرآیند خلق آثار هنری و داستان‌هایی که پشت کار شما قرار دارد آشنا شوند تا با کارهای شما به لحاظ احساسی ارتباط برقرار کنند و در مرحله بعد به آن متمایل شوند.

این کار به این معنا نیست که شما نمی‌توانید قیمت روی کارتان بگذارید و آن را برای فروش ارائه کنید اما باید این کار را خلاقانه انجام دهید. ببینید این جمله چقدر خلاقانه است: «دلم می‌خواهد بدانم این قطعه هنری در خانه چه کسی سکونت می‌کند!»

  • هشتگ‌های خود را کامل کنید

هشتگ‌ها مانند نقشه‌هایی در سرزمین اینستاگرام هستند. آن‌ها پست‌های شما را برای افرادی که به دنبال هنر افرادی مانند شما هستند، قابل کشف می‌کنند، و این یکی از بهترین راه‌ها برای رشد دامنه طرفداران شما است. کدام هشتگ‌ها اما برای شما عالی عمل می‌کنند؟ خوب، برای یافتن این پاسخ به کمی جستجو نیاز است.

اولین برنامه اقدام عملی شما باید استفاده از ویژگی جستجو در برنامه باشد. پس از تایپ کلمات کلیدی مرتبط با هنر شما، هشتگ‌های معروف دیگر مرتبط با جستجوی شما ظاهر می‌شوند. در مرحله بعد، هنرمندانی را پیدا کنید که طرفداران زیادی دارند و به نظر می‌رسد هشتگ‌های خوبی در چنته خود دارند. بررسی کنید که از کدام یک (و چند مورد) استفاده می‌کنند و یادداشت‌برداری کنید.

فهرستی از بهترین مواردی را که یافته‌اید و می‌توانید برای پست‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید، نگه دارید. فقط مطمئن شوید که هشتگ‌ها را با آنچه در تصویر شما می‌گذرد مطابقت دهید. برای مثال #استودیوی_خانگی برای هر تصویری که ارسال می‌کنید اعمال نمی‌شود و عدم تطابق می‌تواند طرفداران را از شما دور کند.

سرانجام اینکه خودتان هم آزمون و خطا انجام دهید و بررسی کنید که کدام هشتگ‌ها بیشترین تعامل را برای شما ایجاد می‌کنند. برای یافتن هشتگ‌ها وقت بگذارید و در کمترین زمان، می‌بینید که دنبال کنندگان بیشتری خواهید یافت.

 

اینستاگرام

 

 

  • بیوی خود را تکمیل کنید

درحالی‌که این بخش شاید به چشم نیاید اما نباید از اهمیت تعریف مختصری از خود و فضای حرفه‌ای‌تان را دست‌کم بگیرید. این تنها مکانی است که دنبال کنندگان شما می‌توانند روی لینک صفحه کلیک کنند و به هدف اصلی حساب شما که فروش کارهای شماست، برسند!

بسته به ویژگی موردنظر خود می‌توانید پیوند را تغییر دهید، اما پیوند به وب‌سایت یا صفحه مشخصات آثار هنری مکان مناسبی برای طرفداران شما است که می‌خواهند هنرهای در دسترس تری بخرند و کارهای هنری بیشتری در اختیار خود داشته باشند.

 

همراه با یک توصیف کوتاه و شیرین که شخصیت شما را به‌طور خلاصه و خلاقانه می‌گوید، حساب اینستاگرام شما آماده استفاده خواهد بود.

 

برخی موارد دیگر که باید به خاطر بسپارید …

  • منظم پست بگذارید

راهنمایان شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که ارسال پست روزانه یک تا دو بار در اینستاگرام، میزان متناسبی است. اما مهم نیست که چند بار پست می‌کنید، بلکه مهم‌تر این است که آن را منظم نگه دارید! شما باید در ذهن مردم تازه بمانید و فراموش نشوید.

 

  • اغلب حضور داشته باشید

به‌هرحال اینستاگرام یک برنامه شبکه اجتماعی است. دوست شدن با دیگر هنرمندان و اینفلوئنسرها در اینستاگرام که ممکن است این امکان را فراهم کند که آن‌ها کارهای شما را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند و در نتیجه درهای زیادی را به روی فضای ذهنی شما باز کند و به شما کمک کنند فالوورهای خود را به دست آورید. روی تصاویر دیگر هنرمندان و گالری‌ها، نظرات مفیدی را به اشتراک بگذارید و از ارتباط برقرار کردن با مخاطبین خود نترسید.

 

  • پست‌های اسپانسر شده را در نظر داشته باشید

در اینجا روش دیگری برای کسب درآمد از حساب اینستاگرام هنری وجود دارد که شاید آن را درک نکرده باشید: وقتی موارد زیر به اندازه کافی بزرگ می‌شود، شرکت‌ها مایل هستند به شما پول بدهند تا محصولات خود را در پست‌های خود تبلیغ کنید.

مطمئناً، شما باید واقعاً کیفیت محصولات آن‌ها مانند برس یا کاغذ سفالی یا کاغذ آبرنگ را دوست داشته باشید و به آن اعتقاد داشته باشید، اما این یک روش عالی برای کسب پول بیشتر در مسیر تلاش‌های اینستاگرامی خود است.

 

در پایان…

هرچه طرفداران اینستاگرام بیشتر باشد، خریداران علاقه‌مند هم بیشتر بر سر هنر شما مبارزه می‌کنند. دنبال کردن این مراحل برای جذب بیشتر طرفداران هنر در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا برنامه رسانه‌های اجتماعی را به چیزی سودآور و در همراستا با کسب‌وکار هنری خود تبدیل کنید.

سپس هنگامی‌که شروع به فروش می‌کنید، می‌توانید همه‌چیز را در بایگانی آثار هنری مرتب نگه دارید. علامت‌گذاری کنید که کدام قطعات فروخته شده  و برای دریافت پول فاکتور تولید کنید و  همواره چشم‌اندازی برای فروش داشته باشید تا حساب اینستاگرام شما همچنان سودآور باقی بماند.

 

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *