پنج نشانه برای آغاز فرآیند ریبرندینگ

ribranding-ideaschool-1-min_43_11zon
برند هسته اصلی فعالیت های تجاری شما محسوب می شود. مجموعه ای از ارزش ها، ایده ها، ویژگی های شخصیتی و جایگاه کسب و کار شما در برندتان متبلور می شود، اما گاهی حتی دوست داشتنی ترین برندها نیز وارد بحران می شوند، انها در مقابل فشارهای ناشی از افزایش قدمت سن خود تسلیم می شوند یا اینکه نمی توانند انتظارات مخاطبان شان را براورده سازند.در چنین شرایطی به نظر می رسد ریبرندینگ بهترین راه حل ممکن بوده و این فرایند می تواند به معنای مدرن سازی یک برند یا طراحی مجدد ان باشد. با این حال این پروسه ریبرندینگ باید در بهترین زمان ممکن صورت پذیرد چرا که در غیر اینصورت ممکن است چهره برندشما به کلی مخدوش شده و زیان جبران ناپذیری به کسب وکارتان وارد شود. بسیار خب چه زمانی برای اغاز فرایند ریبرندینگ مناسب است؟در ادامه به پنج نشانه ای که حاکی از فرا رسیدن زمان ریبرندینگ در کسب و کار شماست می پردازیم. 
  • منسوخ شدن چهره برند

ممکن است دلیل اصلی نیاز شما به ریبرندینگ کهنه و منسوخ شدن برند قدیمی تان باشد. صنعت طراحی یک صنعت در حال تحول است و تغییرات با وسعت و سرعت زیاد در ان اتفاق می افتد. بنابر این هنگامی که یک یا دو دهه از طراحی یک برند می گذرد. اگرچه در سال های نخست طراحی ان جذاب بوده و از ان استقبال می شود اما ممکن است ۱۰ یا ۲۰ سال بعد مردم به طراحی ان برند بخندند! در چنین شرایطی بخش قابل توجهی از نام تجاری می تواند دست نخورده باقی بماند و در مقابل شما می توانید چهره ی ظاهری کسب و کارتان را که همان طراحی برند باشد تغییر دهید. 

دوره آموزشی مبانی مدیریت تبلیغات

  • هدف گیری مخاطبان جدید

یک برند تاثیرگذار برندی است که برای یک جمعیت خاص طراحی شده باشد و این ویژگی  دقیقا همان چیزی است که برندها را بامخاطبان اصلی مرتبط می سازد بنابراین هنگامی که تصمیم گرفتید جمعیت خاصی را مخاطب خود قرار دهید بهتر است وارد فرایند ریبرندینگ شده و برندتان را مدرن سازی کنید تا در راستای استراتژی هدف گیری مخاطبان جدید حرکت کنید . به یاد داشته باشید برندی که توجه یک زن میانسال را به خود جلب می کند جذابیتی برای یک پسر نوجوان نخواهد داشت بنابراین بهتر است چهره تان را به روز کنید تا بتوانید به حیات خود در بازار ادامه دهید. 
  • تهدید رقبای جدید

ریبرندینگ گاهی یک اقدام دفاعی در مقابل رقیبی است که به تازگی وارد بازار شده و مستقیما کسب و کار شما را تهدید می کند برای نمونه چنانچه یک شرکت تجاری نوظهور وارد بازار شده و فعالیت های ان به شکل قابل توجهی مشابه حوزه ای باشد که شما در ان فعالیت می کنید در چنین شرایطی ریبرندینگ به مشتریان کمک می کند تا در انتخاب محصولات مورد نظرشان دچار سردرگمی نشوند. درچنین شرایطی و به منظور جلب نظر مشتریان شما می توانید طراحی برندتان را تغییر داده و با رعایت استانداردهای روز طراحی خود را از رقبایتان متمایز کنید. 

مطالعه بیشتر ۴P آمیخته بازاریابی چیست؟

 
  • تغییر در ارزش ها و اهداف برند

ارزش ها و اهداف کسب و کار شما بیانگر نحوه رشد و توسعه برندتان است چنانچه تغییری در این ارزش ها رخ دهد برندتان نیز نباید از قافله تحولات عقب بماند.به عنوان مثال چنانچه شرکت تجاری شما تصمیم گرفت محصولات اقتصادی و دوستدار محیط زیست را به بازارعرضه کند می توانید از یک لوگوی ساده و شفاف استفاده کرده و از جملات و شعارهای تبلیغاتی ملایم در معرفی کالاهای خود بهره ببرید. بهتر است از هرچیزی که برند شما را به اهداف و ارزش های شرکت تجاری تان نزدیک می کند استفاده کنید. 
  • استفاده از برندهای نامناسب

ممکن است برخی اوقات برندی که در ابتدا برای کسب و کارتان انتخاب شده به لحاظ استفاده از المان های طراحی بسیار ضعیف و نامناسب باشد. استفاده از اژانس های طراحی ارزانقیمت یا واگذاری فرایند طراحی لوگو و برند به یک طراح بی تجربه می تواند از جمله دلایل این موضوع باشد چنانچه برند اصلی تان در ابتدا به خوبی طراحی نشده و چندان مورد توجه و پسند مشتریان قرار نمی گیرد بهتر است به ریبرندینگ فکر کنید و طراحی یک برند تازه و براساس اصول طراحی مدرن جان تازه ای به کسب وکارتان ببخشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن