نکات مهم ترافیک سایت در مباحث بازاریابی

traffic-site-1-min_41_11zon

مروری بر نکات مهم ترافیک سایت در مباحث بازاریابی :

(روش های افزایش ترافیک سایت، سنجش ترافیک سایت، ترافیک ارگانیک):

پربازدید بودن سایت و تمایل مشتری به محتوای یک سایت به طور قطع در میزان فروش، سودآوری، وفاداری مشتری، تعامل بهینه و بسیاری مسائل دیگر موثر است. این امر به برطرف کردن نیاز واقعی مشتری، آگاهی بخشی واقعی، راهنمایی درست به قسمت مورد نیاز او در سایت و عوامل تخصصی دیگر مربوط است.

می توان به تعداد بازدیدهای کاربران از یک سایت، «ترافیک سایت» گفت و در عین حال در نظر داشت که این بازدیدها می توانند به دو گونه باارزش و یا بی هدف باشند یعنی یا به طور اصولی به سایت رسیده باشند و یا از راه تبلیغات بدست آمده باشند.

روش های افزایش ترافیک سایت چیستند؟

این طور به نظر می رسد که علاوه بر مساله تولید محتوای با کیفیت و کاربردی و تبلیغات که وجهی کیفی دارد، سایر عوامل موثر بر ترافیک سایت، برگرفته از نکات کمی و تکنیکی سئو است که یک سایت را از لحاظ فنی برای استفاده کاربر- چه در تجربه و رابط کاربری و چه در تجمیع  موارد موثر بر شرایط کلی سایت- محیا می کند. عوامل بسیاری در افزایش ترافیک سایت دخیل هستند که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:


⇐دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ⇒


1: تولید محتوای مناسب برای سایت اعم از متنی، تصویری، صوتی، ویدئو و…

2: تولید محتوای متداوم

3: شناخت مخاطب و برطرف کردن نیاز مخاطب در نوشتن محتوا

4: به روز رسانی محتواهای قدیمی

5: در نظر گرفتن تخفیف های متفاوت، برگزاری مسابقات، منو ارسال رایگان در کلیک های مخصوص سایت

6: سرعت بالای سایت ( لود شدن سریع سایت)

7: افزایش لینک های ورودی به سایت از راه های گوناگون مانند شبکه های اجتماعی ایمیل مارکتینگ، تبادل لینک، تبادل تبلیغات

8: توجه به سئوی قدرتمند وب سایت از طریق:  کلیدواژهای مناسب، کلمات کلیدی اصولی، بهینه‌ کردن تگ‌های عنوان و متاتگ ها، برطرف کردن شکاف‌های محتوایی و کلمات کلیدی، از بین بردن نواقص مرتبط با لینک‌های مخرب، بهینه کردن تصاویر مرتبط با محتوای کلیدی، ایجاد هاست و دامنه با کیفیت، ایجاد رابط کاربری و تجربه کاربری قدرتمند (ux- ui) -مانند فونت، نگارش و…- اصلاح url  سایت، توجه به نحوه رفتار مشتری و پیمایش آن در سایت، امنیت وب سایت و توجه به ایندکس کردن صفحات سایت پس از تغییراتی مانند به روز رسانی تغییر صفحات و…

9: طراحی کردن سایت برای نمایش در انواع صفحات مانند موبایل، تبلت و…

10: استفاده کردن از انواع تبلیغات برای دعوت مشتری به سایت، تحلیل تبلیغات و بدست آوردن آمارهای فروش برگرفته از آنها

traffic-site (1)_11zon

روش های سنجش ترافیک سایت چیست؟

برای سنجیدن ترافیکی که به سایت می رسد باید نکات متفاوتی را مد نظر قرار داد، زیرا ترافیک به خودی خود نمی تواند معیار کاملی در فهم رفتار مشتری یا وضعیت حال حاضر در  رسیدن به نقطه نزدیک به فروش یا جذب در مشتری باشد. همچنین نگاه کیفی در کنار آمارهای کمی می تواند ما را به نقطه درستی برای تصمیم گیری های استراتژیک برساند. برای مثال در نظر داشتن و تفکیک انواع بازدیدهایی که در طول روز ، هفته و یا ماه از یک سایت می شود باید به گونه های مختلف بازدیدهایی که از مسیر تبلیغات اتفاق می افتند، بازدیدهای مستقیم از طریق سرچ کردن آدرس دقیق سایت(مستقیم) و سرچ از مسیر کلمات کلیدی(ارگانیک) تقسیم شوند. هر یک از اینها اطلاعات و تحلیل های متفاوتی را پیش پای شما قرار می دهند. در این راه می توان از سایت های معتبر و متفاوتی مانند SimilarWeb، SEMRush، Ahrefs، Compete ، alexa  ، گوگل انالایتکس و… استفاده نمود. مدت زمانی که کاربر در یک سایت می ماند-اشاره به وجه کیفی تحلیل- و همچنین استفاده از صفحات متفاوت سایت توسط او را نیز باید در ذیل این نکات قرار داد. زیرا با این نوع نگاه دیگر تنها بازدید صرف را مدنظر قرار نمیدهیم و  میزان زمانی که کاربر در سایت می ماند و تعداد صفحات متفاوتی که  بازدید می کند را به عنوان نشانه ای مبنی بر علاقه و تمایل او به محتوای سایت در نظر می گیریم و بدین صورت دید کمی  و کیفی را با هم برای تحلیل داده ها ادغام می کنیم.

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک به ترافیکی گفته می شود که بدون استفاده از تبلیغات پولی و در نتیجه جستجوی کاربر در صفحه موتورهای جستجو بدست بیاید. اهمیت ترافیک ارگانیک به این خاطر است که هدف گذاری شده، رایگان و موثق است. همچنین می توان با تحلیل آمارهای آن به منظور افزایش تمایل کاربر ساده به سمت مشتری بالقوه استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن