نکات طراحی پوستر

KIRSTEN-LEPOR-1-min_34_11zon

با در نظر گرفتن نکات طراحی پوستر چگونه یک پوستر چشم نواز طراحی کنیم

پوسترها یکی از قدیمی‌ترین، امتحان شده‌ها و واقعی‌ترین انواع ابزارهای بازاریابی هستند. پوسترها راهی موثر برای جلب توجه و فروش در مناسب‌های گوناگون، رویدادها، جمع آوری کمک‌های مالی و موارد دیگر هستند.

در حالی که قطعا نمی‌توان گفت یک راه درست برای ایجاد پوستر وجود دارد، اما هنوز برخی شیوه‌های طراحی پوستر وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. بنابراین اگر می‌خواهید نحوه طراحی پوستر از ابتدا را بیاموزید، در جای درستی حضور پیدا کرده‌اید.

این نکات طراحی پوستر را می‌توان تقریباً برای هر پوستری که طراحی می‌کنید به کار برد. بنابراین بدون وقفه به سروقت آن برویم!

  • هدف پوستر خود را مشخص کنید
  • مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید
  • تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید پوستر خود را به اشتراک بگذارید
  • یک قالب پوستر از پیش ساخته شده انتخاب کنید
  • یک رنگ بندی مناسب انتخاب کنید
  • پوستر شما باید  شامل یک فراخوان واضح برای اقدام باشد
  • برای ایجاد سلسله مراتب بصری از فونت‌های متنوع استفاده کنید
  • از نمادها برای بهبود طراحی پوستر خود استفاده کنید
  • همیشه از تصاویر  و عکس‌های با کیفیت بالا استفاده کنید

پوستر بسازید

  1. هدف پوستر خود را مشخص کنید

آیا می‌خواهید دیگران را از تولید یک محصول جدید مطلع کنید؟ درباره کنسرت در منطقه خود به آنها بگویید؟ یا فقط به آنها اطلاع دهید که فروش تازه‌ای در راه است؟ همه اینها اهدافی هستند که پوستر می‌تواند به شما در رسیدن به آنها کمک کند.

اگر از ابتدا به اهداف اصلی خود فکر می‌کنید، می‌توانید از آن هدف برای هدایت انتخاب‌های طراحی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر هدف پوستر شما جلب توجه افراد برای حضور در یک کنفرانس است، پس پوستر شما باید به صورت استراتژیک طوری طراحی شود تا به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. یک قاعده رایج برای ارتباطات نوشتاری سادگی و متمایز است.

طراحی پوستر بر اطلاعات کلیدی  تاکید دارد که شرکت کنندگان باید با یک ظاهر حرفه‌ای و شیک از آن آگاهی داشته باشند.

در پوستر بالا رنگ زرد با آبی متضاد است و بر زمان و مکان سخنرانان برجسته این کنفرانس تأکید می‌کند (اطلاعاتی که احتمالاً علاقه شرکت کنندگان را به خود جلب می‌کند).

نام کنفرانس نیز در بزرگ‌ترین حالت نوشته شده است. در ادامه عنوان مختصری درباره موضوع کنفرانس ارائه می‌شود. تصویر پس زمینه موضوع تیمی است که برای دستیابی به یک چشم انداز با هم کار می‌کنند.

حالا به این پوستر استخدامی نگاه کنید:

طراحی-پوستر-min_11

با یک هدف شروع کنید و طراحی پوستر خود را حول و حوش آن برنامه ریزی کنید.

  1. مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید

در مرحله بعد، باید توجه داشته باشید که با پوستر خود سعی دارید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید. پاسخ به این سؤال احتمالاً بسیاری از انتخاب‌های طراحی شما را مشخص می‌کند. برای مثال، شما در حال تبلیغ یک رویداد جمع آوری کمک برای هنر هستید، مانند موارد زیر:

طرح، رنگ و طراحی بسیار حرفه‌ای به نظر می‌رسد. این می‌تواند حدس بسیار خوبی باشد که آنها در حال تلاش برای جذب مخاطبان قدیمی و حرفه‌ای هستند. کسی که به اندازه کافی پول دارد تا در یک شام خیریه آن را اهدا کند.

حالا آن را با این پوستر برای جمع آوری کمک مالی Color Run مقایسه کنید:

به نظر می‌رسد این پوستر با استفاده از رنگ‌های زنده و فونت‌های پررنگ (که اتفاقاً یکی از پرطرفدارترین گرایش‌های طراحی گرافیکی امسال بود) سعی دارد گروه جوان‌تری از افراد را جذب کند. پوستیری که بیشتر شبیه یک مهمانی است تا یک جمع آوری کمک!

پوستر کالر ران

هر دو پوسترهای رویداد به دنبال جمع آوری کمک مالی هستند اما مخاطبی که هر پوستر سعی می‌کند به آنها برسد متفاوت است.

بنابراین مطمئن شوید که قبل از انجام مراحل طراحی پوستر، دقیقاً تصمیم گرفته‌اید که می‌خواهید از چه کسی درخواست تجدید نظر کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که می‌توانید پوسترهای متعددی بسازید که به شخصیت‌های مختلف مشتریان توجه داشته باشد. لازم نیست برای هر نوع مشتری از یکی استفاده کنید!


⇐دوره آموزشی طراحی پوستر حرفه ای⇒


  1. تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید پوستر خود را به اشتراک بگذارید

آخرین کاری که باید قبل از طراحی پوستر انجام دهید این است که در مورد مکان به اشتراک گذاری آن فکر کنید. آیا می‌خواهید آن را چاپ کرده و روی دیوار آویزان کنید؟ یا فقط آن را با دنبال‌کنندگان خود در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید؟

مهم این است که قبل از شروع فرایند طراحی، تصمیم بگیرید که در کجا می‌خواهید پوستر شما دیده شود. این به این دلیل است که، همانطور که در زیر خواهید دید، بهینه سازی پوستر برای نمونه برای توییتر یا فیس بوک از یکدیگر متفاوت است.

پوستر خود را برای چاپ بهینه کنید

احتمالاً ایده‌ای دارید که قرار است پوستر خود را در کجا به اشتراک بگذارید. جایی که تصمیم می‌گیرید آن را به اشتراک بگذارید می‌تواند به شما در تصمیم گیری چندگانه در طراحی کمک کند.

اگر قصد چاپ پوستر خود را دارید، برخی از دستورالعمل‌های اساسی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

تصور کنید که کجا پوستر خود را نصب می‌کنید.اگر قرار است پوستر شما با چند پوستر دیگر روی دیوار برود، پوستر خود را در اندازه بزرگتر چاپ کنید تا برجسته شود. اما اگر قرار است روی یک دیوار نسبتاً برهنه نصب شود، آن را در اندازه کوچک‌تر چاپ کنید و دسته‌ای از آنها را به هم وصل کنید تا رد پای بزرگتری مانند طرح پوستر مینیمالیستی زیر ایجاد شود:

اندازه کاغذ استاندارد را انتخاب کنید

مگر اینکه بخواهید یک پوستر بزرگ بسازید، احتمالاً نمی‌خواهید پول  زیادی برای چاپ آن خرج کنید. شما می‌توانید به سادگی پوستر خود را متناسب با کاغذ چاپگر استاندارد ISO A1-A5 چاپ کنید.

مسلما تبحر در طراحی به انجام دادن کارهای زیادی بستگی دارد، تجربه کردن یک عامل مهم و دیدن نمونه‌ کارهای خوب هنرمندان گرافیست روش دیگری برای تقویت دید بصری و کسب مهارت در طراحی پوستر است.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن