معرفی مشاغل معروف دنیای مد

Fashion-industry-min_5_11zon

دنیای مد مانند هر حرفه تخصصی دیگری نیازمند افرادی است که به درستی محصولات، تولیدات و خدمات آن را از طریق تولید محتوا، معرفی جریانات و پتانسیل هایش به مشتریان عرضه کند. مشاغلی مانند نویسندگی مد، روزنامه نگاری، خبرنگاری، ویراستاری، سردبیری، عکاسی، نقد و روابط عمومی به خوبی این مساله را پوشش می دهند. در اینجا به معرفی مشاغل معروف دنیای مد می پردازیم:

1- روزنامه نگاری، خبرنگاری و نویسندگی مد:

تخصص مورد نیاز این مشاغل استفاده درست و حرفه ای از کلمات برای گزارش و اطلاع رسانی از رویدادها یا اخبار مربوط به فشن شوها، کالکشن‌های جدید، کت واک‌ها، جریان آخرین ترندها و اقتصاد مد است. آنها از طریق کانال های متفاوتی مانند مجله، روزنامه، برنامه تلویزیونی، سایت آنلاین و فریلنسرها محتوای خود را منتشر می کنند. همچنین سفرهای بسیاری به منظور پوشش دهی این رویدادهای خاص دارند. روزنامه نگاری تلویزیونی نیز در کنار رسانه های چاپی و آنلاین  برای پوشش اخبار دنیای مد، نوشتن متن و ویرایش مطالب بکار می رود.

آنها به عنوان مجری نیز در گزارش‌های زنده و برنامه های متفاوت حضور دارند.

2- سردبیر مد:

هدایت نویسندگان مد، تصمیم گیری برای پوشش موضوعات و ویرایش مطالب قسمتی از وظایف مهم سردبیر مد است.

3- ویراستاری:

آماده سازی مطالب به منظور انتشار از تخصص های ویراستاران مد می باشد.

4- عکاس مد:

ارائه گزارش تصویری، تعیین لوکیشن‌های عکاسی و… از فعالیت های عکاسان مد می باشد. آنها عموما به دو صورت مستقل و یا وابسته به برندی خاص کار می کنند.

5-منتقد مد:

منتقد مد با ارائه نظرات کارشناسی، بررسی مجموعه‌های جدید همچون ران‌ وی‌ها، ترندها، طراحی های خاص و لباس سلبریتی‌ها در این شغل فعالیت می کند. آن‌ها برای رسانه‌های چاپی، تلویزیون و یا به طور مستقل کار می کنند.

6-روابط عمومی:

آنها با ارائه یک تصویر عمومی مثبت نظر مخاطبان را به سمت دنیای مد جلب می کنند و طراحان و کمپانی‌های پوشاک تا به امروز از این امر استقبال زیادی کرده اند.

نویسندگان معروف دنیای مد و فشن:

افرادی مانند ,Robin Givhan ,Anna wintour Suz ,Menks ,Carine Roitfeld ,Glenda bailey Cathy ,Horyn Alenxander Fury از نویسندگان معروف دنیای مد و فشن هستند و با قلم موثر خود بر جریانات بازار مد تاثیر شگفت آوری دارند.

1- رابین گیوهان:

او از باهوش‌ترین منتقدان مد در روزنامه واشنگتن پست است و برنده جایزه پولیتزر به عنوان بهترین منتقد مد می باشد.

2- آنا وینتور:

او به فرشته‌ی دنیای مد معروف است و اعتقاد دارد که مد یاد گرفتنی نیست.

Anna-Wintour (1)_11zon
آنا وینتور

آنا وینتور تیزهوش و دارای روابط عمومی بالا با نویسندگان و تاثیر گذاران مد است و به این وسیله توانسته است به سمت سردبیری ارشد مجله ووگ برسد.

او در سال ۱۹۷۵ در مجله هارپر بازار نویسنده شد و پس از آشنایی با سردبیر مجله ووگ در این مجله مشغول به کار شد و با جسارت و خلاقیت‌ مثال زدنی اش تحولاتی در روند این مجله ایجاد کرد و سرانجام به پست مدیر خلاقیت این مجله رسید.

3- سوزی منکس:

سوزی منکس سردبیر و منتقد مد بین المللی است و در صنعت مد نفوذ زیادی دارد. او پیش از کار کردن در زمینه نویسندگی مد و هنر، ۲۵ سال به عنوان خبرنگار صنعت هرالد تریبون اینترنشنال کار می کرد. پس از آن شروع به نوشتن در مجلات هنری مختلفی چون ووگ و هارپر بازار کرد و قادر بود یک کالکشن را ارتقا یا شکست دهد که نشاندهنده تاثیر نویسنده در سیر صعود و سقوط یک برند در صنعت مد است.

او کارهای جالبی انجام داده است. برای مثال نیکلاس گسکوییر طراح تازه وارد مد را پرورش داد و جدایی مارتین مارگیلا از مزون مارتین مارگیلا را پیش بینی کرد. همچنین توانست در یک حراجی آنلاین در سایت کریستی در سال ۲۰۰۳، ۸۰ درصد از کمد لباس شخصی خود را بفروشد.

Suzy-Menkes (1)_11zon
سوزی منکس

4- کرین رویتفلد:

او در سال ۲۰۱۲ و با تجربه کم به شرکت هارپر بازار پیوست. قبل از آن سردبیر مجله ووگ بود. در حال حاضر در حال انتشار کتاب فشن است.

5- گلندا بایلی:

او یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران موفق و استثنایی مد است، که بر روی دو نسخه آمریکایی و بریتانیایی مجله هارپر بازار کار کرده است و
توانسته است فروش این مجله را به طرز سرسام آوری در انگلستان بالا ببرد. او در سال ۲۰۰۱ مجله هارپر بازار را ترک کرد.

6- کتی هورین:

او تجربه سی ساله در این صنعت دارد و همیشه به خاطر عقاید کاملا شفافش در مد محبوب بوده است. حرفه‌ی روزنامه نگاری را با کار در واشنگتن پست شروع کرد اما به دلیل داشتن محدودیت‌هایی در واشنگتن پست آن جا را ترک کرد و مشغول کار در نیویورک تایمز شد .در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک منتقد مد معرفی شد و ۱۵ سال در این حرفه ماند.

7- الکساندر فری:

الکساندر فری نظرات درخشانی درباره هرچیز در مد دارد و در حال حاضر  یک ویراستار مستقل است. او با یک حساب کاربری در اینستاگرام اطلاعات خوبی در مورد گرایش‌ها و ترندهای فشن می دهد و بر این باور است که طراحان، مدل‌ها، عکاسان و روزنامه نگاران به طور مساوی در این صنعت نقش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن