لیست کتاب های انتشارات ایده

لطفا برای دیدن اطلاعات بیشتر و خرید روی عنوان کلیک نمایید، همچنین می توانید به سایت تخصصی انتشارات ایده مراجعه نمایید: https://ideapublication.ir

 

  • اثرسنجی تبلیغات در تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی

    ارزیابی تجربة کاربر در هر حوزه‏ای که فرد با محصولات و خدمات ارتباط برقرار می‌کند، بسیار مهم است. آیا قصد دارید داشبورد خودرویی را که به‌آسانی استفاده‌شدنی است، طراحی کنید، یا جعبه‏ غلات در قفسه فروشگاه که توجه همه را جلب می‏کند یا اجزای یک صفحة وب جدید که به‌ راحتی درک‌شدنی باشد، این‌ها منابع ارزشمندی برای ارزیابی عملکرد کاربر نهایی هستند. این کتاب در واقع به ما نشان می‏دهد که چطور جریان داده‏ هایی از دید بصری کاربر، می‏تواند اطلاعاتی درباره‏ تجربه کاربری بدهد. ردیابی چشم اکنون به‌عنوان یک نیروی کمکی قوی در […]

  • کتاب جامع برندسازی

    شرکت ها و افراد همواره دنبال روش هایی هستند که با مشتریان خود پیوند احساسی برقرار کنند؛ بی همتا باشند و رابطه ای دائمی بیافرینند. یک برند قدرتمند و متمایز در ازدحام رقبا برجسته تر از دیگران خودنمایی می کند؛ مردم به آن اعتماد می کنند، عاشق اش می شوند و در نهایت برتری اش برای همه آشکار می شود. کتاب جامع برندسازی برای شما یک راهنما و مرجع است. این کتاب با طرح تمام موضوعات مورد بحث در برندسازی به صورت گسترده و تخصصی، دسترسی به اطلاعات را برای همه افراد دنیای کسب و کار آسان می کند. شما در «کتاب جامع برندسازی» یاد می گیرید […]

  • با بزرگان تبلیغات ایران

    کتاب با بزرگان تبلیغات ایران حاصل گفت و گوهای صریح آرش سلطانعلی، یکی از مدیران موفق صنعت تبلیغات، با 7 تن از مشهورترین و تاثیرگذارترین مدیران تبلیغات در ایران است. این کتاب، طی گفت و گوهایی جذاب و صمیمی شما را با دیدگاه ها و تجارب استادان صنعت تبلیغات ایران از جمله استادان محسن میرزائی، کامران کاتوزیان، منوچهر مستوفی، ناصر پاشاپور، دکتر محمود دهقان، دکتر مجید دوخته چی زاده و دکتر محمود محمدیان آشنا می کند. مطالعه کتاب «با بزرگان تبلیغات ایران» به آن دسته از مخاطبانی توصیه می شود که نیم نگاهی به دنیای […]

  • برندسازی داینامیک

    پنجاه سال پیش، برند تنها یک علامت بود، نشانه‌ای که برند به واسـطه آن شـناخته می‌شـد و آن را از رقبانش متـمایز می‌کرد. اما اکـنون برند به یک پلـتفرم تبدیل شـده است، مکانی برای تـبادل تجربه‌ای که منجر به وابستگی حسی و عاطفی می‌شود. برندها برای بـقا باید به طـور مـداوم خـود را با محـیط به سـرعـت در حـال تـغـییر کـنونی مـنـطبـق کـرده و بـه مـوجـوداتی زنده تبدیل شوند. این کتاب، احـتمالات مخـتلـف برای خــلق هویتـ های زنده بـرای بــرند را گردآوری کرده اســـت. منبعی غنی از هویت های داینامیک بین‌المللی که به شـــش […]

  • برند و برندسازی (مدیریت برند)

    این کتاب به سه بخش تقسیم می‌شود: بخش اول نگاهی به تاریخچه و تعریف برندها، و اهمیت اجتماعی و مالی آنها دارد. همچنین ارزشمندترین برندهای جهان بررسی شده و تجارب و چالش‌هایی که برندها با آن مواجه بوده‌اند و درسی که می‌توان از آنها گرفت گنجانده شده است. بخش دوم برخی از مراحل عملی‌ را در مدیریت برند بررسی می‌کند، از قبیل جایگاه‌سازی برند و مدیریت ارزش برند، که لزوم هماهنگی برند را در تمام جنبه‌های عملکردی یک سازمان شامل می‌شود و در همة محصولات و خدمات، شیوه‌های برخورد با منابع انسانی و همچنین ارتباطات، محیط و رفتار […]

  • ارزش مالی برند

    امروزه بيشترين ارزش کسب و کارها از دارايي هـای ناملموس آنها نشأت مي گيرد و قطعاً توجه مديران به اين دارايي ها به طور قابل ملاحظهاي افزايش یافته است. برند،...

  • الفبای برندسازی

    اگر تمامي صحبت هايي که در دنياي تجارت درباره برندسازي ميشود به شما اين احساس را ميدهد که انگار داريد به يک کانال راديويي خارجي زبان گوش مي دهيد، اين کتاب تعريف روشني براي تمام واژه هايي که در مکالمات برندسازي بکار ميرود، ارائه ميکند، در ضمن نگاهي هم به برندها مي اندازند که چرا اينقدر قدرت دارند، چه موقع و چگونه بايد يک برند را خلق کرد، مديريت و نگهداري از يک برند، چه الزاماتي ميخواهد و اينکه چگونه برندسازي را در راهبرد تجارتتان بگنجانيد. اگر شما اهل تجارت هستيد، برندسازي کليد موفقيت بازاريابي شما است، اين […]

  • نمایشگاه ایثار

    قهرمان من کیست؟ قهرمان تو کیست؟ قهرمان ما کیست؟ قهرمان های کودکان ما چه کسانی هستند؟ قهرمان ها چه نقشی در زندگی ما و کودکانمان ایفا می کنند؟ رسانه ها، فیلم ها، کارتون ها، بازی های رایانه ای و اینترنت کدام قهرمان ها را به روح و ذهن ما وارد می کنند؟ موسسه فرهنگی هنری ایده در پاسخ به این پرسش ها دومین نمایشگاه و مسابقه آثار هنری از قهرمانان خود را با نام «ایثار» به عنوان یادمان آتش نشانان فداکار در حادثه پلاسکو برگزار کرد و کتابی با مجموعه آثار هنرمندان از این نمایشگاه منتشر شد. این کتاب شامل سه بخش بین‌الملل […]

  • طراحی هویت برند

    این کتاب منبع مناسبی برای تمام تیم برندسازی از مدیرعامل گرفته تا مدیر خلاقیت تا طراح و استراتژیست برند، است. قصد من این است که اصول کار را به آسانی یاد بگیرید و مطالعه بهترین راه‌ها و روش‌های آزموده شده، برای شما الهام بخش باشد. همچنین بتوانید به آسانی از هر فرصتی برای جذب مشتریان جدید و مشعوف کردن مشتریان کنونی خود استفاده کنید. و می خواهم را‌ه‌های ایجاد ارزش ویژه برند را برای شما تسهیل کنم.

  • بازاریابی ورزشی

    کتاب «بازاریابی ورزشی» در حقیقت از نخستین تحقیقات انجام شده در حوزه بازاریابی ورزشی به حساب می آید و شاید بتوان گفت انتشار این کتاب بر روند رشد تحقیقات علمی متمرکز بر بازاریابی ورزشی چه در زمینه های حمایت مالی ورزشی و چه در استفاده از ورزشکاران به عنوان تأییدکنندگان تأثیر بسزایی خواهد داشت. در کتاب بازاریابی ورزشی، ماهیت پیچیده و متنوع بازاریابی ورزشی را کشف خواهیم کرد. افزون بر این، چارچوبی برای کمک به توضیح و سازماندهی فرآیند بازاریابی استراتژیک ورزشی معرفی شده است و کاربرد منحصر بفرد قواعد و […]

  • ده مجسمه ساز

    مونوگراف و زمینه‌های تحلیلی هنر را می‌توان پاشنه آشیل هنر ایران دانست. اگر نگاهی به  تثبت هنر مدرن و پس از آن هنر معاصر در سطح جهانی داشته باشیم در می‌یابیم که نقش معرفی و تحلیلی آثار هنری، توانسته طی یک قرن اخیر زمینه‌های رشد هنر را فراهم آورد و درست در همین عصر است که بیشترین جریانات هنری شکل حیات و زوال را تجربه کردند. همه این موارد گویای نقش تحلیلی و معرفی آثار هنرمندان است. اینکه امروزه می‌توان از درون یک اثر هنری و جریان فکری یک هنرمند به زمینه‌های تحلیلی تاریخی، اجتماعی و فرهنگی جوامع مختلف دریافت، جملگی […]

  • تکنيک‌های ایده پردازی و خلاقيت

    تکنيک‌های خلاقيت به عنوان ابزاری برای رشد خلاقيت و افزایش توان حل خلاق مسئله کمک شایانی به توان فرد در تمام مراحل خلاقيت و فرآیند حل خلاق مسئله می‌نماید. به عبارت دیگر هر یک از تکنيک‌های خلاقيت، مرحله یا مراحلی از فرآیند خلاقيت را تقویت می‌کنند. این تکنيک‌ها فردی و گروهی می‌باشند بطوریکه محور اصلی تمام این روش‌ها و تکنيک‌ها، شکستن قالب‌های ذهنی است . (هزینه ارسال به عهده خریدار می باشد)

  • مجموعه ی یاد / عبدالحسین نوشین

    مجموعه پیش رو ، اهتمامی است در واکاوی زندگی و آثار صد تن از چهره‌های هنری این مرز و بوم ؛ با استناد بر گفت‌وگوهای شفاهی ، نقد های هنری و نظراتی که توسط بیش از ۸۰ نفر از منتقدان و صاحب نظران در حوزه تخصصی آن چهره خاص گردآوری و به رشته تحریر درآمده اند. مجموعه یکصد جلدی  «یاد» در جهت کشف دست‌یافته‌های هنری است که در عصری که ایران در گذار از اندیشه‌های سنتی بسوی مدرنیته غوطه‌ور بود؛ بسیاری از جریانات هنری را رقم زد و بخشی از حافظه تاریخی فرهنگ معاصر را پدید آورد. در این میان نقش و جایگاه برخی از هنرمندان به تبع […]

  • مجموعه ی یاد /صمد بهرنگی

    پس از تلاش های بسیاری که تا کنون در حوزه ی شناساندن صمد بهرنگی به نسل معاصر و نسل های بعدی صورت گرفته است، به نظر می رسد هم اکنون شرح حالنویسی نویسی درباره این نویسنده بیهوده باشد. در اصل، آنچه می بایست گفته شود نکاتی است که صمد را صمد کرده و نامش را اینچنین در فراز و نشیب تاریخ ادبیات ماندگار ساخته است. اینکه صمد بهرنگی، معلم ساده ی روستاهای آذربایجان، چطور به شخصیت ادبی محبوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تبدیل شد، چگونه و با چه زبانی توانست اینگونه عمیق در دل بچه ها جا باز کند، سلاحش برای مبارزه با نا آگاهی و […]

  • مجموعه ی یاد / احمد محمود

    انتشارات ایده که مهمترین هدف خود را بر پایه تکوین آموزش در میان نسل جوان بنا نهاده و در این راستا همواره به منزله پلی ارتباطی میان نسل‌های مختلف هنری قدم برداشته است ، مجموعه «یاد» را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مجموعه کتب در انتقال تجربیات بدست آمده در جریانات مختلف هنری ایران و در قالب رسانه‌های مختلف هنری به چاپ رساند. مجموعه پیش رو ، اهتمامی است در واکاوی زندگی و آثار صد تن از چهره‌های هنری این مرز و بوم ؛ با استناد بر گفت‌وگوهای شفاهی ، نقد های هنری و نظراتی که توسط بیش از ۸۰ نفر از منتقدان و صاحب نظران در […]

  • مجموعه ی یاد / علی حاتمی

    مجموعه پیش رو ، اهتمامی است در واکاوی زندگی و آثار صد تن از چهره‌های هنری این مرز و بوم ؛ با استناد بر گفت‌وگوهای شفاهی ، نقد های هنری و نظراتی که توسط بیش از ۸۰ نفر از منتقدان و صاحب نظران در حوزه تخصصی آن چهره خاص گردآوری و به رشته تحریر درآمده اند. مجموعه یکصد جلدی «یاد» در جهت کشف دست‌یافته‌های هنری است که در عصری که ایران در گذار از اندیشه‌های سنتی بسوی مدرنیته غوطه‌ور بود؛ بسیاری از جریانات هنری را رقم زد و بخشی از حافظه تاریخی فرهنگ معاصر را پدید آورد. در این میان نقش و جایگاه برخی از هنرمندان به تبع […]

  • مارکوس وایزبک

    این کتاب دربرگیرنده گزیده ای از آثار گرافیک مارکوس وایزبک، طراح گرافیک آلمانی مکتب باهاوس - بزرگترین جریان هنری قرن بیستم - است که در خردادماه سال ۹۳ و به همت مدرسه ایده در محل گالری ایده در تهران به نمایش گذاشته شد. مارکوس وایزبک متولد سال ۱۹۶۵ در شهر آفنبرگ در آلمان و معاون دانشکده و استاد گرافیک دانشکده هنر دانشگاه باهاوس است. وی همچنین علاوه بر عضویت در باشگاه مدیران هنری و انجمن بین المللی گرافیک  (AGI) به عنوان مدیر هنری و طراح با چندیدن گالری، موزه و بانک های معتبر همکاری داشته و کتاب های متعددی در زمینه هنر، […]

  • یکصد اعلان و اعلامیه

      کتاب حاضر، گزیده‌ای از اعلان‌ها و اعلامیه‌های دوره قاجار و پهلوی است، که همزمان با رویکردهای تجددخواهی در ایران و رویکردهای مردم سالاری، طی سال‌های ۱۲۹۰ هجری شمسی تا ۱۳۳۰ را در بر می‌گیرد. نمونه‌های اعلان‌های فرمایشی شاهی و نمونه‌های احکام دینی بیشترین اسناد این مجموعه را در بر می‌گیرد و سعی شده زمینه تورق بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران را پیش روی پژوهشگران قرار دهد. این مجموعه در راستای فقرزدایی آرشیوسازی در ایران شکل گرفته که یکی از مهمترین دغدغه‌های انتشارات ایده از شروع فعالیت‌های این موسسه است. در […]

  • ده طراح صحنه

    کتاب «ده طراح صحنه» به قلم پیام فروتن با همکاری مژگان  ابطحی از سری مجموعه کتاب‌های «۱۰» انتشارات ایده است که در بخش‌های مختلف هنری به معرفی ۱۰ چهره تاثیرگذار شاخه‌های هنری می‌پردازد. در این سری کتاب‌ها نقش مولفان رشته‌های هنری بررسی و برخی از آثار آنها منتشر می‌شود. کتاب «ده طراح صحنه» در پی معرفی بخشی از هنر تئاتر است که همواره در میان نام‌های درام‌نویسان، کارگردانان و بازیگران تئاتر پنهان مانده است. طراحان صحنه‌ای که به هنر نمایش طی دهه‌های مختلف یک قرن اخیر به نمایش‌ها جلا و جلوه‌ای دیگر بخشیدند. در این […]

  • ده کاریکاتوریست

    کتاب "ده کاریکاتوریست" از مجموعه کتاب های "ده" به قلم امیر سقراطی از انتشارات ایده منتشر شده این کتاب اولین کتابی است که از مجموعه "ده" منتشر می شود و مروری بر آثار ده تن از چهره های شاخص گذشته و معاصر کاریکاتور ایران به انتخاب امیر سقراطی است. کامبیز درم بخش ، مصطفی رمضانی ، پرویز شاپور ، داود شهیدی ، داریوش رادپور ، کیومرث کیاست ، محمدعلی بنی اسدی ، رضا شبیری وجواد علیزاده از کاریکاتوریست هایی هسستند که این کتاب به آن ها پرداخته است. مجموعه ده در واقع مشابه کتاب هایی در مورد برترین هنرمندان خارجی هر رشته تجسمی است که […]

  • باهاوس مدرسه ای مکتب ساز

    این کتاب چکیده‌ای از اندیشه‌های مکتب باهاوس - مهمترین جریان هنری قرن بیستم - است و به معرفی سردمداران این مکتب هنری که سبب‌ساز تثبیت هنر مدرن در تمامی کشورها شدند و همچنین معرفی اجمالی بر تاثیر و نقش اندیشه‌های باهاوس بر تفکرات هنری ایران می پردازد. “باهاوس” نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان است که از سال ۱۹۱۹ به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مدرسه باهاوس طی نزدیک به یک قرن فعالیت خود چهره های شاخصی در عالم هنر را معرفی کرد و به عنوان مدرسه ای پیشرو در معرفی […]

  • یکصد پرتره از جهان پهلوان تختی

    بهزاد شیشه گران هنرمند، نقاش و طراح گرافیک درباره چاپ کتاب گفت: در کارهایم سعی داشتم نه فقط به عنوان ثبت چهره از تختی، بلکه به مثابه ابزاری برای بررسی و تجزیه و تحلیل زوایای درون و برون یک انسان کار کنم. انسان دوستی، جوانمردی و محبوبیت را در سیمای این جهان پهلوان یافتم و برآن شدم از شخصیتی که تا به حال در هنر نقاشی به آن پرداخته نشده بود. دستمایه ای بسازم برای بیان دیدگاه هنری ام نسبت به طراحی چهره، پرتره موضوعی است که حداقل در ایران آنچنان که باید به آن پرداخته نشده است.

  • بیتا وکیلی (مجموعه آثار)

    بیتا وکیلی در عرصه هنر و در دورانی که جریان هنر پست مدرنیستی ماهیتی پیکره گرا برای هنر را رقم زده، در جستجوی عالم معنا در آثار تجریدی‌اش است. او همواره در جهان انتزاعی نقاشانه‌اش جستجو و کشف فضای پیرامونی‌اش را رقم زده و به دنبال معنا بخشی به آنچه در جهان ذهنی‌اش می گذرد، است. وکیلی جستجوگری است که نگاهی تغزلی‌ را برای مفاهیم ذهنی آثارش برگزیده و در این راستا جهان زنانه و نگاه جنسیتی خود را پنهان نکرده است. بررسی دقیق آثار او نشان می دهد که نگاه زنانه مستتر در آثارش چگونه مخاطب را به واکاوی دنیای پیرامونی اش دعوت […]

  • زیستن، آفرینش و انهدام

    موضوع مهم این است که اگر خیاط، آرایشگر، آشپز و یا کارمند بانک بودم باز هم سعی می‏کردم مثل حالا کارم را با شرافت انجام دهم. نقاشی هم مثل همۀ زندگی شرافت می‏ طلبد. از این رو نه فقط کارِ من که سلوک من هم هست. و آری من کاری که دوست دارم را انجام می‏ دهم و کاری که می‏ کنم را دوست دارم. به خودم نهیب می‏ زنم: اگر نقاشی را کنار گذاشتی و زندگی‏ات چیزی کم داشت، تو نقاش هستی. به همین سادگی من عاشق کارهایم در اینجا و روی زمین هستم. چیزی که من را عاشق این دنیا کرده، این است که انگار هر روز یک روز جدید است که در عین حال می‏ تواند آخرین روز هم باشد. […]

  • حس برند

    "برندسازی حسی" از جمله نظریه‌های‌ جدیدی است که تحولی بنیادی در دنیای برندسازی ایجاد کرده است. امروزه در دنیای بازاریابی حتی حواس پنج‌گانه نیز در خدمت برندسازی قرار گرفته، بطوری‌که ادراک و احساسات مشتریان را از این طریق تحت تأثیر قرار داده و به سمت برند مورد نظر خود سوق می‌دهند. در کتاب پیش رو، "حس برند" نوشته "مارتین لیندستروم" به ترجمه "حسن بنانج" با ظرافت خاصی به این موضوع پرداخته شده است. مطالعه این کتاب را به همه کسانی که در زمینه برندسازی در حال فراگیری و یا کسب تجربه‌ هستند و همچنین کسانی که در زمینه مدیریت […]

  • بازاریابی زنان

    بزرگترین بخش بازار جهان را جدی بگیرید. نتایج بررسی ها نشان می دهد زنان دارای افتراقات زیادی نسبت به مردان هستند. متاسفانه از آنجایی که دنیای کسب و کار در ید و کنترل مردهاست طراحی مکانیزم های آن نیز در گرو رفتارهای مردانه است. در صورتی که زنان نسبت به مردان از مکانیزم های متفاوتی در خرید خود بهره می برند. نکته جالب این است که علی رغم وجود چنین تفاوت عمده ای، کماکان اهم امور کسب و کار از جمله برنامه های بازاریابی مردانه انجام می شوند. اکنون چند سالیست که تمرکز بر رفتار خرید زنان و شناسایی فرآیندهای آن موجب شده است تا […]

  • یکصد آگهی مطبوعات

    این کتاب شامل ۱۰۰ آگهی در قالب تاریخ نگاری در حیطه تخصصی گرافیک دهه های ۲۰ تا ۵۰ ایران است که نگارنده آن تلاش کرده با توجه به توانایی بصری طراحی گرافیک آنها و همچنین توانایی ارتباطی شعارها، آنها را انتخاب کند و همچنین تاریخ نگاری منظمی در حیطه آژانس های تبلیغاتی و طراحان گرافیک تبلیغاتی در آن سال ها داشته باشد. از مهم ترین قسمت های این کتاب بررسی تفاوت آگهی ها و نیازمندی ها است.

  • نمایشگاه های تجاری اصول و شیوه های مدیریت

    در حال حاضر صنعت نمایشگاهی ایران ، دوران رشد و نمای خود را طی می کند و ضرورت دارد که صاحب نظران و متخصصین در رشد و پرورش نهال این صنعت تا ثمر بخشی آن سعی و تلاش فراوان نموده و با اشتراک گذاری تجارب و دانش خود به نسل بعد و انتخاب مسیر صحیح حرکت، با سرعتی فزاینده موجبات اعتلا و موفقیت در این عرصه را فراهم نمایند. در این راستا فقدان کتابی جامع و کامل ما را بر آن داشت تا پس از  تلاشی مجدانه، با هدف ارتقاء نشر و گسترش علم و فناوری نمایشگاهی اقدام به چاپ کتابی پر بار در این زمینه نماییم .کتاب حاضر پژوهشى است که اصول و شیوه های […]

  • در تو زندگی خواهم کرد

    اندیشه‌های متعالی؛ از دیواره غارها تا دیواره‌های مجازی معاصر نگاه به تاریخ هنر و رسیدن به بیان بصری گذشتگان، به خوبی نشان‌گر این موضوع است که انسان‌ها، پیش از ظهور تمدن و در دوران غارنشینی، نگاه خود را به تصویر در جهت تبیین اندیشه‌های متعالی خود سوق می‌دادند تا از ورای آن، خواسته‌های خود را از ماوراء دریافت کنند. توجه به رزق، از بین بردن قحطی و مقابله با بیماری از جمله مواردی است که در هنر بدوی مورد بازخوانی بسیاری از مفسران هنر قرار گرفته و نشان می‌دهد که انسان‌ها همواره برای تجلی یافتن اندیشه‌های خود به […]

  • ۳۰ سال تنهایی

    چند روز پیش آرش تنهایی به سراغ من آمد و خواست برای کتابچه ی پوسترهایش با نگاه به آنها برداشتی داشته باشم و مقدمه ای یا نظرم را بنویسم. امروز که با دقت ماکت کتاب را مرور می کردم ابتدا به شرح مختصر نام و نشان و فعالیت هایش توجه کردم، خیلی تعجب کردم که آرش تنهایی به تنهایی و در این سن و سال چه انبوهی از فعالیت های مختلف و متفاوت را داشته که از نظر من بسیار قابل تقدیر است. او که فوق دیپلم گرافیک دارد و از موضوع یکی از پوسترهایش مطلع شدم دانشجویی تئاتر هم کرده و شاید در بیست و چند سالگی مدیریت های هنری و ایضا سخنرانی ها، تدریس […]

  • هم اندیشی نشانه شناسی تبلیغات در ایران (چکیده مقالات)

    نشانه شناسی تبلیغات؛ واکاوی آن به عنوان متن و کشف معنا چون سایر حوزه های نشانه شناسی نظیر نشانه شناسی عکس، نشانه شناسی شهری و مطالعات فرهنگی با رولان بارت و از “اسطوره شناسی ها” آغاز می شود. بارت در آن مقالات کوتاه (1954 - 1956) به ساز و کار اسطوره در جوامع امروز می پردازد. از نظر او همه چیز می تواند به اسطوره یعنی رساننده پیام تبدیل شود. توجه بارت به سویه دیگر نشانه (سویه دروغین آنها) و سعی در اسطوره زدایی از مظاهر فرهنگی چون سرگرمی، ورزش، غذا و ... در فرهنگ فرانسه سبب شد تا نشانه شناسی به عنوان روشی برای تحلیل متون تبلیغاتی […]

  • انتخاب آژانس تبلیغاتی

    بیشتر کتاب هایی که تا به حال در این حوزه منتشر شده است، مخاطبِ آژانس های تبلیغاتی یا شرکت هایی بوده اند که برنامه ریزی، خلق و اجرای تبلیغات خود یا مشتریان شان را بر عهده داشته اند. در این میان منبعی برای شرکت هایی که با همکاری آژانس های تبلیغاتی، تبلیغات خود را برنامه ریزی و برون سپاری می کنند نبوده است. کتاب حاضر در راستای جبران خلاء دانش آکادمیک و تجربه سال ها فعالیت حرفه ای نویسنده را در اختیار شرکت های برون سپار و همکارهای تبلیغاتی خود قرار می دهد تا سهم و نقش خود را در سامان دهی وضعیت غیر حرفه ای تبلیغات کشور […]

  • اعلان درس – شیوه های طراحی پوستر

    این کتاب شامل دو بخش است: بخش نخست شامل آموزش گام به گام پوستر (هر نوع نگاه تصویری) و ساختار تصویر به علاقمندان رشته گرافیک است. این روش آموزشی به دلیل تجربه موفق در کلاس های دانشگاه، یکی از روش هایی است که امتحان خود را به خوبی پس داده است. از ویژگی های این روش تغییر سریع و غیر مستقیم تفکر تصویری است که دانشجو را به سمت نگاه تصویری هدایت می کند. از ویژگی های منحصر به فرد این بخش، آموزش ایده یابی برای موضوعات مختلف تصویری و از جمله پوستر می باشد. در این بخش به نتیجه رسیدن یک ایده تا اجرا، مرحله به مرحله آموزش داده می شود. […]

  • عصر جمعه به یاد ممیز

    عصر جمعه به یاد ممیـز، مجموعهای از تصویرسازیهای مرتضی ممیز است که در دهه چهل برای کتاب هفته طراحی کرده بود. این تصویرسازیها شامل سبکهای متفاوتی از کارهای این هنرمند برجسته کشور است. پرکاری و خلاقیت کم نظیر ممیز در این تصویرسازی ها باعث شناخته شدن ممیز در این دهه شد و نام او به عنوان طراحی مولف و کم نظیر بر سر زبانها افتاد. آثار این کتاب نشان از هوش بالای طراح در گزینش و استفاده از تکنیک دارد.

  • نشانه ۱

    مجموعه آثار هنرمندان نشانه هایی از: اونیش امینالهی، علی شمس، فریبرز سیامکنژاد، طاهره محبیتابان، مینو واثقی، اسدالله چهرهپرداز، مهدی محمدی، سوسن محمودی، محسن محمدی، پدرام حربی، فرخ محجوبی، ایرج علیخانی، لادن رضایی، آرش تنهایی، رامین بهرامی، ایمان آلمظفر، محسن دائینبی، سیما مشتاقی، مرتضی مفرشی، محسن احتشامی، بابک فروتنی، ایراندخت قاضینژاد، بهراد جوانبخت، فرشید شفیعی، پویا گلستانه، کیوان نظامآبادی، مهدی یعقوبزاده، نسرین عربلو، آرش سلطانعلی، نسرین بنیادی