سبک ها و تکنیک های تصویرسازی کتاب

Book-Illustration-

یک کتاب خوب تصویری، فقط مجموعه‌ای از متن و تصاویر نیست. این کتاب یک اثر هنری است و تصاویر تنها تصاویری نیستند که در متن در هم آمیخته شده‌اند، بلکه عناصر مهمی از دکوراسیون و سبک هستند که موضوع و هدف کتاب را پیوند می‌دهند. در این مقاله از شما می‌خواهیم لحظه‌ای در دنیای شگفت‌انگیز کتاب‌های تصویری غوطه‌ور شوید، جایی که جادوی مصور آغاز می‌شود.

فرآیند کار تصویرسازی کتاب

نویسندگان باید همیشه با دقت تصویرگر را انتخاب کنند، زیرا آنها راه زیادی را در پیش دارند. یک تصویرگر خوب نه تنها باید در کار خود مسلط باشد و تخیل بالایی داشته باشد، بلکه باید از نظر زمان بندی و ارتباط نیز مسئولیت پذیر باشد.

برای اینکه همکاری مثمر ثمر باشد، نویسنده باید از قبل برای گفتگو با تصویرگر آماده شود تا بتواند:

  • به وضوح خواسته‌ها را بیان کنید.
  • تکالیف فنی را تنظیم کنید.
  • نمونه‌هایی از سبک‌های تصویرسازی ترجیحی را نشان دهید.

نویسنده علاوه بر ارائه متن اثر، باید به سؤالات تصویرگر پاسخ دهد و به طور مشترک در مورد طرح ها بحث کند. یک تصویرگر با استعداد فوراً حال و هوای کار نویسنده را «درک» می‌کند، اما برای اینکه واقعاً یک کتاب را به سطح بعدی برساند، تصویرگر احتمالاً به جزئیات بیشتری نیاز دارد.

از لحظه آشنایی تا تحویل چیدمان نهایی، نویسنده و هنرمند باید از نزدیک با هم همکاری کنند. یک تصویرگر اساساً یک نویسنده مشترک است که در کنار نویسنده برای پیاده سازی دیدگاه نویسنده کار می‌کند. وظیفه تصویرگر درک این دیدگاه و شاید ارائه دیدگاه حرفه‌ای خود است. ترکیب ایده‌های نویسنده و تصویرگر می‌تواند تصاویر بسیار جالب و غیرعادی ایجاد کند. تصویرگران باید از همان مرحله اول در تولید کتاب مشارکت داشته باشند و باید طرح تصویرسازی تهیه کنند. پس از تعیین ژانر کتاب، باید در مورد چگونگی ارتباط تصاویر با متن تصمیم گیری شود.

Book-Illustration1-min_15_11zon

طرح های شخصیت

کتاب‌های مختلف به انواع مختلفی از تصویرسازی نیاز دارند و تصویرگران مختلف در سبک‌های مختلف تخصص دارند. برخی ممکن است با مداد نقاشی بکشند، برخی ممکن است از آبرنگ استفاده کنند، برخی ممکن است از تکنیک‌ها استفاده کنند یا از کلاژ استفاده کنند و برخی ممکن است از پاستل یا رایانه استفاده کنند. قبل از ایجاد نسخه نهایی هر تصویرسازی، یک هنرمند خوب معمولاً باید طرح‌های زیادی را خلق کند.

یک موضوع مهم در فرآیند تصویرسازی، سبک یکپارچه برای یک سری عکس است. اغلب این طرح به صحنه‌های کلیدی تقسیم می‌شود؛ که هنرمند برای هر یک از آنها تصویرسازی می‌کند. چهره‌ها نیز قهرمانان داستان را به تصویر می کشند.

سبک‌های تصویرسازی

سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف تصویرسازی وجود دارد، و ما در زیر چند نمونه برای مرجع شما ارائه کرده‌ایم:

  • تصویرسازی سنتی
  • تصویر گرافیتی
  • تصویر قلم و جوهر
  • مداد رنگی
  • تصویرسازی آبرنگ
  • اکریلیک
  • هنر دیجیتال دست آزاد
  • تصویر برداری دیجیتال

دوره آموزش تصویرسازی کتاب کودک، شعر و داستان


سایر ملاحظات هنری

به‌عنوان نویسنده‌ای که خود ناشر نیز هستید، نه تنها مسئولیت نوشتن کتاب، بلکه فروش آن نیز بر عهده شماست. هر کتابفروشی به شما خواهد گفت که طراحی کامل کتاب شما تأثیر چشمگیری در متقاعد کردن خوانندگان برای خرید یک نسخه خواهد داشت. مواردی مانند اندازه و نوع فونت، شماره‌گذاری صفحات، حاشیه‌ها و سرفصل‌ها و فاصله خطوط از عناصر مهم در طراحی کتاب هستند.

تصاویر باید قابل فهم باشند و نه تنها متن را توضیح دهند، بلکه آن را گسترش دهند و تکمیل کنند. تصویرسازی هنری می‌تواند شامل ساختار ترکیبی و جزئیات بسیاری باشد که متن به تنهایی نمی‌تواند درباره شخصیت‌ها، محیط، زمان‌ها و مکان‌های عمل باشد. در مجموع، این به خواننده ایده‌ای بصری از طرح و شخصیت‌ها می‌دهد و مقاصد نویسنده را با عمق بیشتری آشکار می‌کند.

– صفحات عنوان

یک کتاب می‌تواند یک صفحه عنوان، یک نیم صفحه عنوان یا هر دو داشته باشد. صفحات عنوان در صفحه اول کتاب شما ظاهر می شود و حاوی اطلاعات توصیفی کتاب شما، از جمله عنوان، عنوان فرعی، نام نویسنده، ناشر، و محل انتشار است.

– حروف اولیه

حروف اولیه می‌توانند عناصر مهم دکور کتاب باشند. یک تصویرگر با استعداد می‌تواند یک حرف ابتدایی تلطیف شده از یک پاراگراف با طرحی پیچیده ایجاد کند که ژانر کتاب را به تصویر می‌کشد.

– تزئینات پایان فصل

تزئین فصل پایانی یک تصویر کوچک در انتهای یک فصل است که اغلب به عنوان یک خط نقاشی عمل می‌کند، اینها گاهی اوقات می توانند به عنوان سرفصل، جداکننده بخش یا گوشه های تزئینی صفحات عمل کنند.

کار با یک تصویرگر با استعداد، حرفه‌ای و با تجربه می‌تواند برای موفقیت یک کتاب بسیار مهم باشد. اگر به خدمات تصویرسازی علاقه دارید، می‌توانید در کلاس‌های تصویرسازی مدرسه هنری ایده شرکت کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن