سبک مینیمالیست در دکوراسیون داخلی

Minimalist-style-in-interior-decoration-3-min_4_11zon

زیبای بی پیرایه

مرزهای روشن، کمینه گرایی، عاری از جزئیات و اضافات، تک فام، سادگی،«کم­اش هم زیاد است.» اصطلاحات و مفاهیمی هستند که وقتی به سبک مینیمالیسم فکر می­کنیم، بی درنگ به ذهنمان متبادر می­شوند.

هنگامیکه با یک طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیستی مواجه می­شوید، انکار بی پیرایگی و زیبایی سرشار از سادگی آن تقریبا غیر ممکن است، اما دستیابی به این دیدگاه ژرف نگرانه­تر و اگر بخواهیم صریح و بی پرده باشیم، دشوارتر از این است که تنها چند تکه مبلمان را برای پس زمینه­ای سفید برگزینیم. اگر تا به این پایه ساده انگار باشیم، تنها چیزی که عایدمان می­شود احساس سردی فضا، تهی و میرا بودن محیط است.

تعریف

مینی مالیسم، یک سبکِ طراحی است که بر سادگی حد اکثری، تمرکز بر مرزهای روشن و شفاف، رنگ­های اندک و اّشکال ساده و ابتدایی تاکید می­نماید و بدین وسیله سبب می­گردد تا فضای خانه؛ فراخ، مرتب و راحت به نظر برسد.

برای آشنایی بیشتر با مینیمالیسم و دیگر سبک­های طراحی دکوراسیون داخلی می­توانید به سایت مدرسه­ ایده مراجعه و در دوره­ی سبک شناسی در دکوراسیون داخلی این موسسه ثبت نام نمایید.

کم ­اش هم، واقعا زیاد است؛

                             سبک مینی مالیستی در طراحی دکوراسیون داخلی

 ویژگی­های سبک مینیمالیست

1.مرزهای روشن: طراحی به سبک مینیمالیستی با مولفه­های بصری زیادی آشکار می­شود. ساختار آن روشن است و بر یک طراحی پالوده و متناسب تاکید می­ورزد. دکور در این سبک نمایانگر سطوح تخت و هموار و الگوهای مینی مال با جزئیات گزیده است.

  1. رنگ­های تک فام: اصل کلیدی دیگر در مینیمالیسم، نحوه­ی به کار بردن رنگ­ها است. مینیمالیست­ها، از پالت رنگی ساده­ای استفاده می­کنند، حتی می­شود گفت اغلب دگر سانی­های یک رنگ ثابت را به کار می­گیرند.
  2. کار آمدی: مینی مالیسم بر الِمان­هایی متمرکز می­شود که از بالاترین درجه­ی اهمیت برخوردار هستند و تنها مولفه­ هایی را فراهم می­آورد که برای یک زندگی آسوده در فضایی معین ضروری اند.

مینی مالیسم با جنبه­ی کاربردی فضا سر و کار دارد که به معنای تمرکز بر چیدمان به شیوه­ای هدفمند است، امری که به استفاده از اسباب و وسایل کمتر می­انجامد.

  1. فضاهای فراخ: سبک طراحی مینی مالیستی اغلب پلان­هایی با کفِ فراخ و نور فراوان را به نمایش می­گذارد که اتاق خواب یا نشیمن مشتری را به فضایی آرام و تسلی بخش بدل می­سازد.
Minimalist-style-in-interior-decoration-2-min_10_11zon

توصیه ­هایی برای خلق طراحی داخلی مینی مالیستی

دکور هدفمند

کار دکوراسیون را هدفمند انجام دهید؛ اصول و قواعد مینی مالیسم برای کاربرد ارزش بیشتری قائل است تا زینت بخشی. بدین معنا که هر تکه از مبلمان و تزئینات هنری باید در خدمت نیل به هدفی باشند. هر گونه که می­خواهید چیدمان کنید اما، دکور مینیمالیستی شما باید کاربردی و فاقد عناصری باشد که مزاحم اند و پریشانی خاطر به بار می­آورند.

 مرگ ملال

از تار و پود بهره ببرید؛ از منسوجاتی چون پارچه و کرباس استفاده کنید تا بر جذابیت بصری طراحی داخلی مینی مال­تان بیفزایید و ملال را از بین ببرید.

توجه به بافت در رنگ­ها، پارچه ­ها، گچ کاری­ها، سنگ­های مرمر، مبلمان، تزئینات هنری، وسایل چوبی، حاشیه­ های زینتی و دیگر سطوح، سر زندگی و روح مینیمالیستی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

انتخاب هنری

آثار هنری مناسب برگزینید؛ رنگ، شکل، اندازه و بافت جنبه­ های مهمی هستند که باید هنگام انتخاب اثر هنری برای یک فضای مینی مالیستی مد نظر قرار گیرند. چرا که از طریق این اِلِمان­ها می­توان فهمید آیا یک اسباب به سبک مینی مالیستی محیط ما می­خورد یا خیر.

 خدواند در جزئیات خانه دارد.

با جزئیات کوچک طراحی داخلی وسوسه برانگیز ارائه دهید؛ یک طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیستی این خطر را دارد که فضا سرد و ناخوشایند به نظر بیاید. افزودن اندکی ته­مایه­ی رنگ با منسوجات لطیف مانند پارچه­های پشمی یا نخی می­تواند فضا را گرم، دلپذیر و دنج کند. هدف یک طراح از خلق خانه­ای مینی مالیستی، کاستن پریشانی و شلوغی فضا، در عین حاکم بودن جوی خوشایند است.

 امپراطوری خنثی­ها

برای پالت رنگتان از رنگ­ها و سایه­ های خنثی گزینش کنید و گستره­ی آن را محدود سازید؛ برای در امان نگه داشتن فضا از آفت یکنواختی، رنگ­های گوناگون را با هم ترکیب کنید اما مراقب باشید بنیان­های زیبایی شناسی مینی مال زیر پا گذاشته نشوند.

درود بر فضاهای خالی

فضای سفید را از نظر دور نگه ندارید؛ حواستان به فضای خالی باشد- فضای سپید میان اشیاء قابل ملاحظه- که سبب می­شود مبلمان و طراحی دکوراسیون خانه­تان جلوه­ی بیشتری داشته باشد.

 هندسه­ی ناب

از اشکال هندسی ناب و اصیل استفاده کنید؛ مینی مالیسم حول خطوط دقیق و واضح، منحنی­های ملایم، اشکال ساده و پلان­های تخت شکل می­گیرد. پس تکه­های مبلمان پیچیده که منقش به جزئیات ریز­آراسته هستند را فراموش کنید. آن­ها ظاهری فریبنده دارند اما از آنِ  دکور مینی مالیستی شما نیستند. دکورتان را تخت، ملایم و بی آرایه نگه دارید.

interior-design-style-minimalism-sofa-white-and-black-ladder-other-1050x1680-1-min_9_11zon

خال سیاه

با یک نقطه­ی کانونی به تعادل برسید؛ میان­زیب­ها، آثار هنری، یا حتی مبلمان می­توانند نقش نقطه­ی کانونی را در فضای شما به عهده گیرند. نقاشی­های نسبتا بزرگ با رنگ­های زنده که با اتمسفر عموما خنثی کنتراست ایجاد می­کنند می­توانند چشم هر بیننده­ای را به خود خیره سازند.

درود بر کیفیت

کیفیت را نسبت به کمیت در الویت قرار دهید؛ مینی مالیسم به دکور، آذین و جزئیات پر زرق و برق اندکی نیازمند است. پس برای داشتن فضایی شیک و برازنده، روی متریال ارزشمند مانند مرمر یا (پورسلینporcelain) سرمایه گذاری کنید.

خانه تکانی

به نظم و نظام توجه داشته باشید؛ مینیمالیسم تماما پیرامون پالودگی، خلوص و رنگ­های خنثی شکل گرفته است پس کوچک­ترین نابسامانی یا بی نظمی­یی کاملا در آن به چشم خواهد آمد. بنا بر این، باید مرتبا خانه تکانی کنید و برای هر شیئی جای مناسبی در نظر بگیرید.

 سبزی و خرمی

کار دکوراسیون را هوشمندانه انجام دهید؛ مراقب باشید در به کار گیری عناصر دکوراسیون زیاده روی و اضافه کاری نکنید. گیاهان سبز گزینه­ای عالی برای اضافه شدن به فضای مینی مالیستی شما به شمار می­آیند. گیاهان آپارتمانی در گلدان­های هم اندازه یا با سازهای متفاوت اما دارای شکل و رنگ یکسان، نمایی فوق العاده خواهند داشت.

اهمیت الگوها

حواستان به الگوها باشد؛ قاعده­ای که برای رنگ­ها و اشکال ذکر کردیم، در مورد الگوها نیز کاربرد دارد. سراغ الگوهای هندسی ساده­ای بروید که رنگ­های خنثی یا تک فام را نیز در بر می­گیرند. هر چه جزئیاتِ پر زرق و برقِ رنگ آمیزی کمتر باشد، الگوی مناسبت­تری به دست خواهد آمد.

خورشید

نور طبیعی خورشید را به داخل خانه راه دهید؛ نور طبیعی مکمل سطوح سفید یا با رنگ­های روشن شما می­شود که حس راحتی و وسعت را به فضا هدیه خواهد داد.

سخن آخر

سبک مینیمالیستی در طراحی دکوراسیون داخلی از شما طلب می­کند تا از اجزاء مبلمان تا رسیدن به ضرورت عریان بکاهید در نتیجه شما می­مانید و مجموعه­ای از اشیایی که حد اکثر کارایی را دارا هستند. به دور از ملال و دلزدگی، این سبک؛ متهورانه، کاربردی و بسیار به یاد ماندنی است پس بیاموزید و امتحانش کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن