زبان بدن ویژه مدیران بازاریابی

Marketing-

(زبان بدن body language) در بازاریابی نقشی حیاتی ایفا می نماید. سیگنال های ماهرانه ای که شما به عنوان مدیر بازاریابی ارسال می کنید به مشتریان بالقوه کمک می کند تا تصمیم بگیرند آیا از شما خرید کنند یا خیر. پس از دستورالعمل ذیل برای نمایش زبان بدن پیروی کنید تا در قراردادهای بعدی تان موفق تر باشید.

بهره مندی از نیرویِ زبان بدن می تواند به شما در تشخیص صداقت یا ناراستی افراد یاری نماید. پس بیاموزید که چگونه ارتباطات غیر کلامی در جهت منافع تان عمل کنند؛ نه بر علیه تان.

برای آشنایی بیشتر با مدیریت بازاریابی می توانید در دوره جامع مدیریت تبلیغات و بازاریابی این موسسه ثبت نام نمایید.

ثبت نام در این دوره هم اینک مشمول 50 درصد تخفیف ویژه می باشد.

تعریف زبان بدن

زبان بدن نشانگان غیر شفاهی هستند که در ارتباطات به کار می بندیم شان. بخش جذاب ماجرا این است که اکثر آدم هایی که در طول زندگی خود با آن ها صحبت می کنید هیچ آگاهی از زبان بدنشان ندارند.

همین مساله در مورد بازاریابی هم صدق می کند. در بسیاری از موارد، تجار نسبت به سیگنال هایی که ارسال می کنند آگاه نیستند.

دلایل اهمیت زبان بدن

نشان دادن اعتماد به نفس بیشتر= قراردادهای بیشتر

اعتماد به نفس آدم ها را تهییج می کند تا شما را دوست داشته باشند و بهتان اعتماد کنند. این امر به بستن قراردادهای بیشتر خواهد انجامید. پس، پیش از یک قرار ملاقات مهم به جایی خلوت بروید و فیگوری قدرتمند بگیرید.

آدم ها بی درنگ قضاوت می کنند

از آنجا که آدم ها راجع به افراد در دم قضاوت می کنند، از زبان بدن بهره ببرید تا مشتریان بالقوه را در سریع ترین زمان ممکن به سمت خود جذب کنید.

برایشان نقش آینه را بازی کنید، دوست تان خواهند داشت

وقتی اعمال دیگران را مانند آینه بازتاب می دهید، ارتباط بهتری با شما برقرار می کنند و بیشتر به تان اعتماد می کنند. به عنوان مثال، وقتی دارید با یک مشتری بالقوه حرف می زنید یا به حرف های او گوش می دهید، در همان حال که سرتان را به سمت او نگه می دارید، لبخند بزنید.

بهبود زبان بدن= ارتقا کسب و کار شما

با زیر نظر داشتن و ارتقا زبان بدن خود، به قراردادهای بیشتر نزدیک خواهید شد. برای حفظ زبان بدن مناسب، پشت تان را صاف نگه داشته و شانه ها را آرام سازید.

دوره اصول و فنون مذاکره و ارتباط موثر با مشتریان

روش های ارزیابی زبان بدن

بیایید زبان بدنتان را دقیق تر ارزیابی کنیم:

  1. روشن کنید قصد انتقال چه مطلبی را دارید

تقریبا تمام کارهایی که انجام می دهیم- اعم از شیوه راه رفتن، حرف زدن، ژست ها، نحوه نگاه کردن به دیگران، دست دادن، نشستن، چیدمان دفتر کار، لباس پوشیدن، مدل مو و… پیرامون آنچه که هستیم پیامی را مخابره می کنند. پس نخستین گام حیاتی برای مدیران بازاریابی این است که  بدانند آن «من» ی که به همتایان و گروه ها ارائه می دهند کیست؟ و آیا ویژگی هایی را که مد نظر است مخابره می کند یا خیر.

  1. اصیل و واقعی بمانید.

استاندارد واحدی وجود ندارد که به تمام رویکردها بخورد. پس، میان ارتباط غیر کلامی تان با مخاطب و خود هم خوانی ایجاد کنید.

ارتباطات یک تجربه اجتماعی است، بنا بر این هنگامیکه روی زبان بدن تان کار می کنید در نظر داشته باشید که با چه کسی صحبت می کنید و قصد دارید چه پیامی را مخابره کنید.

  1. نشان دهید که در حال گوش دادن هستید

برای مدیران بازاریابی اهمیت دارد که به همکارانشان این پیام را مخابره کنند که در لحظه حضور دارند و دارند به آن ها گوش می دهند. در این راستا، اقدامات ساده ای کمک کننده خواهند بود.: برخاستن، حفظ تماس چشمی، به کار بردن حرکات رها و راحت در هنگام ژست گرفتن. گوش دادن، ارتباط برقرار کردن، پیوند عاطفی- کیفیت هایی هستند که ارتباط غیر کلامی شما را شرح می دهند.

  1. تماس چشمی اعتماد زا است

به عنوان یک مدیر بازاریابی (تماس چشمیeye contact) ارزش و اهمیتی باور نکردنی دارد. نگاه کردن مستقیم به چشمان اعضای تیم تان و گوش دادن موثر برای شنیدن(نه صرف جواب دادن) پایه گذار اعتماد میان یک مدیر بازاریابی و اعضای گروهش است.

  1. دستان تان را باز نگه دارید

دستان تان را باز نگه دارید. به طرز شگفت انگیزی، بستن مشت ها یا قلاب کردن دست ها نه تنها تنش را در بدن افزایش می دهد، بلکه در حین ارتباط به طرف مقابل نیز تسری می یابد. مدیران بازاریابی موفق آغوش بازی نسبت به ایده های تازه دارند و به افراد پیرامون خود احترام می گذارند.

Marketing1_11zon
  1. متمایل شوید

اغلب متمایل شدن به سمت طرف مقابل، به معنای این است که فرد به موضوع علاقه مند گشته، از آن هیجان زده شده و دلش می خواهد در این باره بیشتر بدانید.

  1. شیوه نشستن صحیح را برگزینید

اغلب مادران مان به ما آموخته اند که صاف بنشینیم. این کار نه تنها برای ستون مهره ها مفید است بلکه نشانگر اعتماد به نفس و احترام نیز هست. در نتیجه، وقتی از خلال یک قرار ملاقات با فردی مواجه می شوید که قوز کرده است، احتمال دارد این معنی را به ذهن متبادر کند که از کمبود قدرت رنج می برد و به شدت نامطمئن است.

  1. از بیقراری بپرهیزید

حرکات دست فوق العاده اند؛ مکالمه را بهبود می بخشند و نکات مهم را انتقال می دهند اما، بیقراری چنین خاصیتی ندارد.

نا آرامی می تواند حاوی معانی گوناگونی باشد شامل: عصبی بودن، کسالت و خشم.

  1. نقطه ی تعادل میان زبان بدن بسته و باز را بیابید

مدیران بازاریابی ممکن است که در حرکت به سوی دو سر طیف زیاده روی کنند. احتمال دارد با زبان بدن خود خیلی باز و مشتاق جلوه کنند که اغلب باعث می شود تیم و کارمندان شان معذب شوند یا گاهی گارد خیلی بسته ای داشته باشند که احساس عدم امنیت به تیم شان منتقل خواهد کرد. نقطه تعادل را بیابید.

سخن آخر

اگر مدیران بازاریابی برخی یا تمام این توصیه های غیر کلامی را به کار بندند، بی شک شاهد جذب مشتریان بیشتر و انعقاد قراردادهای متعدد خواهند بود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن