روش ­های موثر برای ایجاد انگیزه در گروه بازاریابی شما 

marketing-team-

حفط انگیزه (گروه بازاریابی marketing team) برای موفقیت هم شما به عنوان (مدیر بازاریابیmarketing manager) و هم آن­ها در کسوت کارکنان ضروری است. پس از این توصیه ها پیروی کنید تا اطمینان یابید گروه تان هم چنان پیوستگی و خلاقیت اش را حفظ خواهد کرد.

به طور خلاصه و مُجمل با این روش ها می توان اعضای تیم بازاریابی را با انگیزه و فعال نگه داشت:

*حفظ ارتباط به شکل مداوم

* در اختیار گذاشتن ابزارهایی که فعالیت روزانه تان را تسهیل کند.

* شفاف سازی خواسته ها

* خرد کردن وظایف به بخش های کوچک تر

* اِعمال تشویق و انتقاد سازنده

* احاطه کردن خود با انسان های خلاق

* ارائه موقعیت های پیشرفت و رشد

*واگذاری پروژه های جذاب

و اما توصیه های کاربردی ما به تفصیل:

  1. گروه خود را مشارکت دهید.

در پایان هر ماه به عنوان یک تیم دور هم بنشینید، رفتار مشتریان را ارزیابی کنید، نگاه کنید چه کارهایی به انجام رسیده، چه کارهایی هنوز در دست انجام است، و برای ماه آینده چه کارهایی را باید انجام دهید.

  1. نتایج را به اشتراک بگذارید.

برای هر کارگزاری، کار کردن با مراجعی که دپارتمان ­های بازاریابی متعددی با مدیران متعدد دارند استانداردی عالی محسوب می شود. اما چالش، هم سطح سازی گروه ها است و تشویق آن ها به یاری رساندن به یکدیگر.

اگر زمانی را اختصاص دهید به اینکه به گروه ها نشان دهید چرا کارشان اهمیت دارد و چطور بر کلیت سازمان تاثیر می گذارند، انگیزه بیشتری برای شنیدن حرف هایتان پیدا می کنند و به کمک کردن ادامه می دهند.

  1. موفقیت ها را جشن بگیرید.

زمانی دست از کار بکشید. اندکی دست نگه دارید و موفقیت های کارکنان را جشن بگیرید. به آن ها با روش های زیر ارج نهید:

*زبانی تشکر کنید.

*یادداشتی بنویسید.

  • هدیه بدهید.

*اوقات خوشی را برایشان فراهم آورید.

*موفقیت تان را رسانه ای کنید.

برای آشنایی بیشتر با مدیریت بازاریابی می توانید در دوره جامع مدیریت تبلیغات و بازاریابی این موسسه شرکت نمایید.

ثبت نام در این دوره هم اینک مشمول 50 درصد تخفیف ویژه می باشد.

  1. باز آموزی را پیشنهاد دهید

بنا بر پژوهشی که در سال 2018 انجام شده است؛ 94 درصد از شرکت کنندگان اظهار داشته اند که اگر کمپانی روی رشد و پیشرفت آن ها سرمایه گذاری می کرد در آن شرکت می ماندند. برای آموزش انواع گوناگونی وجود دارد. مانند:

*آموزش های هفتگی

  • کنفرانس ها و شرکت در رویدادها
marketing-team1-min_9_11zon
  1. پرداختی بیشتر و پاداش برای کارمندان بخش بازاریابی

برخی فعالان پر دامنه تر بازاریابی از مشوق های دیگری نیز بهره می برند. به عنوان مثال، ممکن است برای یک کمپین بازار یابی که حاصلی بیش از نرخ متوسط داشته پاداش ارائه می کنند یا پرداختی بیشتری در نظر می گیرند.

  1. اعمال مدیریت حمایتی بر روی فعالیت های فروش و بازاریابی

کارمندان بازاریابی در تمام سطوح لایق بهره مند شدن از حمایت های آموزشی هستند، علی الخصوص اگر تازه کار باشند. به عنوان مدیر همواره منبعی در دسترس باشید.

  1. اجتناب از افتادن در دام های فروش و بازاریابی

شوربختانه اهداف و انگیزه های برنامه ریزی شده ممکن است به رفتارهای آسیب زا منجر شوند.

بنا بر این خط مشی های شفاف و روشنی نیاز است تا اطمینان حاصل کنید تمام اعضاء واحد بازاریابی به عنوان یک تیم درست عمل می کنند.

  1. اختصاص زمانی به تفریح

آدم ها عموما از چه چیزی در شغلشان لذت می برند:

*انعطاف پذیری

  • فرصت های پیشرفت
  • منافع
  • فرهنگ
  • همکاران

آیا می دانید چه چیزهای دیگری برایشان لذت بخش است؟

بله، خوشگذرانی. این اوقات خوش می تواند به سادگی نواختن موسیقی یا بازی در ساعات فراغت باشد.

  1. با کارکنان دارای خلق و خوی متفاوت کنار بیایید

مدیران بازاریابی باید تیم خود را قادر سازند تا بر توانمندی ها و مهارت های منحصر به فردشان متمرکز شوند. برای نیل به این مقصود داشتن روحیه حمایتگری و همدلی با هر یک از افراد گروه بسیار اهمیت دارد.

  1. ارتباطات، ارتباطات، ارتباطات

نمی توانید از گروه تان انتظار داشته باشید که به صورت جمعی کار کنند در حالیکه خود اهمیت ارتباطات را در سر نپرورانده و به شخصه تمرین اش نکرده باشید.

  1. مشوق توسعه فردی باشید

رهبران و مدیران خارق العاده مشوق رشد و توسعه حرفه ای و فردی هستند و مربیان منحصر به فردی به شمار می آیند.

  1. اعضای تیم تان را به ابزارهای مناسب مجهز سازید

اطمینان حاصل کنید که گروهتان به تمامی ابزارهایی که برای انجام درست وظایفشان نیاز دارند، مجهز اند.

marketing-team2-min_8_11zon
  1. خواسته هایتان را شفاف سازید

گاهی اوقات بی انگیزگی نشانگر فِقدان مقصد مشخص است. افراد تنها زمانی می توانند برای نیل به هدفی پر انگیزه باشند که دقیقا بدانند آن هدف چیست و در پی چه هستند. پس مطمئن شوید زمان کافی را به ثبت اهداف مناسب برای شرکت و شفاف سازی پروژه ها اختصاص داده اید.

14. خود را در محاصره آدم های شاد و خلاق قرار دهید

انگیزه با استخدام گروهی خوش انرژی آغاز می شود. اگر یک نفر منفی باف در گروه وجود داشته باشد، احتمال این می رود که با ملال و افسردگی اش باعث افت انرژی تیم شود. پس از افراد منفی دوری کنید.

  1. دریابید موتور محرک تیم شما چیست؟

هر کسی دلش می خواهد پُر انگیزه و فعال باشد، اما گاهی وقتی اوضاع سخت می شود، آدم ها به اندکی هل دادن در مسیر درست احتیاج دارند.

حتی بهترین تیم ها هم نیاز دارند کمی به جلو رانده شوند.

سخن آخر

مدیریت کار ساده ای نیست- علی الخصوص در مدت زمان کوتاه- به ویژه در جهان بازاریابی- اما ارزشش را دارد.

با درک حقیقی آدم های گروهتان و یاری رساندن به آن ها در جهت رسیدن به خواسته هایشان، خواهید دید که کمپانی شما در جهت درست به پیش خواهد رفت.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن