راه کارهایی مفید برای مدیریت برند

brand-good-ideaschoo-min_13_11zon
بعضی از راهکارهای مفید برای مدیریت برند حقایق تغییرناپذیری هستند که می‌توانند به‌طور برابر برای محصول، خدمت و برندهای شرکت مورد استفاده قرار گیرند و بعضی را می‌توان برای بعضی بخش‌های برند به‌کار برد.
  • از برند خود محافظت کنید. قانون علامت تجاری شروطی برای حفاظت از برند و نام‌های شرکت، لوگو و رنگ‌ها، شکل بسته‌بندی، بوها، و صداهای تبلیغاتی دارد. در صورت پرداخت وجه و تحت نظارت بعضی از قوانین که زیاد سخت نیستند این حفاظت می‌تواند به‌طور نامحدود ادامه داشته باشد. قانون حق ثبت اختراع در صورتی که محصول ابداعی و تازه یا یک ایده جدید باشد، امکان حفاظت از محصول برای تا ۲۰ سال را فراهم می‌کند. قانون حق کپی‌رایت (کپی رایت) امکان محافظت از آثار هنری، ادبی، نمایشی و موسیقی را تا ۵۰ سال پس از مرگ نویسنده یا خالق آن فراهم می‌کند. این عناصر برند را در مقیاس وسیع جغرافیایی محافظت کنید: شاید هنوز به عرصه جهانی وارد نشده باشید اما فرصت واقعی همیشه برای برندهایی که جاذبه جهانی دارند وجود دارد.
 
  • به سهامداران خود احترام بگذارید. مشتریان شما انتظار محصولات و خدماتی جذاب و متمایز را دارند که انتظارات آنها را برآورده ساخته و قیمت مناسب داشته باشد. کارکنان شما خواستار کار در شرکتی با ایده‌ای متقاعدکننده هستند، جایی که بتوانند متعهدانه کار کنند و تفاوتی به وجود آورند. سهامداران انتظار دارند که شرکت سالم اداره شود و با مدیریت خوب به رشد ارزش برای سهامداران متعهد باشد. شرکای تجاری خواهان عدالت و احترام در معاملات با شما هستند و به شهرت شما برای تقویت خودشان نیاز دارند. رهبران فکری و مفسران اقتصادی به‌دنبال عملکرد، نوآوری، شفافیت و احساس مسئولیت اجتماعی هستند. گروه‌های ذینفع از شما گوش شنوا و عمل می‌خواهند.
 

دوره جامع مدیریت برند

 
  • با برند خود به‌عنوان سرمایه رفتار کنید نه هزینه. برندها از مهم‌ترین دارایی‌های کسب‌وکار هستند و برندهای قوی می‌توانند تداوم کسب‌وکار در زمان سختی را تضمین کنند. برندها باید با جذابیت و هم‌زمانی خود با مشتریان مرتبط باشند. به این معنی که باید سرمایه‌گذاری مناسب هم در تبلیغات و بازاریابی و هم در زمینه ساخت محصولات جدید صورت گیرد. برای بسیاری از کسب و کارهای فعال در بازارهای رشدیافته، حمایت از برند و توسعه آن اغلب تنها مورد اصلی و مهم در هزینه‌های بالاسری است. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران کاملاً حق دارند که انتظار مدیریت هزینه‌های کسب‌وکار به صورت مؤثر را داشته باشند اما تراز مالی نمی‌تواند به‌خوبی هزینه‌های برند و بازگشت سرمایه آن را نشان دهد. ارزیابی دوره‌ای برندها در کسب‌وکار می‌تواند چگونگی مدیریت موفق در هدایت برند برای کسب سود سهامداران را توضیح دهد.
 
  • از توان مالی برند بهره‌برداری کنید. همان‌طور که برندها با یافتن روش‌هایی برای توسعه محصولات جدید به گسترش خود می‌پردازند، شرکت‌ها هم باید از فرصت‌ها برای بهره‌برداری از ارزش ویژه در برند از طریق مشارکت در برندسازی، دادن حق امتیاز و فرانشیز استفاده کنند. مشارکت در برندسازی راهی بسیار مقرون به صرفه برای وارد شدن به بازارها و مناطق جغرافیایی جدید است، چاره کار فقط در یافتن شریک مناسب و موافق است. دادن حق امتیاز در رابطه با کالاها و خدمات برای استفاده از برند است. هرچند که مجوزدهنده حق کنترل خود برای کیفیت کالاها و خدماتی را که بر اساس مجوز داده شده با نام برند تولید و به بازار عرضه شده‌اند، حفظ می‌کند. فرانشیز اعطای حق به تعدادی از صاحبان جواز در مناطق مختلف جغرافیایی برای استفاده از برند همراه با سیستم کسب‌وکار مجوزدهنده است (فرانشیز در کسب‌وکارهای مواد غذایی، چاپ وکپی و گل فروشی و غیره معمول است). مشارکت در برندسازی، اعطای مجوز و فرانشیز شیوه‌های بسیار درآمدزا برای بهره‌برداری از برند است که عرضه آن را گسترده کرده و پیام برند را تقویت می‌کند.
 
  • مدیریت موفق برند، امروزه وظیفه پیچیده‌ای است. این کار نیاز به مهارت دارد و طبیعتاً تابع بازاریابی سنتی نیست. توانایی توجیه شرکت‌های تحقیقات بازار، آژانس‌های تبلیغاتی و طراحان برای ارتباط با کارکنان بخش فروش و توزیع و جان سالم به در بردن از کشمکش با حسابداران سختگیر دیگر کافی نیست. مدیران برند مسلماً باید در تمام این زمینه‌ها ماهر باشند اما همچنین باید درک کنند که چگونه برند را به نفع سهامداران مدیریت کنند. این کار مستلزم درک مالی از چگونگی همکاری برند برای موفقیت کسب‌وکار و ایجاد ارزش برای سهامداران است. مدیران برندهای خدمات باید در ارتباطات درون سازمانی و آموزش مهارت داشته باشند تا اطمینان یابند که به‌طور پیوسته وعده برند تحقق یافته و رضایت مشتری را به‌دنبال خواهد داشت. و اگر برند شرکت باشد، مدیران برند نباید خود را فقط درگیر ارتباطات ظریف شرکتی کنند بلکه باید در قبال خواسته‌های بی‌شمار سهامداران مسئول باشند.
  ترجمه و تالیف : آرش سلطانعلی 

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن