راهنمای مدیریت استرس ویژه بازاریابان    

Managers-stress-management-
همه ما می دانیم که مدیریت استرس اساس موفقیت است. اما شرکت ها چگونه از سلامت روانِ کارکنان شان محافظت می کنند و فشار روانی هنگام کار را به حداقل می رسانند؟بازاریابان و مدیران فروش چگونه منابع ایجاد استرس در خود را کنترل می نمایند؟ ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به نشانه های بار روانی بیش از حد، که بسیار هم رایج هستند. 

نشانه های فشار روانی بیش از حد بر روی مدیران بازار یابی

بسیار مهم است که مدیران بازاریابی و اعضاء گروهشان از بیرون نگاهی به افزایش بیش از حد استرس، فرسودگی شغلی و کاهش سلامت روان داشته باشند.علائمبرخی از علائم هشدار فشار روانی عبارت اند از:*بی خوابی یا الگوهای خواب نامنظم* آریتمی ضربان قلب یا فشار خون بالا* اختلال در حافظه، برقراری ارتباط و…* سردردهای مزمن* زود رنجی* پرهیز از موقعیت های استرس زا* افزایش وابستگی به مواد مخدر یا الکلاگر با چنین نشانه هایی رو به رو هستید فشار آوردن به خود گزینه مناسبی نیست، چون در آن صورت مشکل پیچیده تر خواهد شد و سلامت روان تان عمیقا تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.عللاندازه گیری معیارهاعمل اندازه گیری معیارها ذاتا استرس زا نیست، بخش تنش آفرین معیارها را می توان در دو قالب تقسیم کرد:*آنجا که معیارها بیان می دارند، به رغم تمام تلاش های سخت و طاقت فرسای انجام شده توسط بازار یابان که دست کم شش ماه به طول انجامیده، اهداف مد نظر تحقق نیافته اند.* بخش اضطراب آور دوم معیارها این است که اساسا متر و معیاری برای سنجش موفقیت وجود نداشته باشد.

کمبود بودجه

کمبود بودجه یا اساسا فقدان آن نهایت استرس را برای بازاریابان به دنبال دارد.به روز رسانی های تازه موتورهای جستجوهمه ما از گوگل استفاده می کنیم، اما بازاریابان دیجیتال باید پیوسته در سر لیست هر به روز رسانی گوگل قرار بگیرند. 

کمبود گفتگو

باور کنید یا نه بازاریابان دیجیتال در حین خواب هم به شکست در مکالمه با مشتریان می اندیشند. از این می هراسند که حتی اگر در کسب ترافیک در وبسایت ها موفق باشند در این بخش ناکام شوند.

استراتژی توسعه

قاعدتا حصول نتیجه دلخواه بزرگترین منبع ایجاد استرس برای بازاریابان به شمار می آید. با وجود اینکه دیگر تمام بازاریابان دیجیتال و حتی مشتریان به شکلی بدیهی می دانند که این امر زمان بر است، اما هنوز هم همگی در پی کسب نتیجه در سریع ترین زمان ممکن هستند. 

دوره مدیریت تبلیغات و بازاریابی

 

روش هایی برای مدیریت استرس بازاریابان در شرایط سخت

به جای آنکه سعی کنید به زور از سد استرس محل کار خود بگذرید، بیایید مروری داشته باشیم بر برخی روش های درستی که بازاریابان با کمک آن ها می توانند استرس شان را مدیریت و کنترل کرده و سلامت روان خود را در شرایط ناپایدار بهبود بخشند.

فشار آوردن بر سیستم مدیریت پروژه برای الویت بندی کارها

یکی از بزرگترین مسائل بازاریابان در مواجهه با شرایط ناپدار، تسلط بر مهارت های مدیریت زمان است و تغییر راهبرد در واکنش به  استرس حاصل از تغییر چشم انداز شرکت یا کار.هنگامی که وضعیت جهانی مدام تغییر می کند، مهم است که تا حد ممکن فشار روانی را از روی خود و گروهتان بردارید و این کار را با تمرکز بر روی برنامه های ضروری بازاریابی انجام دهید.

برقراری ارتباط با سیستم حمایتی خود

تیم تان را تشویق کنید تا زمانی را به ورزش اختصاص دهد، هوای تازه و برقراری ارتباط با خانواده و دوستان حتی شده از طریق فضای مجازی بسیار مهم است.یکی از بهترین روش ها برای ارتقاء سلامت روان حفظ تماس نزدیک با دایره حمایتی خود است. خواه شریک زندگی باشد، دوستان تان یا خانواده.

درخواست کمک

یکی از بهترین روش ها برای درخواست کمک، برقراری تماس با دوستان تان است. ابتدا از آن ها بپرسید آیا زمان و امکان شنیدن حرف هایتان را دارند. این کار باب گفتگو را باز می کند حتی اگر در آن لحظه خاص آماده مکالمه نباشند.

حفظ رژیم غذایی سلامت

شاید بدیهی به نظر برسد اما، ورزش مناسب، رژیم غذایی سالم حتی تمرینات تنفسی عمیق برای سلامت اعضای گروه بسیار مهم و حیاتی است.

زمان های استراحت کوتاه اما زود به زود

تنها به این خاطر که تعطیلات در تقویم لحاظ شده اند معنی اش این نیست که استراحت به میزان کافی وجود دارد.بنا بر این از اختصاص زمان استراحت نهراسید و به خودتان حق بازیابی نیرو بدهید.

به کار بستن توصیه های خود مراقبتی

گفتن این گزاره می تواند آسان تر از به کار بستن اش باشد. اما یکی از مهم ترین توصیه هایی است که در این فهرست آمده است.

گسترش فضای مثبت

احساسات منفی در محل کار، حس های منفی دیگر را به بار می آورد. به جای رویکرد بدبینانه، از دریچه مثبت اندیشی و ابراز نکات مثبت به پروژه ها وارد شوید.

ویژه سازی اهداف

اینکه تمام کارهای بازاریابی تان را تکمیل کنید کفایت نمی کند. بازاریابان باید هر گونه تلاش خود را نیز دنبال و تحلیل کنند و کارآمدی و تاثیر آن را بسنجند که استرس زیادی بر بازاریابان دیجیتال وارد می سازد. در چنین شرایطی کسب و کارها و به ویژه استارت آپ ها، لازم است که اهداف کوچکتر و ویژه تری را برای خود در نظر بگیرند که بخت واقع گرایانه تری برای تحقق داشته باشند.

تنها نفری نیستید که با این شرایط مواجه می شوید

تفاوتی نمی کند که هم اینک با چه شرایط پیش بینی نشده ای مواجه شده اید، تنها به خاطر داشته باشید که تنها نیستید. هر فردی در زندگی اش وارد فازهای چالش بر انگیز می شود، بنا بر این همگی ما می توانیم نقش خود را در تشویق گروهمان به تمرین مدیریت استرس و خود مراقبتی ایفا نماییم.سخن آخربه هر روی بازاریابی، حرفه ای با استرس و فشار روانی بالا است و فرسودگی شغلی تهدیدی حقیقی در آن به شمار می آید. خوشبختانه مدیران بازاریابی قادرند به وسیله راهکارهایی که در این مقاله از آن ها یاد کردیم، به پرهیز از این امر کمک نمایند. منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن