اهمیت خود مدیریتی در بازاریابی

Self-management-

توانمندی (خود مدیریتی Self-management) می تواند شما را در پیش برد اهداف حرفه ای تان در تقریبا هر گونه کسب و کار یا صنعتی یاری رساند. مولفه های کلیدی خود مدیریتی عبارت اند از: صلاحیت، پشتکار، سازمندی، تناسب و تمرکز.

تمرین خود مدیریتی احساس تعهد را بالا می برد و خطر در جا زدن را کاهش می دهد.

مهارت های خود مدیریتی به شما این مجال را می دهند تا بهره وری تان را به عنوان یک (مدیر بازاریابی marketing manager) به حد اکثر برسانید، توان اجرایی محل کارتان را ارتقاء داده و با شیوه کارآمدی به اهداف حرفه ای تان دست یابید.


برای آشنایی بیشتر با مدیریت بازاریابی می توانید به سایت مدرسه ایده مراجعه و در دوره جامع مدیریت تبلیغات و بازاریابی این موسسه ثبت نام نمایید.

ثبت نام در این دوره هم اینک مشمول 50 درصد تخفیف ویژه می باشد.


مهارت های خود مدیریتی چه هستند؟

مهارت های خود مدیریتی توانمندی هایی هستند که به افراد اجازه می دهند تا افکار، احساسات و کنش هایشان را مدیریت کنند.

اگر واجد مهارت های خود مدیریتی نیرومندی باشید، قادر خواهید بود به شکلی مستقل اهدافی را پایه ریزی کنید و ابتکاراتی را برای نیل به آن ها به کار بندید.

نمونه هایی از مهارت های خود مدیریتی

مهارت های خود مدیریتی بر مسئولیت فردی در قلمروهای زیر متمرکز می شود:

  1. سازماندهی

شما می توانید مهارت های سازماندهی تان را در مورد زمان، فضای فیزیکی، انرژی و توانمندی های ذهنی خود به کار بندید تا نظم را پایه گذاری نموده و عملکرد خود را ارتقاء دهید.

  1. هدف گذاری

هدف گذاری توانایی تعیین چیزی است که می خواهید به آن برسید؛ به شیوه ای شفاف و به خوبی تعریف شده. هدف گذاری در محیط کار شما را یاری می دهد تا در مورد الویت ها تصمیم گیری کنید، برنامه عملیاتی خلق کنید که یاریگر شما در رسیدن به اهداف تان خواهد بود.

  1. مدیریت زمان

مهارت های نیرومند مدیریت زمان به شما اجازه می دهد تا فعالیت هایتان را الویت بندی کنید، از چیزهایی که حواستان را پرت می کند بپرهیزید و تمرکز خود را حفظ نمایید.

  1. خود انگیزشی

خود انگیزشی، توانایی آغاز و پایان وظایفی است که می دانید باید به سرانجام برسانید. وقتی واجد خود انگیزشی باشید، فعالیت های بالقوه را پیش بینی کرده و برای آن ها برنامه ریزی می کنید.

  1. مدیریت استرسی

مدیریت استرس و فشار روانی می تواند اّشکال گوناگونی داشته باشد، از حفظ یک رژیم غذایی سلامت و برنامه منظم ورزشی تا اقدامات پیشگیرانه مانند مدیتیشن یا نوشتن از تجربیات تان.

  1. مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری، عمل بر عهده گرفتن زمام افکار و اعمال خود است. وقتی مسئولیت پذیری تان را حفظ می کنید، بیشتر مهیای ارزیابی کار خود و تعیین بهترین روش برای پیشرفت خواهید بود.

  1. مهارت حل مساله

مشکلات و مسائل بخش اجتناب ناپذیر زندگی ما هستند. اما تنها کسانی می توانند با آن ها کنار بیایند که به عنوان یک حقیقت پذیرفته باشندشان. شما نمی توانید از مشکلات در امان باشید. هر قدر هم که در کارتان ماهر بوده و هر میزان که خوب و عالی برای به انجام رساندن وظایف تان تلاش کرده باشید، مشکلات سر راه شما ظاهر می شوند. و اینجا درست نقطه ای است که مهارت های حل مساله به کار می آیند.

  1. مهارت تصمیم گیری

اگر در تصمیم گیری مهارت دارید، به شکل خودکار متوجه اثرات مثبت آن در زندگی روزانه خود شده اید. با اتخاذ تصمیمات شفاف و موثر، قادر خواهید بود زندگی تان را متحول سازید.

  1. اعتماد به نفس

اعتماد به نفس مهارتی است که در نهاد بسیاری از افراد وجود دارد، اما افراد زیادی به دلایل فراوان به شدت از کمبود بروز آن رنج می برند. ولی خبر خوب این است که حتی اگر کسی کمبود اعتماد به نفس داشته باشد، همواره می تواند آن را بهبود بخشد. اگر فردی با اعتماد به نفس باشید، قادر خواهید بود به زندگی تان با دید مثبت تری بنگرید.

  1. خود مراقبتی

خود مراقبتی در ذیل مهارت های خود مدیریتی قرار می گیرد، و بسیاری از مردم به این نکته آگاه نیستند. تفاوتی نمی کند، شما همواره و در هر شرایطی باید مراقب خود باشید. گاهی اوقات زندگی آن چنان پر مشغله می شود که آدم ها فراموش می کنند حیاتی در پس آن هم قرار دارد. و اینجا درست نقطه ای است که آدم ها به بیراهه می روند.

همواره اطمینان حاصل کنید که مراقب خودتان هستید. هر روز حتی شده 10 دقیقه ورزش کنید، غذاهای سالم بخورید و سراغ فست فودها نروید و بسیار مهم است که به قدر کافی بخوابید. به شکل عمومی، هفت تا هشت ساعت خواب برای تامین میزان خواب لازم کفایت می کند.

Self-management1-min_2_11zon

چگونه مهارت های خود مدیریتی را ارتقاء و بهبود بخشیم؟

1) اقدامات مقدماتی را انجام دهید.

اقدامات اولیه آغاز کار هستند. نقطه ی آغازین هر فعالیتی از «خود» شروع می شود. توانایی انجام مقدمات و کمک کردن به خود برای کشف فرصت های تازه بخت شما را برای موفقیت افزایش می دهد.

2) بررسی کارآمدی

کسی که بتواند بهترین بهره را از منابع موجود ببرد موفق خواهد بود.

3) خود آگاهی

هر کسی باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد. باید اطلاعی از آنچه که می تواند با ماندن در منطقه امن خود بدان دست یابد و نیز هر آنچه که باید برای عایدی بهتر انجام دهد، داشته باشد.

4) بالا بردن حس مثبت اندیشی

مثبت اندیشی فضیلت نوع بشر است. حس امیدِ بدست آوردنِ دستاوردهای بزرگتر و بهتر در زندگی را برمی انگیزد. تمام زندگی ها دست به گریبان شکست اند. اما، برخاستن از شکست ها و تبدیل شان به نقاط قوت مثبت اندیشی خوانده می شود.

5) تعهد

تعهد، هنر عمل به قول ها است. اطمینان را به ارمغان می آورد و سبب ایجاد اعتماد و باور در میان مردم می شود. در هر محیط کاری باید صداقت و شفافیت وجود داشته باشد. اینجاست که تعهد پا به عرصه وجود می گذارد.

6) گوش دادن به ندای درون خود

همواره باید به آنچه که وجدان و روح درونی تان به شما می گوید گوش فرا دهید. آن ها هنوز هم حقایقی برای گفتن دارند. باید سطوح استرس خود را بررسی کنید و از مکانیسم های گوناگون برای کاهش آن بهره ببرید.

سخن آخر

می شود نتیجه گرفت، با تمرین تمام مهارت های فوق الذکر در زندگی روزانه خود، به آسانی قادر خواهید بود تا بر مهارت های خود مدیریتی تسلط یابید.

این امر متقابلا شما را یاری می دهد تا نه تنها در زندگی حرفه ای تان به عنوان یک مدیر بازاریابی، که به همان میزان در زندگی شخصی خود بهتر عمل کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن