امید برای برندسازی

برندسازی-آموزشگاه-ایده-min_11
در واقعیت، نظریه برندسازی و اجرای آن می‌تواند در هر زمینه‌ای که به آن نیاز باشد ارزش آفرین باشد. مقررات کمی تا این حد برای مدیریت شرکتها روشن و پسندیده بوده‌اند. برندسازی و بازاریابی پذیرای شفافیت علمی در اندیشه و مشاهده دقیق روانشناسی انسان، فرهنگ و جامعه و همراهی با راز و رمز خلاقیت هستند و مدیریت دانش پیشرفته را با مدیریت حساس بینافرهنگی ترکیب می‌کنند. برندسازی مجموعه روشنی از قوانین جهانی مناسب و قابل اجرا برای به سرانجام رساندن مجموعه‌ای از تلاش‌های درست است، که با کنار هم گذاشتن فرهنگ و تجارت به‌عنوان نیرویی قوی، زمینه کامیابی را فراهم می‌کند. برندسازی با مهار نیروی نهفته در زبان و تصاویر می‌تواند تغییر اجتماعی گسترده‌ای را رقم بزند. برندسازی خوب، به تنهایی، ویژگی‌های انسانی و خرد لازم برای دانستن این را دارد که آنچه بر روی کاغذ معنا می‌یابد با رفتار واقعی مردم متفاوت است.بسیاری از مردم ناراحتند از این که بازاریابان را آزادانه در کنار سیاستمداران می‌بینند و به آنها کمک می‌کنند تا درباره سرنوشت ملتشان تصمیم بگیرند. ممکن است تا حدی با این نگرش همراه باشیم اما اگر نفوذ هنر و علم برندسازی بر دولت‌ها با مسئولیت پذیری و هوشمندی همراه باشد اثر بسیار مثبتی خواهد داشت. اگر برندسازی درست اجرا شود ادبیات و فرهنگی دقیق، برابری طلب، خوش خلق، تیزهوشانه و مناسب را برای منطقه‌ای که چنین کیفیاتی اغلب در آن غایب بوده‌اند، تجویز خواهد کرد.ساخت برند یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دنیای غرب است، حتی اگر معمولاً تا اندازه‌ای برای هدف‌های جزئی از آن بهره‌برداری شده یعنی فقط تولید ثروت آن هم در جایی که واقعاً دیگر نیازی به آن نیست. 
برندسازی مکان یکی از روش‌هایی است که در آن از تمامی قدرت بالقوه مقررات و قوانین استفاده می‌شود تا فرصتی برای بازاریابان فراهم آید تا نشان دهند بالاتر و فراتر از آن جمله قدیمی و تکراری «افزایش ارزش برای سهامداران» چه کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند. برندسازی قدرت بی‌مانندی در خلق راه‌هایی برای توزیع عادلانه‌تر ثروت دنیا دارد که آن را از طریق افزودن معجزه ارزش ناملموس به محصولات و مکانهایی که آنها را تولید می‌کنند در جاهایی دورتر از «جهان اول» عملی می‌کند. این فرایند تازه آغاز شده است و موفقیت برند عطر هندی اورواشی وچند صد نمونه برند جهانی در حال شکوفایی در کشورهای در حال توسعه و فقیر گویای آن است.برندسازی مکان تأثیر شگرفی بر نقش آینده برندها و در کل بازاریابی دارد و بهترین و به احتمال زیاد آخرین شانس این صنعت برای خلق نقشی ماندگار و پراهمیت در آینده است تا بتواند از مرزهای سنتی ارتقای محصولات و خدمات که شرکت‌های ثروتمند را غنی‌تر می‌کند، فراتر رود. در طول حدود صد سال گذشته بیشتر ثروت کشورهای غنی از طریق بازاریابی ایجاد شده است و حالا این مهارت‌ها باید به کشورهای فقیرتر انتقال یابند تا به آنها کمک کنند که از تولید کالاهای کم سود فاصله گرفته و خود تبدیل به مالکان برند شوند.برندسازی خود دلیلی بر فاصله زیاد بین کشورهای غنی و فقیر جهان است و اگر بتواند بخشی از توجهش را معطوف به این اماکن سازد قطعاً چیز خوبی خواهد بود. ترجمه و تالیف : آرش سلطانعلی  

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن